verwijderen van een dir

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een opkuis van een drive is er op een of andere manier een lege dir blijven staan.
Enkele dagen later viel mij dat op en heb ik die dus gedeletet. Raar maar waar na sluiten van de verkenner en later terug openen verschijnt steeds deze lege dir terug.
Ik heb al allerlei zaken gecontroleerd, gekeken of er soms een backup wordt teruggezet, of er soms koppelingen zijn, maar kan niets vinden. Deze dir al met een eraser overschreden enz… steeds staat hij er terug. Nog nooit zoiets voor gehad, ben uiteindelijk radeloos en wil weten hoe zoiets kan. Er zijn ook geen koppelingen met dropbox of iets dergelijks, enfin mijn kennis gaat blijkbaar niet ver genoeg om deze geheimzinnige zaak te doorgronden. Kan er mij iemand helpen?
 
Dat is een zwakke schakel in Microsoft Windows. Als er een folder corrupt raakt of het één of ander onguur programma maakt zo'n folder aan dan kan het zijn dat Windows daar last mee heeft.
Er zijn verschillende manieren die je kan uitproberen. Het meest voor de hand liggend is via een command prompt de folder te verwijderen.
Als laatste uitweg, een format werkt ook altijd. Maar blijf daar maar even vanaf tot andere alternatieven geprobeerd zijn.
 
ik zou precies toch eerst eens in dos proberen van de map/het bestand te verwijderen. hiervoor moet je maar 3 commando's kennen, namelijk cd, dir en del. dus dat zou moeten lukken.

ook voor binnen windows zijn er proggies die je (zelfs via bootmodus indien nodig) kunnen helpen hardnekkige koppigaards weg te krijgen zoals Unlocker.
 
Hangt ervan af hoe de naam is. In Dos heeft een naam van max 5 tekens. In Windows kan dat gerust 10 of meer tekens zijn. En dat vertaald zich niet altijd in de normale tekens. Nu zie ik dat dit in Windows 7 wel de volle namen zijn. Maar was anders in vorige versies.
 
Beste helpers,
Alvast bedankt voor de snelle hulp en de tips.
Gisteren ben ik op een of andere wijze er in geslaagd deze "ambetante dir" weg te krijgen, alleen heb ik zoveel dingen gedaan dat ik niet meer kan bepalen welke actie nu resultaat heeft gehad.
Enfin hij is weg Pfff....
Raar ding die Windows.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan