Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TheDon

Gast
Na een vastlopen van mijn OS. ziet mijn taakbeheer venster er zo uit .. Er is zelfs geen venster afsluitknop. Voor de rest werkt mijn OS normaal.

Onnodig te zeggen dacht ik dat een herstart niet helpt, ook een voorzichtige en zachte opkuis met het bekende programma jv16 helpt niet.

Geen virussen of malware.

Is er buiten checkdisc van het OS zelf een andere tool dat al die W7 bestanden checked ?

s3jatl.jpg
 
maak effe een reserve afsluitknop aan ...
rechtsklik op je bureaublad en kies voor een nieuwe snelkoppeling...
in de wizard die er verschijnt typ je " shutdown /s /f /t 00 " (zonder de haakjes ) en klik op volgende
geef vervolgens een naam in bv: " afsluiten "
De snelkoppeling staat nu op het bureaublad, maar er moet nog wel het een en ander aan gebeuren.
Rechtsklik op de nieuwe snelkoppeling, klik op Eigenschappen en selecteer achter Uitvoeren de optie Geminimaliseerd.
Klik daarna op Ander pictogram.(negeer de foutmelding en kies een pictogram ...

opmerking indien je de opdracht ingeeft " shutdown /r /f /t 00 " (zonder haakjes ) dan maak je dus een herstart toets aan inplaats van een afsluit toets !

**herstart daarna de pc ...wellicht is het dan verholpen ...
indien niet gaan we verder !
 
Is reeds gefixed door te dubbelklikken op de vrije ruimte tussen de 2 buitenste kaders. Heb het daarna nog eens gedaan en terug. Het is idd. veroorzaakt door het dubbelklikken tussen die 2 randen.
Bedankt alvast voor de reacties.
 
TheDon zei:
Is er buiten checkdisc van het OS zelf een andere tool dat al die W7 bestanden checked
je kan een opdrachtprompt opstarten als de administrator en vervolgens de opdracht " sfc /scannow " ( zonder haakjes ) ingeven ...
vervolgens worden de Windows systeembestanden gescant en indien mogelijk ook hersteld ...
blijkt echter dat het herstellen niet mogelijk is dan krijg je hier een melding van ...

in dat geval ga je door met een nieuwe CMD op te starten als de administrator en er vervolgens 3 opdrachten in te geven
(na elke opdracht werd ook de enter toets aangeklikt )

de opdrachten die dus om de beurt diende ingegeven te worden zijn ...

- Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth gevolgd door enter...

- Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth ook weer gevolgd door enter.

- Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth en wederom klik je op enter.

let op : elke stap heeft ruim zijn tijd nodig " gebruik de computer niet !

****of het herstellen mogelijk is hangt dan weer af of er een Dism.exe bestand aanwezig is op de C
indien deze NIET aanwezig is kun je deze verkrijgen .... Fix Windows corruption errors by using the DISM or System Update Readiness tool download de juiste bit versie !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan