Status
Niet open voor verdere reacties.
hi , heb een ssd-schijf en een hdd-sata3 schijf aangeschaft. in mijn desktop zijn geen sata3-connectors , alleen maar sata2. is het een zinnige zaak om voor de beide schijven sata3-datakabels te gebruiken , of maakt het niets uit voor snelheid , performance , etc ?

groeten , cormar.
 
het verschil in de sata bekabeling zit daarin dat sata3 kabels een klipje hebben meegekregen om vast geklikt te worden ( deze komen niet los ...de sata2 kabels kunnen daar door wel eens los komen daar ze dit klipje niet hebben ) wat het verschil in snelheid betreft ...wel de sata3 geeft je de snelheid van 6Gbps terwijl bij gebruik van de sata2 je maar 3Gbps verkrijgt...
echter indien je sata2 aansluitingen heb en je gebruik de sata2 kabels op een sata3 schijf dan verkrijg je niet de volle snelheid van de schijf.
 
hi , bedankt voor je vlugge reactie. als ik met sata2-connectors en sata3-schijven de sata3-kabels gebruik , haal ik dan wel de 6gb snelheid ? mijn sata2(?)-datakabels kan ik ook in de connectors vastklikken (zwarte kabel met een zilverkleurig klipje) , of zijn dat dan misschien toch sata3-kabels ? hoe kan ik dat verder nog controleren?

groeten , cormar.
 
of je nu de sata3 kabels ga gebruiken of niet de volle snelheid verkrijg je niet omdat de aansluitingen op je moederbord sata2 is!
je spreekt over een klipje op de in gebruik zijn de sata kabel....ik heb hier meerdere sata kabels liggen , de kabel zelf is rood ,de stekker is zwart maar géén klipje er aan !
denk dat deze dus sata3 zijn .
 
@ Ddragon
dan hebben ze me laatst ook géén nieuwe verkocht ....ben verleden maand een 5 sata2 kabels gaan halen (deze hadden géén van alle een klipje )
hoe zie je dan het verschil tussen een sata2 en sata3 kabel !
 
dat was ook mijn vraag. heb nog eens in mijn desktop gekeken. sata2-connectors - zwarte data-sata-kabel met klipje - en een sata3 hdd van seagate. zou het kunnen zijn dat de pc-bouwer een sata3-kabel heeft gebruikt , omdat er een sata3-hdd in is gebouwd ? maar vraag blijft , waar kun je sata3 of sata2 kabels aan herkennen ?

groeten , cormar.
 
Je kan dat niet "zien" aan de kabel assembly. De connector en bedrading is bij beiden dezelfde. Soms staat er op de kabel zelf geprint wat zen specs zijn. vb 6Gb/s
Maar het verschil gaat zeer klein tot zelfs verwaarloosbaar zijn tussen die kabels. De kans dat een SATA II en SATA III kabel dezelfde zijn en/of verkocht worden is zelfs vrij groot...
 
er word nergens iets vermeld over de zichtbare kenmerken tussen een sata2 en een sata3 kabel..
echter dit intressante tekst kwam ik wel tegen ...
. Een Solid State Drive beschikt over SATAII of SATAIII.
SATAII heeft een maximale doorvoersnelheid van 3 Gb/s.
SATAIII heeft een maximale doorvoersnelheid van 6 Gb/s.
Niet alle laptops en computers ondersteunen SATAIII.
Gelukkig is SATAIII backwards compatible met SATAII.
Dit houdt in dat je een SSD met SATAIII kunt gebruiken op een SATAII-systeem, al is de maximale snelheid dan 'slechts' 3 Gb/s.

**dit houdt dus in dat je gerust de sata3 schijf kunt aansluiten met de sata2kabel op je sata2 aansluiting van je moederbord **
hetgene ik je al meedeelde in post 1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan