Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
laat me beginnen met eerst mee te delen dat het om een HD schijf gaat van 1 tb ( schijf 0 931,51GB )
deze is opgesplitst in meerdere partities , waaronder ..
-100MB door het systeem gereserveerd
-de C partitie 285,08gb ( win8 pro upgrade versie from win7)
- Data partitie van 646,33gb
Bekijk bijlage 10400

wel het raarre is dat ik telkens vast stel dat de beschikbaarre ruimte op de C telkens vergroot !
en dit zonder dat er van de Data (F) partitie ruimte afgaat ...
eergisteren had ik nog maar 153,05gb vrij ..
Bekijk bijlage 10404
(gisteren heb ik Davilex Business geinstalleerd om er een pdf van aan te maken ...daar ik ook actief ben op een ander forum waar men beweerde dat de Davilex niet kon geinstalleerd worden op een win7 of een win8 !)
gisteren bemerkte ik dus al een verschil in vrije ruimte op de C ( deze was gisteren al 166gb ! )
vandaag echter is deze vrije ruimte wederom toe genomen met 17gb en bedraagd deze nu 183gb !
Bekijk bijlage 10402

wie kan dit verklaren !!!
er werden Géén programma's verwijderd .
Bekijk bijlage 10403
er werd al een volledige scan gedaan met malwarebytes pro ( deze gaf niets aan )
er werd tevens ook een volledige systeem scan gedaan met AVG internet Security 2013 ( ook deze gaf niets aan )
er werd gescant op rootkits zowel met die van de aanwezige root kit scanner van avg internet security als mede met de rootkit scanner van malwarebytes ( beiden gaven niets aan !! )
 
Als je een Windows 8 upgrade installatie hebt uitgevoerd dan worden de bestanden van de vorige oude Windows installatie in de map c:\windows.old geplaatst. Deze map kan behoorlijk groot zijn. Om de map te verwijderen gaat u naar zoeken en vult u hier cleanmgr in.
 
ik vroeg niet om een schijfopruiming te starten ....
daarbij indien ik een schijfopruiming opstart dat ruimt deze maar een 94,2MB op ....

Bekijk bijlage 10405
DAAR ligt het dus niet aan !
tevens de map Windows.old kan ik niet verwijderen .....deze laat me dit niet toe ....
Bekijk bijlage 10406
mijn vraag betrof waarom er opeens meer vrije ruimte ter beschikking is gekomen op de C en dit terwijl er al de geinstalleerde programma's nog steeds aanwezig zijn ...
er werd niets verwijderd vanaf de C
 
Ik vermoed dat dit te maken heeft met de Volume Shadow Copies. Zulke data wordt ook bewaard op je disk en gaat een bepaald percentage reserveren. Mogelijk gaat er daar data vrijgemaakt zijn.
Je kan die gegevens opvragen via een command prompt.

Code:
vssadmin list shadows
vssadmin list shadowstorage

Of als je die allemaal wilt verwijderen (not recommended btw!)
Code:
vssadmin delete shadows
 
VSS mag max 5% (14GB) reserveren waarvan nog 2% gebruikt is. En het ziet ernaar uit dat je wel meer dan 3% verschil hebt. Gaat mss toch een andere oorzaak hebben dan.
 
het is voor mij dus een raadsel !!
ben benieuwd voor morgen ...of deze dan een nog grotere vrije ruimte heeft..
het is zo dat alles gewoon werkt ...
 
nee Mik : Tuneup untilities gebruik ik niet , maar wel de avg pc tune up 2013 samen met de avg internet security 2013 ( aankoopversie)
ook de avg pc tune up heeft een 1 klik optie maar deze staat hier uit ..( heb deze zelf dus uitgezet )
maar moest deze nu aanstaan dan nog verklaart het niet dat er op 2 dagen tijd maar liefst 30gb extra ruimte is bij gekomen op de C en dit terwijl de F (data) partitie ongeweizigd is !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan