Verwijderen Win 8.1 update ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allen,

Ik ben echt niet tevreden van Win8.1.
Ik heb een Samsung laptop gekocht met Win8 erop en die liep heerlijk.

Lang getwijfeld om te updaten naar 8.1 en toch maar gedaan

Nu is de Samsung opmerkelijk trager geworden (opstarten meer dan dubbel zolang, een programma openen ook).

Zou graag teruggaan naar 8, maar liefs zonder herinstallatie.

Ik zie echter geen herstelpunt van voor de update.....

Wel even vermelden dat ik TuneUp Utulities 2013 draai, maar ook ervoor bij Win8

Weet iemand raad ??

Gr

Jos
 
tijdens het upgraden naar versie 8.1 werden al de herstelpunten win8 verwijderd...
dus indien jij je voorzorgen eerst niet genomen heb door een systeembackup aan te maken van de Win8 en deze naar een externe hd heb laten weg schrijven ...dan kun je enkel door een herinstalleren van de Win8 terug gaan naar de Windows 8
 
Je kunt met een Samsung meestal terug naar de fabrieksinstellingen met de F4 toest ingedrukt houden tijdens het opstarten.

Realiseer je dan wel dat alle belangrijke data en alle zelf geinstalleerde programma's daarna weg zijn.

Maak dus een backup van alle belangrijke data op een extern medium en installeer alle programs opnieuw die je weer wilt gebruiken.
 
Och, die backup kan nog.......er is niets gewist bij het "upgraden"

Ik weet wel dat ik de fabrieksinstellingen kan terugzetten, maar dat is het m juist.....wou zien of ik 8.1 er weer af kan gooien, zonder te her-installeren.... Dacht al wel dat het niet kon, maar toch eens op het forum gezet, want jullie weten er meer van dan ik en misschien kon het toch.

Zijn er nog anderen die niet van 8.1 tevreden zijn ????? Dat alles ook aanmerkelijk trager geworden is ??
 
Downgraden kan dus niet naar Windows 8.
Uiteraard kan een Backup of Image terugzetten wel als deze gemaakt is toen Windows 8 er op stond.
Maar dat is natuurlijk een moment opname. Als deze 4 weken geleden gemaakt is, mis je alle belangrijke data van de afgelopen 4 weken die toegevoegd zijn aan de PC.

Dus check eerst even of er nog recente data ge-backupped moet worden.
 
@Pluis : Al mijn foto's, films e.d. staan op een externe schijf en de programma's kan ik zo weer installeren...das geen punt.

Als de flaptop zo traag blijft in 8.1 gaat hij gewoon in recovery...draai ik eigenlijk mijn hand niet voor om, maar je bent weer een zaterdagavond kwijt en ook ik ben een gehuwd man ;-)

Ik zag het meer als een uitdaging maar vind het jammer dat die 8.1 zo traag is (bij mij toch), of hebben jullie daar een oplossing voor ??

Dat is dan voor volgend weekend want ik ben heel de week van huis

Groetjes
 
Mijn vermoeden is dat het traag werken van Windows 8.1 te maken kan hebben met slecht werkende drivers.
In principe zou Windows 8.1 niet trager mogen werken dan Windows 8.

Check eens of alle drivers up-to-date zijn.
 
@Tuts : blijkbaar iets beter, maar toch niet zoals in Win8. Het inladen van een programma is nogal traag t.o.v toen in Win8. Dat was klikken en het floepte open; opstarten van de flaptop was toen ook sneller.
Heb er wel nooit met de stopwatch bijgezeten...;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan