Sleutelkaarten in hotels

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlo461

Steunend lid
Vip Lid
Onderwerp: Een tip voor als u op reis bent.
Tegenwoordig wordt in veel hotels gebruikgemaakt van magnetische sleutelkaarten.
Bij het inchecken ontvangt u deze kaart om uw kamerdeur te openen.
Wist u dat op de magneetstrip van deze kaart naast het kamernummer en in- en uitcheckdatum ook vertrouwelijke gegevens zoals uw naam, uw adres, uw creditcardnummer en de geldigheidsdatum van uw creditcard zijn opgenomen.
Iedere willekeurige employé van het hotel kan deze kaart eenvoudig scannen en zo aan uw gegevens komen. Hij of zij kan dan uw naam en uw creditcardgegevens noteren en deze in een pc of laptop opnemen en op uw kosten gaan shoppen.
Hotels wissen de informatie niet totdat de medewerker de kaart hergebruikt voor de volgende hotelgast. Op dat moment worden door het invoeren van de nieuwe gegevens de oude gegevens elektronisch overschreven waardoor de informatie van de eerdere gast is gewist.
Maar tot die tijd, wordt deze sleutelkaart met nog al uw informatie erop in een la bij de receptie gedeponeerd.
Wat te doen:
Houdt de sleutelkaart in uw bezit.Lever hem niet in.
Neem hem mee naar huis en vernietig hem.
Laat hem nooit achter in de kamer of badkamer, en lever hem niet in bij de hotelbalie.
Het hotel mag u voor het achterhouden van de sleutelkaart geen kosten in rekening brengen. Dit zou illegaal en onwettig zijn, er staat immers kostbare prive-informatie van u op, welke met een simpele kaartleesscanner zichtbaar gemaakt kan worden.
Gooi de kaart ook niet na het verlaten van het hotel zomaar ergens weg b.v. in een vuilnisbak.
Neem hem echt mee naar huis enknip hem kapot,vooral de elektronische informatiestrip.
Alternatief:
Als u een magneet bij u zou hebben, dan kunt u deze, bij het definitief verlaten van de kamer (u hoeft niet meer op de kamer te zijn), ook enige keren over de magneetstrip van de sleutelkaart halen.
Probeer daarna de kamerdeur nog eens te openen. Lukt dit niet dan weet u dat alle gegevens op de strip zijn gewist.
(Wees hier echter uiterst voorzichtig mee. Breng de magneet niet in de buurt van bankpassen, creditcards enz. opdat de magneetstrippen hiervan niet worden gewist.)
Waarschuw ook anderen.

!!!!!!! LEES OOK EENS #7 !!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Probeer daarna de kamerdeur nog eens te openen. Lukt dit niet dan weet u dat alle gegevens op de strip zijn gewist.

Dus ge krijgt de deur dan niet meer open ? dat brengt me op een idee.
Schoonmoeder mee op reis nemen. Voor dat ik vertrek doe ik de kamerdeur op slot met de kaart. Eens met een magneet over de strip van de kaart gaan, en dan de kaart onder de deur schuiven. :taunt:
 
Als ik moest herbouwen, ik zou een huis nemen met allemaal ronde kamers.
Mijn schoonmoeder vraagt af en toe of we voor haar een hoekje vrij houden.
 
Alternatief geef in een hotel niet je credit card gegevens af. En anders tenminste niet tot je weggaat.
 
Alternatief geef in een hotel niet je credit card gegevens af. En anders tenminste niet tot je weggaat.

Dat gaat niet altijd. In bijvoorbeeld Amerika kom je veel hotels niet eens in zonder Creditcard.
 
Gelieve wel rekening te houden met deze tekst die ik per pb gekregen heb.


Beste Meneer Carlo,

het verhaal over de hotelsleutelkaarten verspreid zich als een lopend vuurtje.
Ik vind het alleen een beetje triest dat u de feiten niet goed heeft nagekeken hetgeen er voor zorgt dat wij onnodig extra kosten maken als Hotel.

U adviseert mensen om deze sleutels thuis kapot te maken en/of weg te gooien zonder dat u weet wat voor informatie er precies op deze sleutels staat.
Ik heb zelf in verschillende hotels gewerkt dus ik kan u garanderen en bewijzen dat onder andere op een sleutelkaart van het Hotec kaartsleutelsysteem slechts een kamernummer en een datum vermeld staan. Er is voor geen enkel hotel een reden, persoonlijke en betaalinformatie op deze sleutels te laden. Wellicht bedoelt u een vaste gasten kaart. Echter met zo een dergelijke kaart kunt u geen hotelkamers openen.

Tevens zijn ALLE credit card's beveiligd zowel electronisch als wettelijk.
Indien er uitgaven zijn gedaan met een credit card, zijn deze alleen geldig als deze met een pincode en/of met een handtekening van de kaarthouder zijn voorzien. Indien een bedrijf, waarbij met een credit card is betaald, geen van deze kan aantonen, wordt de transactie binnen 10 dagen ongedaan gemaakt en krijgt de kaarthouder zijn geld gewoon weer terug.

Ik zou het persoonlijk erg waarderen als u deze tekst aanpast omdat er ook sleutelkaarten zijn die wel deugen. Zoals bijvoorbeeld die van ons!! Daarbij is het onnodig weggooien van deze kaarten ook slecht voor het milieu.

Met vriendelijke Groet,

Daniel Sleebos<!-- google_ad_section_end -->

Mijn oprechte excuses als dit schade heeft geleden !!!!

Mvg. Carlo461.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan