Spellings kontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vista Ultimate 64 NL, maar in windows mail ontbreekt de NL spellings kontrole. Waar kan ik deze aanzetten.
Op de site van microsoft vind ik niets.

Bedankt,

Chris :duimop:[OPLOSSING]
Windows Mail bevat geen Nederlandse spellingcontrole. Het is Microsoft niet langer toegestaan om onderdelen van Windows te koppelen aan onderdelen van Office.

Naar verwachting verschijnt in 2008 de opvolger van Windows Mail, waarin een Nederlandse spellingcontrole beschikbaar is.


http://blogs.microsoft.nl/tonykrijnen/archive/2007/05/08/11650.aspx
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt, het is wel spijtig als je iets koopt bij microsoft dat het maar half afgewerkt word. Als je gewoon bent om met een spellingskontrole te werken, is het moeilijk om een stap terug te zetten.
 
oplossing 1=
Tja, in Windows Mail zit geen nederlandse controle en die komt er ook niet.
> Velen werken nu met Mozilla Thunderbird. Die heeft wél een nederlandse
> spellingscontrole en is ook om andere redenen aan te bevelen.
>

Je kunt zelfs het Groene Boekje gebruiken in Thunderbird. Lees wel even
goed de instructies.

http://www.opentaal.org/download_spellingbestanden.php#tb


oplossing 2:
1- Maak je bericht in Word en laat daar de spelling controleren (F-7)
2- Na de controle kopieer je de text en plak het in Windows Mail
 
Ik koos voor Thunderbird, een goed programma maar eerlijkheidshalve wil ik toch zeggen dat Windows mail me beter lag en dat ik enkel alleen overstapte omwille van de spellingscontrole en als er ooit een Nederlands woordenboek kan gekoppeld worden aan Windows mail ik terug dat programma ga gebruiken.
Die tweede oplossing is goed maar wel wat omslachtig hé Rudy ?
 
Ik koos voor Thunderbird, een goed programma maar eerlijkheidshalve wil ik toch zeggen dat Windows mail me beter lag en dat ik enkel alleen overstapte omwille van de spellingscontrole en als er ooit een Nederlands woordenboek kan gekoppeld worden aan Windows mail ik terug dat programma ga gebruiken.
Die tweede oplossing is goed maar wel wat omslachtig hé Rudy ?

Kan men in Windows mail geen mail rechtstreeks vanuit Word versturen?
Dan heeft men toch geen last van kopieren en plakken en heeft men direkt spellingscontrole.
 
Neen men kan het document niet rechtstreeks versturen, toch niet met de home versie van office 2007.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan