Probleem met Windows Update

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

musicmagic

Gast
Lectori salutem,

Sinds ik Windows XP Professional SP3 (Engelstalige versie) met succes gebruik en zonder noemenswaardige problemen, is er toch 1 ding waar ik niet uit geraak en tot nu toe geen oplossing voor heb gevonden :(

Het gaat over Windows Update: kijk, alle updates worden perfect gedownload en geinstalleerd, zowel d.m.v. de automatische update functie als via website van Micro$oft Update zelf. Behalve een hardnekkige update die steeds keer op keer faalt. De update voor Internet Explorer 7 loopt steeds verkeerd. Om het probleem te schetsen hier een copy/paste van het Windows Update scherm:

Installing Cumulative Security Update for Internet Explorer 7 for Windows XP (KB950759) (update 1 of 1)... Failed!

The following updates were not installed:

Cumulative Security Update for Internet Explorer 7 for Windows XP (KB950759)

Dagelijks probeert Windows Update het tevergeefs opnieuw, met steeds hetzelfde resultaat, er schort dus imho iets aan mijn instellingen van IE7. Vraag is: waaraan ligt het?

Iemand een idee? Ik zal :yahoo: roepen als dit euvel opgelost geraakt...

Groeten!

[OPLOSSING]
Heb het bestand gedownload dat Ivan voorstelde, maar na het uitpakken kreeg ik doodleuk de melding: "the files in this package are incompatible with your system". Een andere security update, die te maken had met active-x lukte dan weer wel. Omdat ik toch tijd genoeg heb om te experimenteren heb ik dan maar besloten om de beta van Internet Exploder 8 een kans te geven, en dat heeft tot nu toe alles opgelost. Zelfs de plugin van McAfee SiteAdvisor die het in IE7 niet deed werkt nu perfect. Intussen is er ook al een eerste security update uit voor IE8 en die kon ik ook zonder troubles installeren. De interface verschilt weinig van IE7 maar bij mij draait IE8 beta 1 stabiel, snel en tot nu toe foutloos. Ik heb (voorlopig toch) geen klachten meer en beschouw dit probleem dan ook als opgelost :yahoo:
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn internet explorer en sp3 de officiele versies, bij betaversies kan dat probleem optreden.
Als je de goede versies hebt.
Zet je firewall uit en je virusscanner op read only (iets in die aard).
Herinstalleer internet explorer 7 (dat is vaak de oorzaak hiervan, misschien omdat die gemaakt is voor vista dat die problemen geeft??).
Herstart je pc en probeer de updates nog eens te installeren.
 
ik heb ook wel eens zoiets gehad en toen moest ik bij me software die update verwijderen en daarna opnieuw installeren
 
Heb het bestand gedownload dat Ivan voorstelde, maar na het uitpakken kreeg ik doodleuk de melding: "the files in this package are incompatible with your system". Een andere security update, die te maken had met active-x lukte dan weer wel. Omdat ik toch tijd genoeg heb om te experimenteren heb ik dan maar besloten om de beta van Internet Exploder 8 een kans te geven, en dat heeft tot nu toe alles opgelost. Zelfs de plugin van McAfee SiteAdvisor die het in IE7 niet deed werkt nu perfect. Intussen is er ook al een eerste security update uit voor IE8 en die kon ik ook zonder troubles installeren. De interface verschilt weinig van IE7 maar bij mij draait IE8 beta 1 stabiel, snel en tot nu toe foutloos. Ik heb (voorlopig toch) geen klachten meer en beschouw dit probleem dan ook als opgelost :yahoo:

Groeten!

 
Versie 7 zal niet goed geinstalleerd geweest zijn of een foutje ingeslopen denk ik.
Ik heb een geval gelezen waar een beta was gedeïnstalleerd, en de officiele versie geinstalleerd, en daar was ook een update die maar niet wilde installeren.
Dat was omdat windows nog steeds dacht dat het de beta was.
Vreemde zaak toch wel.
Met betaversie toch altijd rekening houden met het feit dat de beveiliging vaak nog een zeef is, vol gaten.
Vertrouw dan best op een goede virusscanner en firewall.
Je kan nog even voort tot straks de officiele versie uit is.
Wil je weten of het met herinstall van versie 7 gelukt zou zijn kan je het altijd nog testen natuurlijk.
Ik ben er eerlijk gezegd wat benieuwd naar, maar ben al blij dat je weer verder kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan