Uitleg Upgrade Win7 > Windows8 (pro )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
de upgrade naar Windows 8 met behoud van instellingen en bestanden ...

UPGRADE WIN7 > WINDOWS 8 PRO

-Start de Windows 7 op.

-Plaats de Windows 8 upgrade dvd in de drive , start deze dan ook op .

-Het voorbereiden gaat van start.
Selecteer de eerste optie om ook de update’s mee te nemen en klik op volgende .
De update’s worden opgehaald.

-Geef de upgrade code in die je verkregen heb bij aankoop van deze upgrade versie.

-De code word vervolgens ook gecontroleerd ,
en je klikt verder op volgende bij aanvaarding van deze code .

-Ga akkoord met de voorwaarden opgelegd door Microsoft.

-Klik op volgende met behoud van instellingen en bestanden .

-De installatie word verder voorbereid .

-Indien er nu word vast gesteld dat er software aanwezig is op de Windows welke je gebruikt die niet geschikt is voor de Windows 8 ( pro) dan zal dit je ook vermeld worden ...
Er word je dan tevens ook aangeraden om deze te verwijderen voor al leer je verder gaat !
In mijn geval gaf deze enkel een melding over de Acronis True Image 2011
dat deze dus niet geschikt was .Al de overige software blijft behouden ( dit zijn er 114 ..).

-Na het verwijderen van de software die niet geschikt is word de pc de eerste maal herstart ..
Deze gaat dan ook verder na de herstart daar waar hij gestopt was .

-Je dient een bevestiging te geven om door te gaan met de upgrade.
Je dient tevens een bevestiging te geven om je keuze te bevestigen dat je de Windows 8 ( pro)
wenst te Installeren met behoud van je instellingen en bestanden .

-De setup (upgrade) gaat nu van start .

-De pc word verschillende malen heropgestart ( telkens als de 100% behaald is )
laat alles op zijn beloop .

-De 3de keer dat de pc zich herstart zie je de vermelding “ Apparaten voorbereiden “
Bij 100% herstart de pc zich...

- Nu zie je de vermelding “ Voorbereiden “ Ook hier herstart de pc zich als de 100% is behaald.
( Hier sprong de schermbeveiliging aan op 92% * effe de muis bewegen zonder te klikken )

-Nadat de pc herstart is worden nu uw instellingen verplaatst ..
Het betreft hier om de instellingen dus die je wenste te behouden van de vorige versie .

-In de volgende stap kun je je eigen persoonlijke voorkeuren instellen ...
Neem er nota van dat het beeldscherm van kleur veranderd ,dit is niets om je ongerust te maken !

**De pc herstart nog één maal en deze is dan klaar voor gebruik .

**deze stappen plan werd vast gelegd door mezelf daar door kon ik zelf géén foto's toevoegen ...
neem er nota van dat een upgrade langer duurt dan een verse installatie !
de upgrade met behoud van bestanden en instellingen duurde hier wel 2 uren !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Systeemfabrikant HP-Pavilion
Systeemtnodel VN308AA-UUG 300-1025be
Systeemtype Op x64-gebaseerde PC
Processor AMD Athlon(tm) n X3 400e Processor, 2200 MHz, 3 core('s), 3 logische proces.
BlOS-versie/datum American Megatrends Inc. 5.08, 28/10/2009
SMBIOS-versie 2.6
 
inderdaad deze kan je volgens mij niet overbrengen naar win8.maar bij win8 is er wel een webcam voorzien en andere
de andere zou je eventueel kunnen terugvinden bij hp drivers en downloads.
vooraleer je deze toch uitproberen maak een backup en een opstartherstelschijf van win7
dan heb je nog alle troeven in de hand
 
@ddragon zou hij win8 niet naast win7 kunnen zetten?als hij zijn c schijf in 2 deeld dan kan hij op de eerste win7 zetten (zal erop staan trouwens) en op de tweede gedeelte win8 dit moet zeker lukken.bij het opstarten kan hij dan kiezen welke hij wenst te gebruiken.als dit gaat bij een ander merk van pc dan zal dit bij een hp ook wel mogelijk zijn of niet?bevalt het hem niet kan hij deze terug verwijderen.
als je overschakelt naar win8 ben je functies die hp aanbiedt voor win7 kwijt.maar in dit geval dan wel niet wat denk je?
 
Hij kan hoogst waarschijnlijk alle software herbruiken zonder problemen. Alle HP tools incl. Een dual boot raad ik niemand aan. Een gebruiker kiest altijd één van de twee systemen. En ik ben er vrij zeker van dat uiteindelijk Windows 7 de bovenhand haalt. Daarbij moet hij inderdaad zen disk opdelen etc... mss wel data extern verplaatsen op plaats vrij te maken enz...
Een beter alternatief is om te wachten op Windows 8.1
Ik weet dat Microsoft zeer veel reclame maakt voor Windows 8 en de gebruiker op alle mogelijke manier probeerd te overtuigen, maar doe dit (nog) niet.
 
Ik heb een nieuwe schijf in mijn PC gestoken. En mijn oude opgeslagen zoals hij is. Als ik ooit problemen heb kan ik dan gewoon de vorige schijf gebruiken of slikt windows geen meerdere omwisselingen.
Hp met originele schijf.jpgHP PC Seagate 11 04 2013.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan