Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi
ik heb mij een laptopje aangeschaft een Ultra-thin acer aspire v5-471p-53 dit is een touch screen.
op deze staat windows 8 op voorgeinstalleerd maar ik had er graag windows 7 op gezet.
weet er iemand of dat kan ivbm de drivers voor de touch.
ik heb al eens op de site van acer gezien maar vind er geen drivers voor windows 7.
enkel voor windows 8 64 bit.

groetjes amigo
 
hoi
bedankt hé,ik heb er wel een beetjes schrik van eigenlijk voor de windows 7.
ik hoop dat alles dan nog perfect werkt. ik wil naar de w7 omdat de 8 niet zo handig is vind het vrouwtje :p
 
Ik zou schrik hebben voor de Windows 8 ;)
Heb je problemen, laat ons iets weten en we zoeken wel een oplossing voor je. Een herinstallatie naar een ander OS is nog niet zo erg als het eruit ziet.
 
@ amigo het is je volste recht om naar de win7 over te gaan ...
enkel wil ik je de raad meegeven om eerst de recovery dvd's aan te maken ...je zal wel een merk pc hebben veronderstel ik ....
want het is zo indien jij de HD gaat formateren om er de win7 er op te zetten en je wilt ooit toch over gaan naar de win8 dan gaat dit gepaard aan het aankopen van een OEM DVD windows8
terwijl indien je nu de recovery Dvd's aanmaakt je deze ook gewoon kunt gebruiken ...
maar nummer ze dan ook in de volgorde dat ze aangemaakt worden ...
en bewaar deze ...
 
succes ermee...

recovery DVD aanmaken Acer


je kunt via de programma's bij start de e-recovery zelf opstarten om de dvd's als nog aan te maken

het eerste filmpje laat je zien hoe je de recovery dvd's kun aanmaken


het tweede filmpje laat je zien hoe je de recovery oproept om je systeem naar een fabrieks instelling terug te zetten .

 
om in windows 8 de start op te roepen druk je op de windows toets+X

dan krijg je dit scherm ..
Bekijk bijlage 10704
selecteer zoeken en geef als zoekopdracht " eRecovery "

en mocht dat niet lukken roep je de recovery optie op tijdens het opstarten van de pc ...

Acer recovery oproepen ..

Druk tijdens het opstarten of een herstart de combi toetsen in ALT+F10
D.w.z. Houw de ALT toets in en druk meermaals op de F10 toets .
zodoende roep je de hoofdpagina op van de ACER recovery ...
deze heeft drie herstel opties
1..herstellen naar de standaard fabrieksinstellingen,
2..herstellen vanaf een back-up van een gebruiker
3..herstellen vanaf een back-up op cd/dvd.


Optie 1 Het systeem herstellen naar de standaard fabrieksinstellingen:
1. Selecteer deze optie en geef het wachtwoord op.
Het hulpprogramma herstelt het systeem vanaf de image van de standaard fabrieksinstellingen
op de verborgen partitie van de harde schijf.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de schijf zullen verloren gaan.
Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem naar zijn oorspronkelijke status;

Optie 2 Systeem herstellen vanaf back-up gebruiker
1. Selecteer deze optie en geef het wachtwoord op.
Het hulpprogramma herstelt het systeem vanaf de back-upimage van de gebruiker op de secundaire
partitie van de harde schijf.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de primaire partitie zullen verloren gaan. Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem naar de meest recente gebruikersback-up.

Optie3 Systeem herstellen vanaf cd/dvd
1. Wanneer u deze optie hebt geselecteerd, plaats u de eerste back-upschijf in het optische station.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de primaire partitie zullen verloren gaan. Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem vanaf de back-upimage op de cd/dvd.
3. Plaats de andere schijven wanneer u dit wordt gevraagd.

Opmerking: Als u het systeem herstelt naar de standaard fabrieksinstellingen die op cd's/dvd's zijn
opgeslagen,zal Acer eRecovery Management u vragen schijf 2 te plaatsen om te starten.
 
vergeet het boven staande bericht .....het is Niet mogelijk om recovery dvd's aan te maken in de windows 8
het is enkel mogelijk om een Recovery flash drive ( USB stick ) aan te maken ...

[video=youtube;ZBJsh-lkQt8]http://www.youtube.com/watch?v=ZBJsh-lkQt8&feature=player_embedded[/video]

Een Acer standaard back-up met fabrieksinstellingen in Windows 8 maken
Hoe maak ik USB herstelmedia in Windows 8?


U kunt een back-up op een USB Flash Drive maken om Windows 8 opnieuw op uw systeem te installeren.
U kunt deze drive gebruiken om Windows opnieuw te installeren of problemen vast te stellen wanneer Windows niet opstart.
Hiervoor hebt u een USB-drive van 16 GB of groter nodig.

BELANGRIJK

•Wanneer u deze stappen uitvoert, wordt alle inhoud van uw USB Flash Drive verwijderd.
•Schakel voordat u uw back-up drive maakt eerst de instellingen voor energiebeheer uit.

OPLOSSING
Voer de volgende stappen uit om uw back-up drive te maken:

1.Druk op de de Windows toets + Q.
2.Typ Recovery en klik op Acer Recovery Management.
3.Klik op Create Factory Default Backup.
4.Selecteer Copy content from the recovery partition to the recovery drive en klik op Next.
5.Selecteer uw USB Flash Drive en klik op Next.
6.Klik op Create. Wanneer u wordt gevraagd om de herstelpartitie van uw computer te verwijderen, klikt u op No.


bron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan