SSD loopt met regelmaat vast of werkt vertragend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inbouw :(128GB CRUCIAL M4 SSD 2.5I 9.5MM SATA 6GB) / Besturing: Windows7 Prof.

Met zeer grote regelmaat en op de gekste momenten loopt mijn SSD vast. Heb het nodige al geprobeerd en mijn PC-winkel (Paradigit) zegt niets te kunnen vinden. Wie weet raad?
 
krijg je dan een error melding , indien zo welke dan !
vraagje het is niet zo dat je een defragmentatie heb toegepast op deze SSD ?

ik heb geen defragmentatie toegepast.
Ik krijg ook geen foutmelding, maar na enkele keren Explorer of Google Chrome te hebben gebruikt loopt de zaak vast en via Taakbeheer krijg ik uiteindelijk het geheel weer aan de praat
 
Als die SSD echt moest "vastlopen", ga je via taakbeheer deze nietmeer aan de praat krijgen. Je kan via Taakbeheer de lopende processen bekijken en beëindigen indien nodig/gewenst. Dit zijn processen die actief lopen op je systeem.
Welke processen schakel je dan uit om je systeem weer lopende te krijgen?

Een proces gebruikt voornamelijk CPU tijd en geheugen En heeft soms betrekking tot I/O van de disk, afhankelijk van zen werking.
Het kan dus betrekking hebben op de SSD, maar dit geeft geen zekerheden.
 
misschien toch eens handig om hier naar te kijken.
Crucial.com Product Downloads - Firmware Updates
SSD's werken met firmware en soms kan deze net als vele andere apparaten een onstabiele versie bevatten.
het handigste is om eerst een firmware upgrade te proberen en vervolgens verder te kijken naar andere problemen.

Edit: wees wel gewaarschuwd, een firmware update moet soepel verlopen en er mag geen stroomstoring of wat dan ook komen anders zou het grote gevolgen hebben voor uw SSD.
op de gegeven website staat een uitgebreide waarschuwing.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of hier de SSD schijf de boosdoener is wat het vastlopen betreft.
Hoe weet je dat de SSD schijf vastloopt ?
Een SSD schijf heeft geen bewegende onderdelen, alle data wordt in statisch of flash geheugen gelezen of opgeslagen.
Natuurlijk heeft dit soort geheugen een beperkte levensduur, maar deze levensduur zal de komende jaren niet voor problemen moeten kunnen zorgen. Ligt er natuurlijk aan hoe vaak er schrijfacties plaats vinden.
Defragmentatie zal de levensduur verkorten, maar zal de ssd schijf niet beschadigen.

Ik denk meer aan een ander hardware probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan