Status
Niet open voor verdere reacties.

diaxx

Steunend lid
Vip Lid
na installatie van sp3 heb ik wat problemen gekregen na verwijderen van programma's die ik toch niet gebruik, om iets meer plaats te maken op mijn harde schijf.na veel gesukkel en gevloek ( computer sloot zelfs niet meer af en na reset starte hij niet meer op) draait hij ( of zij) terug een 80% en internet gaat ook terug sneller, maar krijg nu regelmatig een melding dat rtl100.bpl niet aanwezig is. op google ook geen oplossing gevonden.
wil alles proberen maar zonder de c-schijf te formateren .
 
Ik vond op het web een gelijkaardig probleem.
Daar moest hitman pro van de pc af omdat spyware docter dit bestand nodig had.
In nog 2 discussies was een herinstalatie van spyware docter de oplossing.
In beide gevallen ging het om een spywareprogramma, Het zou een bestandje zijn van iexplorer dat door deze scanners word gebruikt.
herinstaleer jouw virus en spywarescanners eens opnieuw of gooi ze er eerst eens af.
Kijk eens in taakbeheer welke programma's actief zijn wanneer je deze melding nog niet hebt, en kijk nog eens welke programma er bijgekomen is wanneer je die melding krijgt.
Het bestand kan ook gewoon ontbreken op je pc.
Dan ga je naar start/uitvoeren en tik daarin sfc /scannow.
Alle ontbrekende windowsbestanden worden dan van je windows install cd geplukt, hou deze dus bij de hand.
 
maar krijg nu regelmatig een melding dat rtl100.bpl niet aanwezig is. op google ook geen oplossing gevonden.
wil alles proberen maar zonder de c-schijf te formateren .


Het bestand kan je niet verwijderen, het ontbreekt.
Voor de restanten van het programma dat er naar vraagt kan je enkel ad-aware 2007 of clean up proberen uit de link.
Gebruik ook eens ccleaner en regseeker (staan allebei in de downloadsectie van het forum).
Als er geen verandering in komt een hijackthislogje zetten in de sectie (veiligheid op het net'.
Ik zou toch graag eens weten waarop u zich baseert wat die spam betreft rudy.
Het bestand komt mee met spywaredocter, maar ook met hitman pro (wat je beter links laat liggen.
Het is afhankelijk van welk programma dit vraagt denk ik.
Hetzelfde heb ik met mijn soundcard.
Het programma 'cthelper' is van mijn kaart en is noodzakelijk, maar er is ook een virus die dezelfde naam draagt om zich te verbergen..


Er is gewoon een programma bij dat niet goed verwijderd is.
Als tip kan ik nog meegeven dat je met revo uninstaller of gelijkaardig programma deze problemen had kunnen vermijden.
 
Laatst bewerkt:
@nijltjetweety:heb spyware doctor geinstalleerd met gevolg dat computer niet meer wilde afsluiten en na reset startte hij niet op, in veilige modus spyware doctor eraf en terug ok maar terug de melding van rtl100.bpl.
: gebruik ook cclean verschildende malen laten scannen!

vermoed wel dat het iets zal zijn met de restanten van een progamma, gebruik ook revo uninstaller.
krijg ook melding dat mijn windows install cd verouderd is wanneeer ik langs deze weg wil scannen, vermoedelijk tengevolge van sp3
 
Ik heb een paar jaar geleden een slecht gewiste nero moeten wegdoen, ik werkte toen veel met your uninstaller.
Enig nadeel is de 29 dagentrial en tegenwoordig komt er altijd wel wat reclame mee.
De tol van de roem zeker?
Er is een programma dat niet kan opstarten (of meerdere.
Deze worden rood aangekruist en kan je naar keuze fixen of deleten.
Doe dat eens.
Het kan ook spyware zijn die slecht gewist is door je virusscanner.
Als het niet goed komt toch maar een hjt logje overwegen, in het betreffende forum uiteraard.
Draai regseeker ook eens na ccleaner en kijk eens naar de opstartsectie.
Hier kan je de programma's die met windows opstarten uitzetten of deleten.
Als je ze uitzet kan je ze terug aanzetten.
Zet er zo veel mogelijk uit en kijk eens of je die melding nog krijgt.
Soms is het een manier om uit te zoeken welk programma vastloopt.
 
wil iedereen bedanken voor de ondersteuning maar ik denk dat ik de rede gevonden en hersteld heb. vermoed dat het kwam van tuneup util. 2008, had een tijdje geleden geinstal. en terug er af gedaan , omdat internet zo traag geworden was en ik vanalles al had uitgetest heb ik maar een systeemherstel gedaan van toen tuneup nog geinstalleerd was.heb getracht tuneup terug te installeren of te deistalleren maar kreeg altijd een foutmelding, met revo-uninstaller ben ik er toch ingeslaagd tuneup te deinstalleren en klaar is kees, geen rtl100 meer te verkennen bij opstarten!:yahoo:
mag gesloten worden
 
Ik ben er zeker van met your uninstaller dat het probleem boven water was gekomen, enig nadeel, het is niet gratis.
Moest het terug opduiken laat iets weten via pm als het gesloten is.
Voor mij mag deze nog enkele dagen openblijven voor het geval dat.........
Hopelijk blijft het goed nu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan