verwijderde bestanden terugzetten gaat niet meer ook niet met recuva

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky2000

Steunend lid
Vip Lid
Beste
ik wou een bestand(avi) naar de prullenbak verwijderen. toen zag ik ineens dat de volledige map verwijderd werd. ik heb direct geannuleerd. maar nu is die volledige map nergens te bekennen. ook niet met recuva, tuneup en andere herstelprogramma's. ik had beter neit geannuleerd denk ik. is alles nu weg??-m-

dank bij voorbaat

lucko
 
sorry ik snap dus niet dat je ook maar op annuleren kunt klikken ...
als ik iets naar de prullenbak verhuist krijg ik enkel de vraag ja of nee ( annuleren staat daar dus niet bij )
klik ik op ja dan word het bestand ook naar de prullenbak gezet (daar heb ik dan de mogelijkheid om deze effectief te laten verwijderen van de pc of om dit bestand terug te plaatsen ......plaats ik deze terug dan word deze op identieke zelfde plaats terug gezet tenzij je dit anders aangeeft !)
klik ik op nee dan blijft het bestand onaangeroerd ..
 
beste

ik kan wel degelijk terwijl hij aan het verwijderen is op annuleren drukken. ik druk verwijderen dan ja en dan heb ik een venstertje waarop ik annuleren kan drukken. heb ik gedaan. maar die map is nu nergens te vinden. ook niet in de prullenbak(die ik nog niet heb geledigd)
 
Bedoel je dit venster :vraagteken: prullenbak.png dit is wel niet van Windows,daar is het ja/nee
mvg
 
IMG_0173 (Small).JPG

het is dus niet leeg prullenbak. en er stond ipv kopiëren verwijderen. maar het is hetzelfde kader. ik heb een paar keer op annuleren gedrukt terwijl hij al aan het verwijderen was. resultaat de map is weg en deze is niet naar prullenbak verplaatst
m.vr.gr.
 
met welke windows werk jij dan !
ik ben nog nooit de optie annuleren tegen gekomen bij het verwijderen van bestanden naar de prullebak ...
enerzijds wel bij het overzetten ( kopiëren ) van de ene opslag naar de andere ...maar ook hier heb ik tijdens het kopiëren nog nooit bestanden verloren indien ik deze annuleerde !

*straffer nog heb ik zelf zojuist zelf eens een avi bestand gekopieërd van de ene opslag media naar de andere , ik heb hier in de win8.1 geen annuleer button gezien en klikte op het rode kruis om deze stop te zetten ...het orgineel bestand blijft onaangeroerd op de zelfde plaats staan ....enkel de map werd wel aangemaakt op de andere opslag media waar naar ik dit bestand wenste te kopiëren , maar deze was dus leeg !
 
ik heb windows 7 en hab al altijd ook met xp en vista kunnen annuleren

Is ook normaal hoor. Als dit grotere bestanden betreft, gaat hij dit eerst "berekenen". En zolang hij daarmee bezig is kan je die opdracht annuleren. Voor kleinere bestanden en/of folders gaat dit sneller en zie je dit niet altijd tijdig.

Je kan eens een "checkdisk" uitvoeren op die schijf. Mogelijk is je bestandssysteem gecorupteerd door een tussentijdse bewerking. Open een command prompt scherm.
Ga naar Start - Uitvoeren
Typ dan volgende opdracht:
Code:
chkdsk c: /F /R
Bevestig met "J" wanneer er gevraagd wordt om dit uit te voeren tijdens een volgende herstart van het systeem.
Start daarna Windows opnieuw op. Tijden de opstartfase gaat Windows de schijf (en het bestandssysteem) controleren op fouten. Bij fouten gaat hij deze dan ook proberen te corrigeren.
 
ik wou een bestand(avi) naar de prullenbak verwijderen. toen zag ik ineens dat de volledige map verwijderd werd.

Normaal als je een bestand of een map verwijdert komt dat eerst in de pullenbak terecht. Heb je per ongeluk een bestand of map verwijdert, kun je dat via de prullenbak herstellen.
Nu bestaat ook de mogelijkheid om in windows de prullenbak uit te schakelen. Wat je verwijdert komt dan niet meer in de prullenbak terecht , maar word onmiddelijk van je computer (schijf) verwijdert.
Wat in #5 word getoond is geen bestand kopiëren , maar een ganse inhoud van een map naar een andere map kopiëren, en deze beweerking kan inderdaad geanuleerd worden. De bestanden die reeds gekiopeerd werden voor het annuleren zijn dan wel terug te vinden in de doelmap.
 
Heb je misschien de Shift toets samen met de Delete toets ingedrukt, of heb je problemen met de Shift toets ?
Het kan natuurlijk eens gebeurden dat deze vast zit en als je dan iets wilt verwijderen met de Delete toets, dan verwijder je dit definitief.

Maar wel vreemd dat recuva niets meer terug kan vinden.
 
ja wat in 5 getoond wordt is kopiëren, maar ik had dit kadertje ook tijdens het verwijderen(er stond toen verwijderen en niet kopiëren zoals al vermeld werd)
door het veelvuldig op de annuleertoets te drukken is het dan eindelijk gestopt. ik dacht de map zal dan toch niet verwijderd zijn, maar deze was wel weg op mijn mediacenter en niet terug te vinden in de prullenbak
m.vr.gr.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan