Windows 11 toestenbord werkt niet naar behoren

bij nh§et typen van opzoekinbg( in bg(oobg(le kan ik niks typen, sorry maar nh§eb bg(een andere pc om dit te typen
esc nh§eeft dit² BACKSPACE NHµeeft diµ teken aan, krijbg( ook voortdurend een icoontje dat de nh§eldernh§eid van nh§et scnh§erm nh§eeft en mijn muis die blokkeert, kan enkel surfen op nh§et internet zonder te typen. wie weet raaf?²
 
Had ik in #10 ook zo ingeschat, omdat er geen lijn in de fouten zit : het is geen azerty-input die toevallig in qwerty komt, géén taal die in een andere taal zit etc... het is gewoon technische chaos dus ....

Klaviermat er eens uit - body ontstoffen - membranen toetsen uitblazen etc ... en verbinding met moederbord checken en dat kan al een heel verschil maken... Is het dan nog niet OK - vervangen van die toetsen-inlegmat...
Valt qua kostprijs op zich alvast mee (behalve als het een Lenovo is, die erop staat de ganse body te vervangen ipv. enkel de toetsenmat - maar ik las dat het een HP is - die gebruiken wel losse toetsenmatjes).
 
ik zie nu een ander patroon, @stoffel5 nl. haperen, blijven plakken toetsen en dubbele aanslagen.
Sterkt me toch in mijn overtuiging dat een interne schoonmaak wonderen zou kunnen doen.

Wel door een technieker laten doen, met gepast materiaal... Niet met de huisstofzuiger op dat moederbord gaan zitten zuigen hé ....
 
neen ik ben geen roker, kort nadien is het systeem gecrasht, heb proberen de ssd x400 te reparen met herstelsoftware.
Ik heb nu een volledige reinstall gedaan, alles werkt weer zoals voordien niks mis met de toetsen of toetsenbord defect.
Ik kijk nu wel uit naar een nieuwe laptop alleen zie ik de bomen niet door het bos voor welke ik zou gaan.
ik doe af en toe fotobewerking vijf keer per jaar?
dagelijks ben ik bezig op het internet waar er minimum 10 tabbladen open staan op 2 verschillende internetbrowser
 
Waar ik op letten als ik een nieuwe laptop wild kopen is :
  • Processor (Intel Core i5 of hoeger of AMD Ryzen 5 of 7 )
  • Intern werkgeheugen (RAM) 8GB of 16 GB ( hoe hoger hoe beter )
  • Totale opslagcapaciteit 512GB of hoger (beste Opslagcapaciteit van SSD)
Normaal moet je nog naar Kloksnelheid en Videokaart chipset kijken.
beste dat iemand anders hier uitleg over geeft wat daar beste is
het merk van de laptop bepaal je zelf beste
 
met amd heb ik geen ervaring, tot op heden alleen intel processors gehad.
ivm kloksnelheden ddr4 3200 zie je nog veel in de huidige laptops?
nu zie ik al DDR5 5500 EN 6400 wat is het verschil tegenover ddr3 dat ik nu heb?
wat ik ook mijn twijfels over heb is het beeldscherm nu heb ik 250nits je hetb er al van 400 en oled van 400
Ik werk veel in een veranda waar veel licht en zon is, wat nu soms storend is met het scherm dat ik nu heb
 
DDR 4 en 5 zijn zeker sneller als het oude DDR 3. Dus als je budget eentje met DDR 5 aankan ben je daar beter mee als met eentje met DDR 4. Maar dat is niet alles, de lees schrijfsnelheden van je SSD zijn ook een niet te versmaden meerwaarde, Als ik nu eentje nieuw zou moeten kopen is het zeker een AMD en geen Intel. Als ik een processor van dezelfde prijsklasse met elkaar vergelijk is de AMD versie altijd sneller. Dat komt vaak omdat ze vaak meer core's aan boord hebben. Hoe meer core's hoe beter. Het aantal nits is voor binnen zeker niet zo belangrijk. Gebruik je hem ook bv. op vakantie buiten dan zijn je nits wel belangrijk. Want hoe hoger die nits zijn, hoe helderder je scherm kan gezet worden, IPS en OLED zijn goede schermen al gaat mijn voorkeur naar OLED uit. Dit bied betere zwart waarden als een IPS scherm.
Het is belangrijk dat je eerst weet wat je budget is.
 
Ach al die synthetische benchmarken ogen allemaal prachtig maar in de praktijk merk je er maar weinig van, had een i5 van de 4e generatie met 8GB DDR3, dacht dat er eentje met de i5 van de 13e generatie net DDR5 veel sneller zou zijn maar merk nauwelijks verschillen, renderen gaat wat sneller maar voor de rest.....
 
DDR 4 en 5 zijn zeker sneller als het oude DDR 3. Dus als je budget eentje met DDR 5 aankan ben je daar beter mee als met eentje met DDR 4. Maar dat is niet alles, de lees schrijfsnelheden van je SSD zijn ook een niet te versmaden meerwaarde, Als ik nu eentje nieuw zou moeten kopen is het zeker een AMD en geen Intel. Als ik een processor van dezelfde prijsklasse met elkaar vergelijk is de AMD versie altijd sneller. Dat komt vaak omdat ze vaak meer core's aan boord hebben. Hoe meer core's hoe beter. Het aantal nits is voor binnen zeker niet zo belangrijk. Gebruik je hem ook bv. op vakantie buiten dan zijn je nits wel belangrijk. Want hoe hoger die nits zijn, hoe helderder je scherm kan gezet worden, IPS en OLED zijn goede schermen al gaat mijn voorkeur naar OLED uit. Dit bied betere zwart waarden als een IPS scherm.
Het is belangrijk dat je eerst weet wat je budget is.
heb een budget van circa €700, op de site van asus heb ik deze https://estore.asus.com/be-nl/90nb0vx2-m02cj0-asus-vivobook-15-x1502.html
 
Terug
Bovenaan Onderaan