Status
Niet open voor verdere reacties.
Hola,
heb me laten wijsmaken dat er een aantal linux - versies bestaan die toelaten, zonder Wine te installeren, Windows programmas te laten draaien.
Hebben ze me blazen wijsgemaakt? Men wist immers geen dergelijke linux-versie bij naam te noemen...

Gracias,
Marnix
 
Bedankt Swake, ik vermoede het al temeer men me de naam niet kon geven. Ze hadden over iets dat begon met "Re..." en rest kwam er niet uit. Ik heb Ubuntu geïnstalleerd op een oude pc die eigenlijk sedertdien goed en snel werkt, maar ik moet nog VEEEEEEEEEEEEEEL leren over Ubuntu en moet die Wine ook nog installeren, alleen heb ik nog geen inzicht genoeg in het hoe en wat en nog minder in de commandos invoeren en waar, maar ik ga me er meer in verdiepen.
Ben nog leergierig.
Van harte bedankt,
Marnix uit het hete Madrid
 
Marnix

Het enige wat ik weet is, dat er software bestaat die men in linux en in windows kan gebruiken. Een voorbeeldje hiervan is open Office. Maar het zal dan niet mogelijk zijn, een Open Office versie die voor Linux gemaakt werd te installeren onder Windows , en omgekeerd zal dit ook niet gaan.
 
Normaal gezien zijn er voor bijna alle Windows gerelateerde programma's een vervangingsprogramma zoals photoshop --> the gimp , Office --> Open Office , Outlook Expres --> Mozilla thunderbird , Msn --> Amsn . vele van deze programma's staan er reeds op van bij de installatie je moet ze enkel activeren via synaptic pakketbeheer of via " Installeren/Verwijderen
 
Marnix,

weet niet of ik hier links mag plaatsen :voor cursussen

wellicht ken die al maar zoek eens op : cursus linux wenmaekers met veel info.

Als je goed Frans spreekt : zoek eens op linux en siteduzero.
 
icon3.gif
Hier vind je cursussen voor Linux


index

http://www.opencursus.org/promotiema..._onderwijs.pdf


Let wel : het is in PDF en per cursus ca 180 pagina's

veel linux plezier ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan