Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor mijn wat oudere PC met PCI sloten zoek ik een mogelijkheid om een USB 3.0 controller of insteekkart toe te voegen.
De PC werkt met XP sp3 en zou usb 3.0 moeten kunnen. Ik heb reeds gezocht op hardware sites maar niets gevonden. Mogelijk is via dit forum
een oplossing te krijgen. Bij voorbaat dank voor een antwoord.
 
je kunt de Eminent pci usb3.0 insteekkaart gebruiken ...zei hier welke ik bedoel
klik op de tap ondersteuning en je ziet dat ook deze voor xp kan gebruik worden ..
echter hangt het grotendeels van je moederbord af of je deze wel kan gebruiken !
 
je kunt de Eminent pci usb3.0 insteekkaart gebruiken ...zei hier welke ik bedoel
klik op de tap ondersteuning en je ziet dat ook deze voor xp kan gebruik worden ..

Is geen 32bit PCI kaart, is een PCI express.

Er zijn kaarten die werken op een 32bit PCI slot vb 2-poorts USB 3.0 PCI-kaart low profile in de Conrad online shop | 975126, maar dit is niet echt aan te raden.
Het probleem is dat de snelheid van USB 3.0 veel hoger ligt dan de snelheid die een PCI slot kan leveren. Maw, blijf je beter bij USB 2.0 tenzij je tevereden bent met een snelheidswinst van ongeveer het dubbele van USB 2.0 snelheid.
 
Zoals Dragon zegt, het heeft niet zo veel nut om in zo'n slot een USB 3.0 kaart te zetten.
De snelheid zal ongeveer gelijk zijn aan USB 2.0, omdat dit slot z'n beperkingen heeft.
 
je kunt de Eminent pci usb3.0 insteekkaart gebruiken ...zei hier welke ik bedoel
klik op de tap ondersteuning en je ziet dat ook deze voor xp kan gebruik worden ..
echter hangt het grotendeels van je moederbord af of je deze wel kan gebruiken !

Bedankt voor de info, echter ik heb een paar usb 3.0 disks en ook al is de snelheid minder dan nog altijd het dubbele van usb 2.0. Dat scheelt toch wel veel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan