Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo pctuts,

Weet trouwens niet of dit onder hardware valt..

Soms krijg ik uit het niets een zwart scherm en na een aantal seconden (10 á 15) wordt mijn scherm weer zichtbaar.

Een tijdje geleden is mijn voeding kapot gegaan, hierdoor was mijn videokaart kapot maar ik heb inmiddels een nieuwe. Alles werkt perfect, behalve bovenstaand probleem.
Zou het kunnen dat doordat de voeding kapot is gegaan er iets in het moederbord niet geweldig loopt? Dus dat hier een hoge piek doorheen is gegaan welke zorgt voor bovenstaand probleem?

Daarnaast heb ik nog een vraagje; Is er software om te kijken of je hardware nog goed is? Dus een soort health check voor o.a; hdd, mb, videokaart enz.?

Alvast bedankt!
 
Jup, alles up to date.

Moet zeggen dat ik trouwens ook om de paar minuten een super snelle flits krijg in mijn scherm. Dit is niet storend, maar ook niet gezond..
Zou het kunnen dat deze videokaart ook niet geweldig werkt? Of dat er toch iets anders van hardware defect is?

Na het krijgen van deze videokaart heb ik Windows volledig opnieuw geïnstalleerd.
 
het zou al een hardware conflict kunnen zijn ..
m.a.w.
-hoe zwaar is je huidige voeding ...?
- hoeveel stroom heeft jouw nieuwe videokaart nodig ?
dus gelieve graag alle gegevens van je pc hier neer te zetten ..
**het was niet nodig om windows opnieuw te installeren dit is enkel indien je je moederbord vervangt !
 
**het was niet nodig om windows opnieuw te installeren dit is enkel indien je je moederbord vervangt !


Weet ik, maar hij was sowieso al wat trager en er stond een hoop troep op.


PC Specs:
sss.png
Voeding: Silent Pro M2 720W

Videokaart is trouwens vervangen door precies dezelfde kaart die ik voorheen had.
XFX HD 7970 Ghz edition.


EDIT:
Zojuist een geheugentest gedaan, geen foute gevonden.
Dit omdat ik recentelijk 2 nieuwe modules hebt geplaatst (precies dezelfde als wat ik al heb).
 
je beweerd dus dat je identiek dezelfde videokaart heb geplaatst ....als dit zo is dan dien je eens via apparaatbeheer na te gaan of er geen geel uitroepteken vermeld staat bij je videokaart ?
tevens is de kans klein dat je identiek dezelfde vind, (dit veranderd constant ) tenzij je deze 2de hands heb gekocht !
*dan is de vraag !
was deze in uitstekende conditie ?
opmerking : heb jij de videokaart met de 6 pins aangesloten en tevens ook de 8 pins gebruikt !
 
Ik heb hem onder garantie opgestuurd naar Alternate. Hier had ik de videokaart zon 9 maandjes geleden gekocht, ik heb dezelfde gekregen, maar of het serienummer nu echt werkelijk 100% hetzelfde is, geen idee..

Ik heb zonet de bios settings op default gezet, een geheugen test gedaan en ben nu in Prime95 een stresstest aan het doen, ik moet zeggen.. heb het scherm nog niet zien flitsen.. Misschien was de bios een beetje fucked?

Daarnaast koop ik nooit 2de hands hardware, dit vind ik maar niks.. Vaak geen garantie en men weet niet wat er allemaal mee gebeurd is.
 
Heb je al eens een ander scherm geprobeerd? De feiten die je aanhaald hebben meestal maar betrekking op 2 dingen; de videokaart of het scherm. Aangezien de videokaart en zelfs de voeding al vervangen is...
Die voeding kan tevens ook door een externe spanningspiek beschadigd zijn. En ik vermoed dat je scherm wel op dezelfde lijn aangesloten is, niet?
 
Nog geen ander scherm probeert. Scherm is aangesloten via een zelfde HDMI kabel.

Lijkt mij niet dat het scherm kapot is, het scherm kan toch niet zomaar uitvallen voor 10 seconden en dan weer aanspringen?
In mijn ogen lijkt het erop dat het scherm een aantal seconden geen signaal van de pc krijgt waardoor hij zwart wordt en ik de melding krijg "DVI power saving mode", na een aantal seconden springt hij weer aan (oftewel in mijn ogen krijgt hij weer signaal van de computer).

Mijn oude voeding is dus kapot gegaan omdat mijn hardware TE was voor die voeding.. kan het niet zo zijn dat er een piek door het hele systeem is gevlogen? Oftewel het moederbord een beetje gaar is?
Alhoewel op internet staat dat dat allemaal netjes beveiligd is tegen dit soort spanningen..
 
Jouw keuze uiteraard. Een scherm kan zeker uitvallen voor een tijdje, is trouwens ook maar gewone electronica die stuk kan gaan, zoals al de rest. Je wilt niet weten hoeveel schermen ik in men loopbaan al moeten vervangen heb... Ik zeg niet dat het probleem je scherm is, ik zeg alleen dat het mogelijk is.
Electronische componenten zijn meestal ook redelijk gevoelig voor "hogere" temperaturen. En zeker als ze al niet 100% zijn. Dit geld dus zowel voor het scherm als voor al de rest.
 
Benchmark laten draaien, geen crash of wat dan ook.
AMD Radeon HD 7970 video card benchmark result - Intel Core i7-3770K Processor,ASUSTeK COMPUTER INC. SABERTOOTH Z77

Wat me op valt is dat er een raar geluid uit mijn computer komt wanneer ik de benchmark draai. Een hoop gesuis en geruis, het lijkt wel of het geluid van het filmpje uit mijn hardware wilt komen.. Geen idee waar dit vandaan komt?? Maar als ik de benchmark stop is het geluid weg.

Zoiets heb ik:
http://www.youtube.com/watch?v=HP73edpQwgc
 
Anyway, zolang ik geen geflits meer zie en/of dat zwarte scherm krijg van een seconde of 10 á 15 lang vind ik het goed.. Geen idee wat nu precies de fout was, ma nadat ik verschillende testen heb gedaan en de bios op default heb gezet lijkt het alsof alles opgelost is.

Die coil-whine kun je toch niet weghalen, en op google heb ik heel veel gevonden dat dit allemaal met de HD 7970 was..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan