Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Na de herinstallatie van de laptop van mijn dochter (zie post: http://www.pctuts.be/f396/laptop-dochter-geraakt-niet-meer-op-t-internet-43958/) start deze soms niet meer op, meestal doet hij het wel goed, ik heb al twee maal de back-up terug moeten plaatsen, drie maal een herstelling van Vista uitgevoerd en verschillende keren meerdere malen herhaaldelijk terug moeten opstarten voor hij correct werkte.
Daar is verschillende keren de foutmelding gekomen dat hij geen besturingssysteem kom vinden (reparatie met Vista-cd), één maal fout in de Kernel (dan kon ik alleen backup-cd gebruiken).

Dus weer miserie...

Mijn vraag is nu, hoe kan ik weten waaraan het ligt?
Wordt hij vernieuwd of is een herstelling aangewezen?

Foute installatie, batterij moederbord (batterij werkt niet meer en de laptop zit rechtstreeks in de stekker), harde schijf aan 't crashen, of is het iets anders? Hoe kan ik dat het beste te weten komen?

Ik heb al een paar maal schijfcontrole uitgevoerd, de eerste keer vond hij een beschadigde sector en heeft deze gefikst (dus deze zou niet meer gelezen worden) de twee andere keren heeft de scan geen fouten gevonden, dacht ik.

Is er nog een ander tooltje dat ik kan proberen of controle die ik kan uitvoeren?

De laptop is vijf jaar, ik vind dit nog een beetje te jong voor weg te doen, anderzijds is daar geld in pompen of verder blijven sukkelen ook geen optie.

Iemand nog een ideetje?
 
Daar is verschillende keren de foutmelding gekomen dat hij geen besturingssysteem kom vinden (reparatie met Vista-cd), één maal fout in de Kernel (dan kon ik alleen backup-cd gebruiken).

Adv bovenstaande uitleg gaat een zeer grote kanshebber een defecte (of falende) harde schijf zijn. Dit is sowieso een component in een computer waar je 99.9% zeker kan van zijn dat die vroeg of laat defect raakt. Alleszinds sneller dan de rest van de hardware.
 
volgens mij dien je een opstartherstel uit te voeren ,maar vooralleer je dit doe dien je eerst de root te scannen ...
het zou best kunnen zijn dat je mbr beschadigd werd door een root virus ....
welke beveiliging gebruik je op de pc ...
dit vraag ik je omdat de avg internet security zo wie zo al een Root kit scan uitvoerd tijdens het opstarten van een volledige scan functie.
ook malwarebijtes(pro) heeft deze optie mocht je de pro niet gebruiken download je hier de malwarebijtes root kit scanner
na het downloaden , pak je deze uit en start je deze op door op de mbar.exe

met het batterijtje bedoel je het bios batterijtje indien zo kun je deze vervangen indien deze dus niet vast gesoldeerd werd .
 
Ik zou zeggen, ga het niet te ver zoeken... Laptop 5 jaar oud. Reeds fouten gevonden op de HD. Besturing niet gevonden tijdens booten,...
Uit men ervaring weet ik dat procentueel gezien, zulke virussen vs defecte harde schijven in een laptop van 5 jaar oud, plus bovenstaande beschrijving = virus/defecte HDD -> 1/500
Download een scan tool van je disk vendor, bijvoorbeeld Seatools als het om een Seagate schijf gaat. Je gaat dan snel antwoord krijgen.
 
Deze zin

Foute installatie, batterij moederbord (batterij werkt niet meer en de laptop zit rechtstreeks in de stekker)

mijn vraag hierover. Zit de defecte accu nog in de laptop ?

Zo ja, dit kan in incidentele gevallen nogal eens behoorlijk veel stroom vergen van de adapter, waardoor er niet veel meer overblijft om de laptop goed te laten werken.
Je moet je voorstellen dat het laadgedeelte van de laptop constant een defecte accu probeert op te laden, dit geeft zowiezo onnodig veel warmte.

Verwijder de defecte accu eens.
 
volgens mij dien je een opstartherstel uit te voeren ,maar vooralleer je dit doe dien je eerst de root te scannen ...
het zou best kunnen zijn dat je mbr beschadigd werd door een root virus ....
welke beveiliging gebruik je op de pc ...
dit vraag ik je omdat de avg internet security zo wie zo al een Root kit scan uitvoerd tijdens het opstarten van een volledige scan functie.
ook malwarebijtes(pro) heeft deze optie mocht je de pro niet gebruiken download je hier de malwarebijtes root kit scanner
na het downloaden , pak je deze uit en start je deze op door op de mbar.exe

met het batterijtje bedoel je het bios batterijtje indien zo kun je deze vervangen indien deze dus niet vast gesoldeerd werd .

Avast is geïnstalleerd op de laptop.
MBAM staat reeds op de pc, ik heb snelle en volledige scan uitgevoerd en niets gevonden.
MBAR is nu bezig.

Ik zou zeggen, ga het niet te ver zoeken... Laptop 5 jaar oud. Reeds fouten gevonden op de HD. Besturing niet gevonden tijdens booten,...
Uit men ervaring weet ik dat procentueel gezien, zulke virussen vs defecte harde schijven in een laptop van 5 jaar oud, plus bovenstaande beschrijving = virus/defecte HDD -> 1/500
Download een scan tool van je disk vendor, bijvoorbeeld Seatools als het om een Seagate schijf gaat. Je gaat dan snel antwoord krijgen.
Ik vrees ook dat de HD aan 't opgeven is...
HD is van ATA, ik heb deze niet tussen de Vendor scantools gevonden.
MEDION? AKOYA? MD 96640 Premium

Deze zin
mijn vraag hierover. Zit de defecte accu nog in de laptop ?

Zo ja, dit kan in incidentele gevallen nogal eens behoorlijk veel stroom vergen van de adapter, waardoor er niet veel meer overblijft om de laptop goed te laten werken.
Je moet je voorstellen dat het laadgedeelte van de laptop constant een defecte accu probeert op te laden, dit geeft zowiezo onnodig veel warmte.

Verwijder de defecte accu eens.
Ik had dat er moeten bijzetten... Sorry!
Er wordt gewerkt op deze laptop zonder batterij; dus de batterij is sinds geruime tijd (reeds jaren) verwijderd.
 
Je moet zoeken bij de vendor van de schijf zelf, niet de laptop. Toshiba, Western Digital of Seagate. Dit zijn de 3 meest gebruikte merken van schijven in laptops. Je kan gemakkelijk aan die schijf via de onderkant van je laptop.

Op de website van die fabrikanten kan je die (diagnose) tools vinden.
 
Daar is verschillende keren de foutmelding gekomen dat hij geen besturingssysteem kom vinden (reparatie met Vista-cd), één maal fout in de Kernel

Ik heb al een paar maal schijfcontrole uitgevoerd, de eerste keer vond hij een beschadigde sector en heeft deze gefikst

Mijn mening .
Ik denk in de richting dat je HD aan het begeven is. Een defecte accu er ook nog bij.
Mijn eerlijke mening, maar ik kan in jouw plaats niet beslissen.
1. Vista is een mislukt OS
2. Een nieuwe HD + nieuwe batterij , ben je al bijna aan de halve prijs van een nieuwe laptop. Er zijn zeker nog laptops te vinden waarop Windows 7 voorgeïnstalleerd staat, wat een veel beter OS is dan Vista.
 
Je moet zoeken bij de vendor van de schijf zelf, niet de laptop. Toshiba, Western Digital of Seagate. Dit zijn de 3 meest gebruikte merken van schijven in laptops. Je kan gemakkelijk aan die schijf via de onderkant van je laptop.

Op de website van die fabrikanten kan je die (diagnose) tools vinden.

Oké, ben niet zeker wat je bedoeld.
Er steekt een ATA schijf in (daarvoor die link bijgedaan, staat daar ook in).
Ik moet dus op 't internet een Vendor-scantool zoeken voor ATA schijven?

@ Qtex
MBAR heeft ook niets gevonden!

Hard Drive Diagnostics Tools and Utilities
zoek in deze lijst naar de door u gebruikte HD
Die had ik ook reeds gevonden, maar ATA staat daar niet bij...
 
ATA is een technologie, geen merk. Het merk staat in vergedrukte letters bovenaan op het label van de harde schijf. Je gaat ze er dus even moeten uitnemen. Een paar vijsjes losdraaien dus...
 
Heb al vele schijven vervangen in mijn leven.
Eigenlijk nooit gekeken naar het merk wat er uit kwam. Gewoon een nieuwe gekocht van een goed merk en er in gezet en alles opnieuw geinstalleerd en draaien maar weer.
 
ATA is een technologie, geen merk. Het merk staat in vergedrukte letters bovenaan op het label van de harde schijf. Je gaat ze er dus even moeten uitnemen. Een paar vijsjes losdraaien dus...

Heb de HD er twee maal moeten uithalen...
Niet alleen merk, maar ook type was nodig.
'k Zal morgen eens zoeken.
Alvast bedankt voor de assistentie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan