Windows 10 Prullenbak melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Magistermagic

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Steeds als ik iet verwijder uit de prullenbak komt er een popup met als tekst:
Weet je zeker dat je deze bestanden wilt verwijderen. Waar ik dan nog eens moet klikken.
Dit scherm wil ik niet meer zien.

Nagekeken en "vragen om bevestiging bij verwijderen" is uitgevinkt. (op geen enkele schijf!)

Op internet vind ik alleen maar dat het moet uitgevinkt zijn, anders geen info.
 
neen, is wél uitgevinkt (zie vorige tekst)
rechtsklik op prullenbak, onderaan is een mogelijkheid om aan te vinken: "vragen om bevestiging bij verwijderen".
Dit staat niet aangevinkt dus goed! Dat is zo bij alle harde schijven die ik heb.
 
Ik denk dat je dit bedoeld.

Bureaublad, rechtermuisklik Prullenbak > Eigenschappen

Vinkje : Vragen om bevestiging verwijderen. Daar staat niets over meerdere schijven vermeld.
 
neen, maar al mijn harde schijven staan daar wel in de lijst, als ik op iedere schijf klik zie ik de eigenschappen en daarmee ook of dat er bij zijn waarvan het wel zou aangevinkt staan.
 
neen, is wél uitgevinkt (zie vorige tekst)
Dus niet 'op geen enkele schijf' maar 'op elke schijf' uitgevinkt. OK ...

Maar je verwart 2 zaken.
Die vermelding bij de schijven slaat erop dat je bij het wissen van een bestand een waarschuwing kan krijgen of je wel zeker bent...
Als je dat uitgevinkt hebt, krijg je die niet / als het op staat komt er een dialoogscherm.
Maar in beide gevallen is het resultaat dat het bestand naar de prullenmand gaat.

Het ledigen van de prullenmand is iets anders en daarbij kan je die waarschuwing en vraag om bevestiging gewoon NIET uitzetten - is voor de veiligheid een verplichte tussenstap.
 
Wat voor de een de logica zelve is, is voor de ander onvoorstelbaar en omgekeerd hé ...
Maar die vraag naar bevestiging mikt op de veiligheid van onzorgvuldige klikkers.

Maar ledigen van de prullenmand is op zich niet echt nuttig - tenzij je bepaalde bestanden wil verdonkeremanen en/of een kleine harde schijf hebt.
Merendeels kan je die gewoon vergeten.
 
zoals PhilipV al meedeeld is dit een extra controle om niet zomaar de prullebak te ledigen om nadien vast te stellen dat je iets te veel opgeruimd heb ..
wil je deze extra controle niet dan kun je ook kiezen om de zaken die jij naar de prullebak stuurt direct te verwijderen zonder ze dan ook naar de prullebak te verplaatsen ..
deze optie is er dan ook ..

Ashampoo_Snap_maandag 8 februari 2021_13h38m56s_001_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan