Status
Niet open voor verdere reacties.
T

telerke

Gast
De laatste tijd is men meer en meer geheugen aan pc aan het toevoegen,

Bij veel pc zit er al 3 GB bij de Duel Core 2 en hoger Quad Core
* 2 x maal 1 GB + 2 x 512 MB is gelijk aan 3 GB.

Er zijn personen bij die beweren dat je beter 4 GB kan plaatsen i.p.v. 3 GB.

Schijnbaar heeft 3 GB minder nut op snelheid prestatie t.o.v. 4 GB

Volgens horens van personen die beweren dat de processor altijd eerst de kleinste rank opzoekt op geheugen gebruik. En bij 4 GB gelijk geheugen zoals 2 x 2 GB of 4 x 1 GB gelijke ranken zijn, zou de pc sneller zijn.

Met andere woorden geheugen met oneven getallen zoals 3 GB of 725 MB zou slechter presteren.

Zou dit echt zo zijn.????[OPLOSSING]
Dit heeft allemaal te maken met het DualChannel gebeuren wat meestal alleen op 2 slots toegepast wordt.
Zo gauw als ie de andere twee of een slot bij prikt vervalt dat en stuurt ie het geheugen niet meer parallel aan wat dat kleine snelheid winst te weeg brengt.
Het heeft niet met Vista te maken maar de moederboard.
Als hij opstart met alles erin zal bij de bios opstart scherm het woord DualChannel ontbreken bij het herkennen van het hoeveelheid geheugen wat wel het geval is wanneer hij de 2 "voorgeschreven" (zie moederboard handleiding) sloten vult.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is weer de double en single vraag en het antwoord is JA dat klopt, er is snelheidswinst, maar of je dat ook gaat voelen als gewone pc-gebruiker is het antwoord NEEN.

De pc zal de laagste snelheid (mhz) van het geheugen gebruiken indien er latten gebruikt worden met verschillende snelheden zoals bv 800 en 1024, dan zal het systeem maar max aan 800 kunnen draaien, tenminste als de fsb synchroon loopt met het geheugen, anders kan het nog trager zijn, of je moet gaan overklokken.
Verder heeft dit niets te maken met de aantal MB's per lat.

Het zou inderdaad zo zijn dat je beter 2x2 of 4x1 gig latten gebruikt ipv 1 van 4, maar door gebrek aan interesse van mijn kant weet ik niet de juiste waarom.
Misschien is dit meer besturingssysteem afhankelijk?


.
 
Dit is weer de double en single vraag en het antwoord is JA dat klopt, er is snelheidswinst, maar of je dat ook gaat voelen als gewone pc-gebruiker is het antwoord NEEN.

De pc zal de laagste snelheid (mhz) van het geheugen gebruiken indien er latten gebruikt worden met verschillende snelheden zoals bv 800 en 1024, dan zal het systeem maar max aan 800 kunnen draaien, tenminste als de fsb synchroon loopt met het geheugen, anders kan het nog trager zijn, of je moet gaan overklokken.
Verder heeft dit niets te maken met de aantal MB's per lat.

Het zou inderdaad zo zijn dat je beter 2x2 of 4x1 gig latten gebruikt ipv 1 van 4, maar door gebrek aan interesse van mijn kant weet ik niet de juiste waarom.
Misschien is dit meer besturingssysteem afhankelijk?


.

Waarom ik deze vraag stel.?? Mijn overbuur heeft een pc gekocht met 3 GB DDR2 667 MHz van Packard Bell. FSB van 800 MHz.
met 2 GB geheugen draait hij sneller dan met de 3 GB hij heeft ( 2x1 GB + 2x0,5 GB ) latjes steken van 667 MHz, de 2 latjes verwijderd van 0.5 GB en draait nu op 2 GB en zijn pc is sneller. Hij werkt met Vista Home.

Alle latjes geheugen zijn van 667 MHz
 
Dit heeft allemaal te maken met het DualChannel gebeuren wat meestal alleen op 2 slots toegepast wordt.
Zo gauw als ie de andere twee of een slot bij prikt vervalt dat en stuurt ie het geheugen niet meer parallel aan wat dat kleine snelheid winst te weeg brengt.
Het heeft niet met Vista te maken maar de moederboard.
Als hij opstart met alles erin zal bij de bios opstart scherm het woord DualChannel ontbreken bij het herkennen van het hoeveelheid geheugen wat wel het geval is wanneer hij de 2 "voorgeschreven" (zie moederboard handleiding) sloten vult.
 
Laatst bewerkt:
Dit heeft allemaal te maken met het DualChannel gebeuren wat meestal alleen op 2 slots toegepast wordt.
Zo gauw als ie de andere twee of een slot bij prikt vervalt dat en stuurt ie het geheugen niet meer parallel aan wat dat kleine snelheid winst te weeg brengt.
Het heeft niet met Vista te maken maar de moederboard.
Als hij opstart met alles erin zal bij de bios opstart scherm het woord DualChannel ontbreken bij het herkennen van het hoeveelheid geheugen wat wel het geval is wanneer hij de 2 "voorgeschreven" (zie moederboard handleiding) sloten vult.

Bedankt voor de informatie allemaal. Hij laat hem nu gewoon op 2 GB draaien voor Vista toch violdoende ( 32 bits ). ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan