Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zorro

Gast
ik heb mijn schijf in 2 gedeeld waarop op de c mijn win7 staat de andere is leeg dus ik wil die samenvoegen via systeembeheer en naar schijfbeheer heb ik de tweede gedeelte geformateerd en volume verwijderd dus nu staat er niet toegeweze ruimte daarna klikte ik met de rechtermuisknop op de c gedeelte daar stond wel volume uitbreiden. probleem is nu staat niet in vet aangegeven dus dat gaat niet.wie helpt?
 
is het toevallig zo dat dit betrekking heeft op je vorige posting waar dat de xp partitie het eerste stond en de win7 partitie pas het tweede..
indien zo en je heb nu de xp partitie verwijderdt ....dan is dus de eerste partitie nu een niet toegewezen ruimte ....deze kun je niet aan de win7 partitie toevoegen vanuit schijfbeheer ....
dit kun je wellicht wel met bijv: de acronis disk director die jij al in bezit heb als ik me het goed herinner ....
je opent de a.d.d. en je selecteer de c
klik dan op resize en verschuif de regelaar naar links ....je ziet de niet toegewezen ruimte samengevoegd worden met de c
de bewerking dien je echter dan nog uit te voeren ....want deze staat vermeld bij "commit depending oparations "
dus effe bevestigen en uitvoeren ...
een herstart is nodig ....hou de win7 installatie dvd gereed want je dient een opstartherstel te doen ....namelijk het herstel van je mbr .
 
ik heb acronis true image home 2012 maar in mijn programma,s staat acronis en als ik dat openvouw staat er geen disk director zoals op je afbeelding vermeld
 
het zijn appartte programma's die in dezelfde map acronis werd geplaatst ....dan heb je deze niet ...
maar je heb ook geen antwoord op mijn vraag gegoven ....heeft dit te maken met dat xp op de 1ste partitie stond en de win7 op de 2 de partitie
 
even een uitleg ik heb mijn c schijf in 2 gedeeld waarop op de c mijn win7 al stond.ik weet dat de oude versie in dit geval vista eerste moest staan.had ik op voorhand op de tweede gedeelte win7 gezet.opdat ze onderweg waren met mijn vista cd rom(legaal)eens gearriveerd heb ik mijn vista geinstalleerd op de c schijf deze had ik eerst geformateerd en dus stond daar nu (zou moeten) vista op maar aangezien ik het wou activeren zegde die mij dat de key al in gebruik was.dus terug verwijderd en met veel moeite heb ik met mijn win7 schijf een opstartherstel kunnen doen.kan je eraan uit?
 
dus in schijfbeheer staat de win7 op de 2de partitie
indien zo dan kan schijfbeheer je niet verder helpen ...
plaats effe een screenshot van je schijfbeheer ....dat verduidelijkt meer
 
Vrienden,
't Is niet aan mij om een goed lopende bericht-uitwisseling te onderbreken. Kort wil ik alleen dat kwijt: ► destijds heb ik het met »EASEUS partition Master Free« gedaan. Dat ging goed. Alleen niet vergeten op »Apply« te klikken als het lijntje verschoven is. ► Screenshots doe nog altijd het liefst met het Win7 knip-programma.
Groetjes,
WW
 
ja bedankt die uitleg dat wawa gaf had ik eens geprobeerd maar was in het engels dus schoof ik die balk op tot laatste gb en klikte ik zoals hij zegde op apply toen starte mijn pc op zwart met drie balken was da schrikken zeg stond bij moving data en 3x tot 100%WAS eventjes in paniek half uur later starte hij op en mijn c was volledig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan