Software ShareX (even getest)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Voortgaand op de (gesloten) vraag naar een gemakkelijke manier om iets te wissen/blurren in een screenshot heb ik de suggestie van PhilipV nu bekeken. De installatie van ShareX is niet naar de zin van Windows 11. Maar als je de inmenging van Microsoft negeert gaat de setup gewoon door zonder probleem.

Al gauw merkt men dat het inderdaad een krachtig programma is.
Ik kon wel blurren. Toch kwam onderstaande foutmelding toen ik een bewerkt sceenshot wilde opslaan.(Wet van Murphy)
Ik begrijp daar niets van behalve dat het niet lukte. Ik wil geen map aanmaken maar een beeld opslaan.
1663619866027.png


Conclusie : voor wat ik betracht is dit programma te zwaar.
Ik kan mij voldoende redden met het gommetje van Paint.
Om tekst of iets anders te wissen is wel een vaste hand nodig om de muis te bedienen en een beetje geduld.


@PhilipV
Ik hoop dat mijn vragen naar hulp niet systematisch het toneel worden van een boxmatch.
Ik was slechts toeschouwer en kwam niet in de ring.
 
Toch kwam onderstaande foutmelding toen ik een bewerkt sceenshot wilde opslaan.(Wet van Murphy)
Ik begrijp daar niets van behalve dat het niet lukte. Ik wil geen map aanmaken maar een beeld opslaan.
De reden is dat je UAC (user access control) de gebruiker waarmee je aanlogt niet toestaat een folder aan te maken.
Voer het programma uit met een user met administratieve rechten en het probleem is weg en/of definieer in de settings een andere outputfolder op een plaats waar je wel schrijfrechten hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan