telkens opstart in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Heb hier een ou pc'tje staan maar die start telkens op in bios waarna ik 'save change and exit' moet klikken en dan pas start windows op terwijl ik niets in bios veranderd heb.Heb al een nieuw batterijtje gestoken maar helpt niet.Iemand idee.Juist.Telkens ik probeer iets in mijn bios te veranderen om het probleem op te lossen sla ik deze op maar als ik dan kijk naar de instellingen die ik aangebracht heb staan die juist hetzelfde als voordien terwijl ik zeker ben deze veranderd te hebben en opgeslagen heb[OPLOSSING]
De cmos gaat steeds naar de standaardwaarden, zo ook de klok en datum.
Als die jumpers nooit verplaatst geweest zijn zou je best eens kijken of de batterij nog werkt, en correct geplaatst is.
Dis kan je proberen met de batterij van een andere pc als die hetzelfde type is. (wel goed nakijken, je kan die ook gewoon in de winkel kopen, het kan ook zijn dat ze slecht geplaatst is).
Dit opstartscherm is niet de bios, het is een gewoon dos scherm, waarna windows normaal geladen word.
In de documentatie van de pc, of van het moederbord staat hoe je in de bios komt.
Vooraleer dit dosscherm verschijnt komt het meestal ook onderaan op het scherm in de aard van "press del to enter the bios", in dit voorbeeld is het de delete toets.
Meestal is het delete indrukken tijdens opstart, kan ook esc zijn of F2, dit kan je zien onderaan je scherm, staat ook in de docu van de pc.
Als je daarin de datum en klok insteld, trek dan de stekker van de pc uit het stopcontact voor een uur.
Als je dan de stekker terug insteekt en in het bios ziet dat de klok nog juist staat is de batterij nog goed, dan kijken we verder.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch de batterij die niet goed is, of ergens een jumper die niet goed staat, uit een oud en grijs verleden weet ik dat er moederborden waren waar je de batterij d.m.v. een jumper kon uitschakelen.
 
Toch de batterij die niet goed is, of ergens een jumper die niet goed staat, uit een oud en grijs verleden weet ik dat er moederborden waren waar je de batterij d.m.v. een jumper kon uitschakelen.
Zullen nog eens checken.Waar zit die jumper juist ?Zou het kunnen zijn dat het lipje van de batterij niet goed meer sluit of werkt.Bedoel dan het houdertje van de batterij die vastgehouden wordt door een lipje
 
de jumper zou dan bij de batterij moeten zitten, en inderdaad als het lipje van de batterijhouder niet goed op de batterij komt maakt deze geen contact en dan werkt de batterij ook niet.
 
Dit is telkens wat ik krijg bij opstarten(afb.).Heb een cm of 5 boven de batterij jumpers zien zitten maar weet totaal niet hoe ik deze moet zetten.Nu stonden ze alle vier naar beneden maar hoe zet ik ze best.


 
De cmos gaat steeds naar de standaardwaarden, zo ook de klok en datum.
Als die jumpers nooit verplaatst geweest zijn zou je best eens kijken of de batterij nog werkt, en correct geplaatst is.
Dis kan je proberen met de batterij van een andere pc als die hetzelfde type is. (wel goed nakijken, je kan die ook gewoon in de winkel kopen, het kan ook zijn dat ze slecht geplaatst is).
Dit opstartscherm is niet de bios, het is een gewoon dos scherm, waarna windows normaal geladen word.
In de documentatie van de pc, of van het moederbord staat hoe je in de bios komt.
Vooraleer dit dosscherm verschijnt komt het meestal ook onderaan op het scherm in de aard van "press del to enter the bios", in dit voorbeeld is het de delete toets.
Meestal is het delete indrukken tijdens opstart, kan ook esc zijn of F2, dit kan je zien onderaan je scherm, staat ook in de docu van de pc.
Als je daarin de datum en klok insteld, trek dan de stekker van de pc uit het stopcontact voor een uur.
Als je dan de stekker terug insteekt en in het bios ziet dat de klok nog juist staat is de batterij nog goed, dan kijken we verder.
 
De cmos gaat steeds naar de standaardwaarden, zo ook de klok en datum.
Als die jumpers nooit verplaatst geweest zijn zou je best eens kijken of de batterij nog werkt, en correct geplaatst is.
Dis kan je proberen met de batterij van een andere pc als die hetzelfde type is. (wel goed nakijken, je kan die ook gewoon in de winkel kopen, het kan ook zijn dat ze slecht geplaatst is).
Dit opstartscherm is niet de bios, het is een gewoon dos scherm, waarna windows normaal geladen word.
In de documentatie van de pc, of van het moederbord staat hoe je in de bios komt.
Vooraleer dit dosscherm verschijnt komt het meestal ook onderaan op het scherm in de aard van "press del to enter the bios", in dit voorbeeld is het de delete toets.
Meestal is het delete indrukken tijdens opstart, kan ook esc zijn of F2, dit kan je zien onderaan je scherm, staat ook in de docu van de pc.
Als je daarin de datum en klok insteld, trek dan de stekker van de pc uit het stopcontact voor een uur.
Als je dan de stekker terug insteekt en in het bios ziet dat de klok nog juist staat is de batterij nog goed, dan kijken we verder.
Gewoon stekker uittrekken of eerst pc afleggen op normale manier.
 
De cmos gaat steeds naar de standaardwaarden, zo ook de klok en datum.
Als die jumpers nooit verplaatst geweest zijn zou je best eens kijken of de batterij nog werkt, en correct geplaatst is.
Dis kan je proberen met de batterij van een andere pc als die hetzelfde type is. (wel goed nakijken, je kan die ook gewoon in de winkel kopen, het kan ook zijn dat ze slecht geplaatst is).
Dit opstartscherm is niet de bios, het is een gewoon dos scherm, waarna windows normaal geladen word.
In de documentatie van de pc, of van het moederbord staat hoe je in de bios komt.
Vooraleer dit dosscherm verschijnt komt het meestal ook onderaan op het scherm in de aard van "press del to enter the bios", in dit voorbeeld is het de delete toets.
Meestal is het delete indrukken tijdens opstart, kan ook esc zijn of F2, dit kan je zien onderaan je scherm, staat ook in de docu van de pc.
Als je daarin de datum en klok insteld, trek dan de stekker van de pc uit het stopcontact voor een uur.
Als je dan de stekker terug insteekt en in het bios ziet dat de klok nog juist staat is de batterij nog goed, dan kijken we verder.

Heb deze dus geprobeerd en tijd en datum juist gezet.Stekker uitgetrokken en terug ingestoken en datum en tijd stonden juist hetzelfde als ik had ingesteld.Bij opstarten ging hij direkt naar windows en dus leek probleem opgelost tot plots een pop verscheen dat mijn wachtwoord verlopen was en ik dit opnieuw moest instellen.Wachtwoord wist ik niet dus deze dan maar verandert met windows key enterprise.Heb eerst geprobeerd met de live cd van knoppix maar vond niet direkt terug waar ik mijn wachtwoord kon veranderen(iemand idee ? )Deze dus verandert met windows key enterprise en probleem lijkt voorlopig opgelost.
Hoe komt het dat mijn wachtwoord plots vervallen was en hoe verander ik wachtwoord met de live cd KNOPPIX
 
je kan ook naar configuratiescherm gaan dan naar prestaties en onderhoud van daar naar systeembeheer daar klik je dubbel op computerbeheer dan dubbel op gebruikers en groepen in linkse kolom dan dubbel klikken op gebruikers daar klik je dubbel op je naam zorg dat daar is aangevinkt wachtwoord verloopt nooit ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan