PuP.blabbers gevonden via malwarebytes antimal-ware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het enige wat me nog opvalt is:
Dat de allereerste start deze s'morgens bv: moeizamer gaat, eenmaal de eerste start achter de rug kan ik zoveel opstarten als ik maar wil zonder problemen.

Misschien best nog even het topic openhouden?
 
die paar dvd's zijn de de recovery dvd's met ..al het nodige ...doe deze niet verloren !
met deze cd's breng je de pc terug in de staat van aankoop m.a.w. alles wat er nu op staat ben je kwijt !

je dient dan eerst je voorzorgen te nemen door belangrijke data over te zetten naar bijv een externe usb schijf
de programma's kun je niet over zetten en dien je nadien terug te installeren ...
ook al de update's en service pack's dienen terug geinstalleerd te worden ...

mijn advies :
indien de pc nu naar behoren werkt ....
dan maak je een volledige image aan van je C partitie of de harde schijf (indien deze bestaat uit meerdere partities)
+ je maak een opstart cd aan waarmee je dan de aangemaakte image ( die je tevens bewaard op een externe schijf) kunt aanspreken
 
Laatst bewerkt:
het is algemeen bekend dat vista niet te vergelijken valt met xp of de win7 ,windows8
hoelang duurt het met het indrukken van de start toets tot dat je de windows effectief kunt gebruiken ...
indien dit onder de 4 minuten zit , kom je er nog goed vanaf ....
heb hier al Vista systemen onderhanden gehad, deze hadden ruim 10minuten nodig vooralleer je er ook maar iets mee kunt doen ..
deze 10minuten heb ik nadien kunnen terug schroeven naar 4,5 minuten ....minder was niet meer haalbaar ...tenzij er een nieuwe processor kon geplaatst worden wat niet te vinden was !

Edit

je zou het opstarten kunnen versnellen door in het register te gaan ...en daar wat aanpassingen te doen ..
ook dit is je eerder al meegedeeld : zie bericht nr 16

echter vermelde je toen dat je liever niet in het register wilde gaan , om deze aanpassingen te doen !
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat me nog opvalt is:
Dat de allereerste start deze s'morgens bv: moeizamer gaat, eenmaal de eerste start achter de rug kan ik zoveel opstarten als ik maar wil zonder problemen.

Misschien best nog even het topic openhouden?

Vista is een trage opstarter.
Er is nog wat opkuiswerk nodig.
Verwijder deze van de computer, want die bevat beveiligingslekken.
Java(TM) 6 Update 5

Combofix verwijderen.
Ga naar start en typ in het zoekvak , let op de spatie tussen combofix en /uninstall
combofix /uninstall
Beveilig het verborgen administratorsaccount met een wachtwoord en verberg het dan terug met deze opdracht.
net user administrator /active:yes

Gebruikersaccount instellen.
Ga naar start > Configuratiescherm > Gebruikersaccounts
Uw gebruikersaccount beheren , klik onderaan op Instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen.
Altijd een melding geven wanneer.
Gebruik de schuifregelaar en schuif deze naar boven tot : Programma's proberen software te installeren of wijzigingen aan mijn computer aan te brengen. Wanneer malware nu iets ongewenst probeert te installeren zul je een melding te zien krijgen en zal om toestemming gevraagd worden.
Software controleren of deze actueel en up to date is.
Voer een scan uit met Secunia Online Software Inspector.
Free Online Computer Scan - Online Software Inspector (OSI) - Secunia
Na de scan krijg je een resultaat welke software niet up to date is en moet bijgewerkt worden.
Klik op start scan en vink bij scanopties volgende vakjes aan.
Enable thorough system inspection
Display only insecure programs


Klik op Start om de scan te starten en wacht tot deze volledig uitgevoerd is.
 
net user administrator /active:yes

Sorry, foutje van mij , moet zijn.
net user administrator /active:no
 
Qtex zei:
echter vermelde je toen dat je liever niet in het register wilde gaan , om deze aanpassingen te doen !

Willen doe ik wel maar durven is iets anders.
Soms als ik met Ccleaner het register gescand heb, geeft me deze ook het advies om bepaalde registerwaarden uit het register te verwijderen, dit heb ik gewoonweg nooit gedurfd.

Java(TM) 6 Update 5 en combofix zijn verwijderdt.

administratorsaccount heeft zijn wachtwoord en is verborgen.

swake zei:
Uw gebruikersaccount beheren , klik onderaan op Instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen.

Dit kan ik gewoonweg niet vinden?

swake zei:
Voer een scan uit met Secunia Online Software Inspector.

Ook dit werkt niet, de reden daarvan is dat ik mijn Java (de nieuwe update ervan) niet aan de praat krijg?
Deze heb ik wel geinstaleerd, hij staat ook aangevinkt bij internet explorer, maar hij werkt voor genen meter.
Op de site van Java heb ik tot nu toe nog geen bruikbare oplossing kunnen vinden.
Hier op jullie site staat er zelfs een topic waarin Java eigenlijk afgeraden wordt?

Qtex zei:
die paar dvd's zijn de de recovery dvd's met ..al het nodige ...doe deze niet verloren !
Ik neem aan dat
type of kopieeer sfc /scannow "
in dit geval niet veel zin heeft?
 
Hoelang duurt het opstarten bij u? ( neem de tijd op )

instellingen wijzigen voor de gebruikersaccount is de schuifregelaar van deze UAC hoger zetten ..!
1.om deze aan te zetten doe je het volgende..
klik op de knop" Start ",
klik op " Configuratiescherm ".
klik op " Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht " (of klik op Gebruikersaccounts als u bent verbonden met een netwerkdomein)
klik vervolgens op " Gebruikersaccounts. "

2.Klik op " Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen " .
( indien er een Beheerdersmachtiging vereist is ,Typ je het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging, dan doe je dit ook .)

3.Schakel het selectievakje " Gebruik Gebruikersaccountbeheer "(UAC) om uw computer beter te beveiligen in om UAC in te schakelen of uit om UAC uit te schakelen en klik op OK.
Bekijk bijlage 10446

je zegt dat je over de nieuwe java update beschikt " maar dat deze niet werkt " wel in dat geval verwijder je ook deze best van je pc
java is geen vereiste op je pc tenzij je software gebruik die deze nodig heeft !
in dat geval verwijder je java eerst van je systeem , dan gebruik je de Ccleaner en je laat deze de register vermeldingen opruimen !
herstart je systeem als dit is gebeurd en installeer de laatste nieuwe java weer ( enkel dus indien je deze echt nodig heb !!!! **zelf heb ik niets van java op de pc staan )

de sfc /scannow mag je uitvoeren indien jij je windows systeem bestanden wilt laten controlleren op fouten ....
dit is niet meer nodig om de herstel optie te verkrijgen daar deze al werkt !
wil je de sfc /scannow toch uit voeren heb je de Vista installatie dvd nodig ....zoals ik eerder al vermelde !
 
Laatst bewerkt:
Qtext zei:
Hoelang duurt het opstarten bij u? ( neem de tijd op )
Dit zal ik eens doen als de pc langere tijd heeft uitgestaan.
Want zoals ik al eerder schreef merk ik een duidelijk verschil tussen een eerste opstart (dus na een nachtje stilstand bv:) of opstarten na dat ik de pc dus al in gebruik heb.

Dit was deze morgen eigenlijk niet zo voor de eerste keer (hij starte dus snel en goed op)

Qtex zei:
3.Schakel het selectievakje " Gebruik Gebruikersaccountbeheer "(UAC) om uw computer beter te beveiligen in om UAC in te schakelen of uit om UAC uit te schakelen en klik op OK.

Zover was ik gisteren al geraakt, maar zoals ik al schreef heb ik daar geen schuifregelaar?

Qtex zei:
java is geen vereiste op je pc tenzij je software gebruik die deze nodig heeft !
in dat geval verwijder je java eerst van je systeem , dan gebruik je de Ccleaner en je laat deze de register vermeldingen opruimen !

Blijkbaar was er nog iets aanwezig van Java(TM) 6 Update 5
Want bij Ccleaner was er nog iets van te zien, nu werkt mijn update 7 wel.
De reden dat ik die nodig heb is trouwens:

swake zei:
Voer een scan uit met Secunia Online Software Inspector.
Dat gaat niet als je geen java hebt blijkbaar.
Deze scan moet ik nog doen, maar heb er nu geen tijd voor, wordt dus vervolgt.

Qtex zei:
de sfc /scannow mag je uitvoeren indien jij je windows systeem bestanden wilt laten controlleren op fouten ....
Hier is mijn eigenlijke vraag eigenlijk of ik deze schan mag uitvoeren zonder in het bezit te zijn van een vista instalatie dvd?
Ik weet dan wel dat ik eventuele bestanden niet kan herstellen o.w.v. het ontbreken van de dvd, maar ik zou dan tenminste een zicht hebben op het feit of er dingen ontbreken of beschadigd zijn.
Of zie ik dit verkeerd?

Ik vind het trouwens zeer spijtig dat ik een volstrekt legale vista (pc) heb gekocht en dus wel recovery dvd's bezit maar niet de vista installatie dvd zelf.
eigenlijk worden de mensen op deze manier in de zak gezet.
 
Dit zal ik eens doen als de pc langere tijd heeft uitgestaan.
Want zoals ik al eerder schreef merk ik een duidelijk verschil tussen een eerste opstart (dus na een nachtje stilstand bv:) of opstarten na dat ik de pc dus al in gebruik heb.
dat bedoelde ik dan ook ....

Zover was ik gisteren al geraakt, maar zoals ik al schreef heb ik daar geen schuifregelaar?
plaats eens een afbeelding van de U.A.C.

nu werkt mijn update 7 wel.
.
fijn dat het nu dan wel werkt ...

Hier is mijn eigenlijke vraag eigenlijk of ik deze schan mag uitvoeren zonder in het bezit te zijn van een vista instalatie dvd?
Ik weet dan wel dat ik eventuele bestanden niet kan herstellen o.w.v. het ontbreken van de dvd, maar ik zou dan tenminste een zicht hebben op het feit of er dingen ontbreken of beschadigd zijn.
Of zie ik dit verkeerd?

je mag deze scan doen ...
daarom ook dat ik u eerder ook vroeg over welke Vista het hier gaat ....
zodat ik u als nog een iso kan linken ..welke jij dan op een dvd brand met imgburn..
aan het bezorgen van een iso doe ik niets verkeerd , omdat deze je bezorgt word zonder een licentie.

Ik vind het trouwens zeer spijtig dat ik een volstrekt legale vista (pc) heb gekocht en dus wel recovery dvd's bezit maar niet de vista installatie dvd zelf.
eigenlijk worden de mensen op deze manier in de zak gezet.

dit zie je verkeerd jij krijgt er de recovery dvd's bij waarmee je dan een nieuwe instal kunt doen ....
deze meegegeven recovery dvd's bevatten ook dat extras van Toshiba zelf
 
5163e84f5562c-prinscreenjpg.jpg


Verder als dit ben ik dus niet geraakt.

Frabikant: MEDION
Model: MD 96850
Processor: Intel(R) Pentium (R)Dual CPU T2390 @ 1.86Ghz 1.87 GHz
Geheugen (RAM): 4,00 GB
Type computer: 32-bits besturingssysteem

Het eerst volgende wat ik ga doen is dus:
Voer een scan uit met Secunia Online Software Inspector.
de sfc /scannow mag je uitvoeren

Dan bij een "koude pc" eens meten hoelang de eerste opstart duurt.

en ook de register aanpassingen die in bericht 16 staan, zal ik eens van kortbij gaan bekijken, al is het maar om er iets uit te leren.

Dit zal wel niet meer voor vandaag zijn.
 
het gebruiksaccountbeheer ( U.A.C.) is bij u dus anders dan ik me kan herinneren bij de Vista Home Premium
deze bij u is ook ingescakkeld ...
Bekijk bijlage 10452

deze die ik me kan herinneren in de vista home premium zag er welliswaar anders uit ....
Bekijk bijlage 10451

je dient me gewoon mee te delen welke vista je gebruik ...bijv: windows vista home premium x32bit
 
Het is inderdaad de windows vista home premium x32bit

Mijn gebruikersaccountbeheer ziet er trouwens net zo uit als in uw prinscreen.

De printscreen die ik geplaatst heb is deze die je krijgt als je:
gebruikersaccountbeheer in-of uitschakelen aangeklikt hebt.
 
dat print screen heb ik van het internet afgeplukt om u dus een duidelijker beeld te geven ...
vraagje indien ik u de iso bezorg ?
kun jij deze dan op een dvd branden met imgburn....daar is echt niets aan en het wijst zichzelf aan ...
 
Qtex zei:
dat print screen heb ik van het internet afgeplukt om u dus een duidelijker beeld te geven ...
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe ik aan die schuifregelaar
instellingen wijzigen voor de gebruikersaccount is de schuifregelaar van deze UAC hoger zetten ..!


kan geraken?


kun jij deze dan op een dvd branden met imgburn....daar is echt niets aan en het wijst zichzelf aan ...
Dat kan ik altijd proberen.

Ik heb mijn pc opgestart nadat hij een 10tal uren niet gebruikt is geweest.
1min en 49 sec opstarten, paswoord en alles inbegrepen tot gebruiksklaar.

Dat ziet er dus zeer goed uit dus.:duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan