Status
Niet open voor verdere reacties.

coiske

Overleden
ik heb op mijn pc trojan bestanden : nl win32/sirefef.ab en win64/sirefef.p deze hadden mijn beveiliging volledig geblokkeerd maar heb dit kunnen oplossen met het programma combofix. maar die 2 trojanen blijven zitten
het programma malwarebytes vind deze bestanden en vraagt om ze te verwijderen wat ik ook doe en dan de pc terug opstarten maar daar zijn ze terug . ik heb ook eens microsoft security essentials geinstalleerd en deze vind ze ook en kan ze daar ook verwijderen maar na trug opstarten zijn ze er terug
ik heb ook geprobeerd om ze via veilige modus met dos prompt te verwijderen met erase of del maar daar krijg ik het antwoord toegange geweigerd
ik heb op panda antiviurs pro 2012 maar dat ook hetzelfde
ik heb ook hijackthis.exe gebruikt maar daar is niets in te vinden

de boosdoener zit eigenlijk in c:\windows\installer nl {ac2c0f1c-b4bc-cf7c-ae59-28225af2933f} trojan dropper bc miner wat een verborgen bestand is en niet kan verwijderd worden

mijn vraag is hoe kan ik nu die 2 trojanen verwijderen of dat bestand verwijderen

in elk geval al bedankt op voorhand
in gebruik windows 7 home prem
 
Kijk eens welke programma's er opstarten tijdens het booten, misschien zit daar de boosdoener tussen. Schakel deze dan in iedergeval zo snel mogelijk uit.
Ik denk nameliijk dat er een programma opgestart wordt die deze trojans telkens weer installeert.
Om na te gaan welke programma's er opstarten is CCleaner een handig programma. Hiermee kun je de boosdoeners tevens uitschakelen.

Met Unlocker is elk bestand of map te verwijderen. Download Unlocker 1.9.1 - FileHippo.com
 
beste pluis bedankt voor je antwoord maar al hetgeen je me voorstelde heb ik allemaal gedaan en heeft geen oplossing gegeven
beste mosquitos bedankt voor je antwoord maar ook dat heeft geen oplossing geboden
ps die 2 eerste trojan zitten verscholen in windows\assembly
ik denk dat ik maar mijn pc eens terug zal herinstalleren zodat ik weer van een mooie lei kan beginnen
 
Opstarten met eender linux live cd en de boel opschonen met ClamAV.
 
kun je dan een woordje uitleg geven hoe dat in zijn werk gaat met die linux cd en clamav
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan