rechtermuisknop doet niks..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb xp home geinstalleerd eergisteren en mijn rechtermuisknop doet niets..
Heb gelezen over Hkey_current_user\software\microsoft\windows\current version\policies\explorer en geprobeerd daar uit te komen om de waarde op 0 te zetten maar daar kom ik niet uit ?!
Is er nog'n manier via'n progammaatje oid.?
Of kan iemand mij verduidelijken wat ik precies moet doen ?

Groet Simon
 
Uit het HJT logje leid ik af , dat na de nieuwe installatie nog geen updates werden uitgevoerd.
MSIE: Internet Explorer v6.00

ja volgens mij heeft dit zeker een verband dat je de nieuwe installatie op de D heb gezet ...
je heb nu feitelijk een dual boot aangemaakt , krijg je dan bij het opstarten van de pc geen bootkeuze te zien ..?

Een Dual boot zijn twee verschillende besturingssystemen . Hier gaat het om één zelfde windows xp , die voor de zoveelste maal met een vraagteken erbij werd geïnstalleerd in een nieuwe windows map.

D:\WINDOWS.4
Het is perfect mogelijk windows xp zoveel als je wil te installeren op dezelfde partitie , telkens in een nieuwe windows map.
windows.1 , windows.2 ...............................
Ik denk dat ik de logica van alles begrijp als ik dit in het startbericht lees

Heb xp home geinstalleerd eergisteren en mijn rechtermuisknop doet niets..
Heb gelezen over Hkey_current_user\software\microsoft\windows\curre nt version\policies\explorer en geprobeerd daar uit te komen om de waarde op 0 te zetten maar daar kom ik niet uit ?!
 
Jaa,dat had ik wel ff kunnen skippen (koren op de molen..) maar ja dat komt door'n aantal X en installeren met 'n zelfgebrande kaduke schijfke..wat soms begon waar was nooit duidelijk en vervolgens niets deed
Dus terug naar good/old xp home ten einde raad,koniet op het net,moest wat belangrijke post beantwoorden en erg helder en systemastisch denken was me niet gegund,achteraf denk ik : moederbord drivers opnieuw installeren had'n veel beter idee geweest..
Ook heb ik een soort klein traumaatje overgehouden aan mijn eerste systeemcrashes toen wist ik helemaal nix en ben veel foto's en data (onnodig) kwijt geraakt,het voert tever om hier alles uit de doeken te doen maar je leert ervan,elke dag en dat gaat door tot je laatste ademstoot mijns insziens
Deze jongen zijn computerkennis laat'm wel'ns in de steek misschien moet ik vroeger aan de bel trekken..
Speelt mee,heb iets van bijna 20 jaar op 'n tweewielig motorvoertuig gereden en dan had ik wel'ns malheur die mij zoo enorm bekend voorkwam en dus niet voor het eerst optrad en dan kon het zomaar'n tijdje duren voordat ik wist wat het was en dus de remedie dan ook gelijk wist..
Hetzelfde gebeurt me ook bij de computer dan weet je het wel (ergens) maar door velerlei zaken en domme spoed kom je niet tijdig genoeg op de juiste aanpak
Kreeg ooit een 246 om te klaverjassen via dos,daarvoor ooit schaakprogammaatje gespeeld (begin jaren'80) maar dat was 't wel ;had dom genoeg een hekel aan computers (rekeningen op kettingpapier brr)
Die 246 werd een pentuim 400 met bijna 300mb ram en toen kwam internet via de kabel dat is nu glasvezel (100mb) en mijn kennis is groeiende maar ja , cool blijven is ook wat.
Branden {3/4 dvd's gebrand in mi life nog nooit 'n werkende backup geproduceerd}en back ups maken is nog niet mijn ding maar ik doe mijn best dus hoop dat jullie beetje begrip kunnen opbrengen voor een welwillende zeer gemotiveerde leerling.
Updates klopt (natuurlijk) er zijn er'n stuk of dertig maar kreeg ze (nog) niet opgestart ga't gelijk weer proberen.
Muis is in orde.
Dat over /policies/ ed.ja kwam wel bij een groepje 0 len maar ja als ik wat verander en doe het niet goed dan ben ik helemaal de sigaar.
Ik hoor't wel.

groet Simon
 
Updates klopt (natuurlijk) er zijn er'n stuk of dertig maar kreeg ze (nog) niet opgestart ga't gelijk weer proberen.

Dat is nog maar een begin, je zal nog heel wat updates aangeboden krijgen !!!!
De beste werkwijze om een nieuwe windows xp installatie uit te voeren.
Partitie verwijderen.
Nieuwe partitie aanmaken.
Nieuw aangemaakte partitie formateren en hierop Windows installeren.
Voor wat word de computer hoofdzakelijk gebruikt?
Ieder doet met zijn computer wat hij wil, moest dat mijn computer zijn , ik zou daar rap een Linux versie op installeren.
Lubuntu draait zeer soepel op oudere machientjes.
http://www.ubuntu-nl.org/afgeleiden/lubuntu
Is Linux moeilijk?
Voor velen lijkt het moeilijk , voor anderen niet. Het is juist in het begin wat wennen aan dit besturingssysteem , maar eens je Linux onder de knie hebt, ga je windows snel vergeten zijn.
Bovendien is Linux Opensource software waar je niet hoeft voor te betalen.
 
Hoi,

Linux ga'k proberen;vorige keer kreeg'k't nogeen'ns geinstalleerd maar doe nu alvast beroep op jouw kennis.
Computer word gebruikt voor prive ; oa.zweedse oorlogsfilms en harde natuurfilms ,muziek en reguliere films en docu's downloaden (utorrent) ,facebooken,info etc.,mijn bankzaken en zakelijke brieven,contacten,printen en scannen,outlook en m'n gmail en alle andere weetjes en infothement ed.
Het waren 125 update's,xp liep vast cq.crashte .. Nu staat er (nu nog zonder formatatie) op : ja geloof het of niet op C : maar, but mijn outlook is maar voor de helft 'bespeelbaar' tijdens openen progamma komt er een driekwart notepad achtige lege window in het opstartscherm van outlook deze moet'k weg klikken dan lijkt alles ok maar dan is het niet mogelijk om linkjes in de mail aan te klikken of in datzelfde vlak te typen..?? Onderwerp doet't wel daaronder is de boel wat lichter van kleur en kan er niets mee,repareren is me nog niet gelukt;duurde ff voor'k 't in de gaten had en uberhaupt klaar was met de nwe installatione..
Zal printscreen maken ,ook geeft tie'n error op schijf f met geel waarschuwingsbordje met uitroepteken tekst iets van Windows kaniet data saven en alsgevolg is alles gewist of verloren..?? Zal 'm nog wat precieseren of kopieren,tune up utilities repareert of ziet'm ook niet,geld ook voor outlook probleemske.
Maar goed ben blij met alle hulp en adviezen,wens y' n goede dag toe en tot gauw,

groet Simon
 
Tweakers meld startknop is dwingend opgelegd door de hoogste kaders bij microsoft aan ontwerpteam Windows 8 .

Maestro,

met alle respect hdsk C;1995 740 778 496 bytes v/h merk samsung green line,denk anderhalf jaar oud is mijns insziens okay vrije ruimte : heden 738 778 857 472 bts left
Ook knippen,cpy & paste doet raar en Framework 3.5 installeert zichzelf niet en nog iets in app.beheer , meen ik (Zoek ik nog ff uit)
De melding handmatig gecopied luid :Windows-Delayed Write Failed Windows was unable to save all the data for the file F : \SystemVolume\Information\restore (3B368F57-710B-A68B-386B-3ADEEB37FEC1)
The data has been lost.
This Error may be caused by a failure of your computer hardware or networkconnection
Please try to save this file elsewhere

Dit geheel word opgeluisterd in de startbalk met een geel driehoekig waarschuwingsbord met uitroepteken !

Het vreemde is dat de F schijf (die net'n paar bytes teveel telt [word itt.tot zijn 2 zusjes niet ondersteund door tune-up] dan zijn 2 gelijknamige zusjes waarvan ; de allernieuwste is maandje oud en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (nog) geen {enkel} O.S. op staat heb'm ook Storage genoemd maar voor die zekerheid kijk ik toch nog ff want ken mezelf maar kan't me haast niet voorstellen.
Als oudste van haar dubbel grote zussen is er ook een hdsk de pateras familias maar dat puur ter info.
Dus wat ik zou willen is mijn huidige installatie repareren dan alle data uit previous installations van waarde te halen en de boel te deleten.
Ik heb 'n progammatje outlook repairtool oid.zodat ik via outlook weer kan versturen en niet de helft van mijn script? 't gewoonweg weigert. Wil ook weten wat zoiets (kan) triggeren en miss.kan zien aankomen en voorkomen.
Dit is in iedergeval voor mij een euvel en malheur die mijn pet te boven gaat.
Heb ook maar 4 sata ingangen en mijn externe WD 500 is tijd geleden ad hoc gecrasht doet helemaal nada.
Heb ook mijn allereerste uiteindelijk heftig instabiele hdsk 0,24 TB merk (bj.2005) ben'k ff kwijt = wel afleesbaar via usb.alles net als de oude O.S.sen bewaard om als ik later groot ben en dus hopelijk ook wijzer alle data van belang af te janken dat komt in beeld maar is en was altijd een brug tever maar niet lang meer.
Bovendien wil ik de 'remedie' weten van zo'n bug en zelf mijn momenten kiezen niet gedwongen door mijn ! computer gedwongen worden tot.. dat trek ik in het gewone leven ook nauwelijks en geloof meer in oorzaak en gevolg !
Hoewel ik inmiddels pas in de negende minuut na rust speel is de gewone wedstrijd ("concert des levens") in ieder geval nog 36 overgebleven jaren ex xtra tijd voorvoel dat het verlenging gaat worden dat betekent nog tijd zat om kennis te genereren en toe te passen en wis en zeker is de computer in al zijn features een steeds belangrijker wordend hoofdonderdeel van mijn autobiografische bezigheden al dan niet in privesfeer of tijdens het sappelen voor de steeds vaker karige appelen !
Het is menigeen al vaker opgevallen en verwoord dat werken nooit erg is alleen als groot nadeel heeft dat er zoveel vrije tijd in gaat zitten.
Sinds ik daarachter ben gekomen ben ik zelf persoonlijk sterk voorstander van de 2 urige werkweek geworden en dat is het streven nog en dat zal blijven.
Hoop snel wat advies te vernemen vooral die error melding ?
Fijne avond,

groet Simon

Kan ook niet inloggen op reaktiemailtje van Pctuts ondergedeelte waar linkje staat doe't niet en = iets anders van kleur..??
 
Hoi,

Dit hieronder meld de source van mijn email in outlook xpress , is daar wat mis mee omdat ik geen linkjes kan aanklikken ,laat staan een mail schrijven.
Na onderwerp kan ik nix meer invullen !
Weet iemand de remedie?
En de door mij gepostte error melding daar reageert opeens niemand op ??
Is dat omdat ik het geen tijd vind om'n nieuwe hdsk te kopen,niet gelijk (slaafs) alle adviezen overneem ?? [weet van niets]
Of omdat jullie 't niet weten of niet meer bereid zijn verder te helpen?!!?
In alle gevallen vind ik dat jullie dat wel ff moeten ventileren;mijn vorige sessie eindigde ook in opeens doodzwijgen althans geen reaktie meer zonder enige mededeling..
Vandaar mijn vraag en mijn hulpvraag is nog steeds pending !

groet Simon


<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META content="MSHTML 6.00.2900.5512" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV> </DIV></BODY></HTML>
 
Er is zo veel fout, dat ik een geheel nieuwe installatie van de besturing kan aanbevelen en daarna alle drivers installeren.
Je valt van het ene probleem in het andere nu.
 
Dank voor je reaktie !
Ik heb'nieuwe installatie gedaan en nog 1 zal de boel niet verbeteren.
Hoeveel kost upgraden naar Vista en hoe beter waar haal ik een begrijpelijke installatie van ubunto oftewel linux vandaan (beste downloadlocatie)??
Buiten dat is door dskchk problemen met f schijf opgelost ! Outlook omgezet naar Mozilla Thunderbird maar (veel beter proggamma) maar kan ook nix aanklikken moet linkjes openen nee copy en dan in browser.
Vermoed nu dat er iets mis is met mijn security instellingen oid.en ik daardoor gelimiteerd word in mijn outlook cq.thunderbird mail progamma..??
Enig idee of is dit ook gezwets of zoals wij ventileren : 'gelul in de ruimte'??
Van opnieuw xp installeren gaatie niet beter worden dan nu bovendien behalve mailprobleem is er niets meer aan de hand ! Dskchk heeft een en ander hersteld : zijn die gegevens terug te vinden en bijvoorbeeld af te drukken??
Bovendien moet ik dan eerst partitioneren want 2 terra formateren (buite de lost of data) duurt ff ; neem dat maar aan van deze ervaringsdeskundige ..
Heb wel'ns ook zoiets gehad als wat ik nu heb met mijn mail lag toen aan mijn instellingen maar weet echt niet meer wat en hoe maar was destijds zo opgelost (alzheimer slaatoe,sorry)
Hoop snel wat te horen,

fijne dag,

groet Simon
 
Hoeveel kost upgraden naar Vista

Vista zou ik je zeker niet aanraden. Vista is een gehugenvreter en trage opstarter. Dan ben je beter af met Windows7.
Of je computer geschikt is voor windows7, kun je hier de upgrade advisor downloaden.

Thunderbird maar (veel beter proggamma) maar kan ook nix aanklikken moet linkjes openen nee copy en dan in browser.
Als je de hyperlinken niet kan openen in je e-mail berichten, stel dan de browser in als standaardbrowser.

waar haal ik een begrijpelijke installatie van ubunto oftewel linux vandaan (beste downloadlocatie)??
Een ervaringsdeskundige, zoals je het zelf citeert gaat even googlen , er zijn downloads en Nederlandstalige handleidingen genoeg op het net te vinden van alle soorten Linux distro's.

En download eens Speccy, voer het tooltje uit en plaats hiervan eens het resultaat.

Ook een fijne dag, en ik ga nu nog wat van het zonnetje genieten :zweet: ,
 
Ik zie het woord Vista !!

Ik hoop dat je dat woord snel uit je gedachten verwijderd. Dat is na Windows ME de slechtste besturing ooit bedacht in Redmond.

Zowiezo snap ik de vraag van jou niet wat een upgrade naar Vista kost.
Het zal zoeken worden naar een bedrijf of winkel die nog een nieuwe Vista kan leveren.

Ik heb deze versie eens met tientallen de afval container in zien gaan bij een computerwinkel waar ik goede banden mee heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan