Status
Niet open voor verdere reacties.
Sedert enkele weken krijg ik steeds meer last van het wegvallen van mijn draadloze internetverbinding.
Het uitvallen komt zeer vaak voor bij het uploaden van foto's (bv imagecheck of andere servers). Bij een uitval dan heeft mijn tweede toestel - laptop (ook draadloos) ook geen internet meer. Er rest mij dan niks anders dan de router (draadloos Belkin toestel) te rebooten. De bekabelde toestellen blijven echter hun internetverbinding behouden.
Mijn router heeft de laatste firmware aanboord en er draait gaan ander programma mee op de pc. Herkent iemand dit probleem en heeft een oplossing voor dit euvel?

Groeten Marc
 
Kijk ook eens naar dit topic :
Bij mij was het meest in het downloaden

http://www.pctuts.be/f244/opgelost-downloads-stoppen-soms-halfweg-26517.html#post76015

Bij mij was het ook een Belkin (54g) en heb die omgeruild in garantie nog.
tot mijn verbazing zag ik dat zelfs de voeding van 9 volt naar 5 volt was veranderd en dat ook de reset knop op een andere plaats stond.
Uitzicht van het toestel zelf: identiek !!
Ik denk dat er met die reeks wat aan de hand was.
 
Ik heb even wat bijkomende testen kunnen uitgevoeren.
-Bekabeld verliest de pc zijn verbinding niet.
-Zelf als ik de draadloze beveiliging uitzet dan valt de internetverbinding weg.
-Nu heb ik bijkomend gemerkt als mijn kinderen op de pc of laptop van account veranderen dat ook de draadloze verbinding wegvalt.
-Als de verbinding wegvalt dat kan ik nog steeds draadloos inloggen op mijn router. Volgens de webinterface van de router zou ik toch draadloos verbonden zijn met de router. Doch als ik een website aanklik krijg ik de gekende pagina die mij vertelt dat het internet niet beschikbaar is.
-De verbinding valt nooit weg bij het downloaden maar enkel bij het uploaden.


Maken deze bovenstaande testen iemand wijzer om mijn probleem op te lossen ?
Indien er geen oplossing voor handen zou zijn dan ik Belkin moeten contacteren.
Is het nog steeds zo dat Belkin routertoestellen een levenslange garantie hebben?
Groeten Marc
 
Oeps, het lijkt erop dat ik de oplossing gevonden heb.
In iedergeval valt mijn internetverbinding niet meer weg als ik Wireless Channel op "auto" zet in plaats van de standaardsetting channel 1.
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan