upgraden van XP naar Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn zoon zijn pc is al wat jaren oud (6), maar werkt nog uitstekend. Nu draait daar Xp op maar zou graag Win7 er op zwieren. De vraag is echter of ik met 2.5 gb ram dit kan doen, of ik op zoek moet naar geheugenmodules. Bij de computershop hier in Eeklo wisten ze me al te vertellen dat ik via 2de hands zou moeten gaan zoeken. DDR 400 (pc 3200) 184Pin Cl3
Op het internet zijn er blijkbaar nog winkels die dit verkopen, maar indien dit niet hoeft en hij dit aankan doe ik het zonder upgrade. De pc wordt gebruikt voor op het internet te surfen. Mijn zoontje heeft autisme en You tube kijken is een van zijn dingen.
De pc zelf is een 64 bits met een AMD athlon 3400
 
Ik zou persoonlijk deze niet upgraden naar Windows 7.
Een PC van 6 jaar oud draait nog redelijk vlot op Widows XP, maar laat het daarbij. Windows 7 zal er nooit echt vlot op draaien, zelfs niet met extra geheugen. Windows XP wordt nog tot 2014 ondersteund en tegen dan heeft die PC zen beste tijd gehad. Dat doe je nietmeer, dat zijn verloren kosten.
 
Laatst bewerkt:
dit spreek ik tegen ...
de reden dat ik dit tegen spreek is dat ikzelf een desktop gebruik die onder tussen ook al meerdere jaren oud is ...
aankoop datum 19/08/06 ( 6jaar dus )
het mee geinstalleerde besturingssysteem was destijds ook xp home..32bit
maar onder tussen heb ik er al vista 32bit , windows7 x64bit er op gehad en nu draai ik er zelfs de windows 8 pro x64 op
....ik heb nog steeds het toen geinstalleerde moederbord Asus M2N-CM-DVI, ram geheugen en videokaart in gebruik..
enkel mijn voeding heb ik dienen te vervangen ( de vorige was defect geraakt bij een overbelasting van het stroomnet )
daar tegen heb ik nu een overspanningsbeveiliging in gebruik waar de pc is op aangesloten .

ik zie nu dat jezelf de 64bits AMD athlon 3400 gebruik....
wel het enige probleem waar je tegen aanloop is het geheugen 2.5 gb is wat te weinig om een 64bit besturings systeem te gaan gebruiken ..
je kan hier een tooltje downloaden die je dan vertelt welk geheugen je dient aan te kopen dat kan gebruikt worden om het geheugen dat nu aanwezig is te vervangen zodat je op zijn minst toch een 4gb bekomt ...
er staat vermeld dat dit voor laptop 's is maar ook werkt dit op een desktop pc

ook dien je na te gaan of je moederbord 4gb aan kan !
 
Allebei de tooltjes gedraaid en de wind7 zou mogelijk zijn, alsook het geheugen upgraden...dus ik denk alsnog deze upgrade te doen. Het moederbord kan de 4gb aan. Ik wacht nog even op ander commentaar... wie weet
Het laptop geheugenkaartje is dit idem als een geheugenkaartje voor pc??? of zijn dit verschillende hardware?
Indien dit het zelfde is kan ik dit bestellen via die site :)
 
Ik ben nog echt aan het overwegen.... Ik denk dat het een nieuwe gaat worden en ik deze ga houden voor mijn eerste Linux stappen te zetten.
Het ram geheugen zou me een 60 euro gaan kosten om tot 4gb te gaan. Dan moet ik nog een oem win 7
Dus al bij al vind ik het persoonlijk iets te duur voor een 6 jaar oude pc. Hij draait nog uitstekend op xp, alhoewel door het ram geheugen en het logge xp hij wel traag word
 
in dat opzicht heb je gelijk dat je dan overweegt om een nieuwe te kopen ...
ik ging er echter van uit dat je dus al een win7 dvd in bezit had..

er zijn er voor xp een paar tweaks die je kunt toepassen ...
sneller opstarten , sneller afsluiten , sneller en stabieler werken , windows zelf versnellen , sneller downloaden in de internet explorer.
mocht je intresse hebben ...
 
Normaal zou ik er niet op ingaan, maar je mag de gebruiker geen zand in de ogen strooien door veel snelheidswinst te beloven met tweaks. Die gaan weinig performantie winst opleveren. Ze kunnen iets doen, maar meestal is dit bijna verwaarloosbaar.
 
Heb zelf jaren met xp bezig geweest en weet wat er onder de kap zit, maar met de jaren van oplapwerk is het echt een monster geworden, als je te weinig geheugen hebt. Xp is trouwens aan zijn laatste adem bezig en tijd om over te stappen. Dus voor mij een slotje op Xp
Wat de upgrade of overstap betreft, dit is nog een open weg, maar zoals eerder geschreven zal dit een nieuwe worden en de ouden een testbak Linux
Dus slotje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan