Vreemde berichten op MSN?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg vaak berichten op MSN terwijl ik off-line ben. Het zijn vaak berichten die gaan over dat er iets gewonnen is en dat ik het ook moet proberen.
Als je dan die link aanklikt dan moet je je naam en wachtwoord invoeren. Eenmaal gedaan en daarna direct de virusscanner laten draaien.
Hoe kun je dit soort berichten voorkomen. Ook ooit eens een mail gehad in de trend van alleen voor jou bestemd. Ook toen helaas op de link geklikt en iedereen waar ik ooit MSN contact mee had gehad kreeg ook weer die mail toegestuurd. Erg vervelend was dat.
Gelukkig gebruik ik dat mailadres niet meer en heb ik toen ook direct de virrusscan laten draaien.
 
Noot op klikken en je inloggen, heeft uw dit wel gedaan onmiddellijk je wachtwoord van msn veranderen.
 
Dit is spam en kan je als zodanig markeren in hotmail, dan komen die vanzelf in postvak ongewenst terecht.
Deze berichten worden lukraak verstuurd om zo bij het inloggen je gegevens te achterhalen.
Eens deze online gestuurd kan je scannen al wat je wil, je gegevens hebben ze vast, en daar is het ze om te doen.
Misschien is er reeds een keylogger geplaatst op je systeem die alle toetsaanslagen registreert, doe je internet bankieren hou dan je bankrekening in de gaten.
En neem een andere account, niet enkel je pass veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Dit is spam en kan je als zodanig markeren in hotmail, dan komen die vanzelf in postvak ongewenst terecht.
Deze berichten worden lukraak verstuurd om zo bij het inloggen je gegevens te achterhalen.
Eens deze online gestuurd kan je scannen al wat je wil, je gegevens hebben ze vast, en daar is het ze om te doen.
Misschien is er reeds een keylogger geplaatst op je systeem die alle toetsaanslagen registreert, doe je internet bankieren hou dan je bankrekening in de gaten.
En neem een andere account, niet enkel je pass veranderen.

Is in msn zelf denk ik niet in mail.
 
Is in msn zelf denk ik niet in mail.

Ja, waarschijnlijk wel, maar meestal is het adres zelfde van hotmail of livemail, dan kunnen ze met die gegevens makkelijk de pc zelf infecteren.
Daarom zou ik ook het adres veranderen.
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn tegenwoordig.
We vernemen het straks wel als onze vriend online komt.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg vaak berichten op MSN terwijl ik off-line ben. Het zijn vaak berichten die gaan over dat er iets gewonnen is en dat ik het ook moet proberen.

Eigenlijk is jouw computer niet besmet, maar kan er wel besmet door raken met een worm.
De berichten die jij te lezen krijgt worden getypt door wie iemands account gehackt is. Het beruchte msn virus dus. Welke versie van messenger gebruik je? Heb je ook messenger plus geïnstalleerd staan? Messenger plus is niet van Microsoft of live messenger zoals velen denken, en kan je account overnemen.
 
Dat met die mail gebeurde op een oud niet meer gebruikt account van Hotmail. Ik heb nu een ander account van Windows live.
Ik gebruik idd. ook MSN plus en pffff weet eihenlijk niet welke Versie ik nu heb van Windows live Messenger. Mijn zoon heeft van de week de laatste versie binnen gehaald.
Hoe kan ik nu achterhalen of mijn PC geïnfecteerd is of dat er een keylogger op zit???
Heb wel vanmiddag alle software gedownload en laten draaien die jullie aanraden in de laatste nieuwsbrief.
Mbam, superantispyware en Avast.

Hij geeft niets aan. Maar nu heb ik er ook niet veel verstand van. Gelukkig maar dat wij nooit internetbankieren of betalingen doen via een creditcard.
Groetjes,
Marianne.
 
Of je computer geïnfecteerd is met een keylogger, adaware , trojan kun je gebruik maken van Malware bytes Antimalware.
Een handeiding vind je hier
Wat als je account gehackt werd, zal ik je moeten teleurstellen. Messenger en je contactenlijst staat niet op jouw computer geïnstalleerd , maar op de servers van Windows Live. De kans is dus mogelijk dat met jouw msn gebruikersaccount ook spam word verzonden .
 
Als je de software al gebruikt hebt uit de nieuwsbrief, dan zou ik mijn geen zorgen maken hoor.
 
I hope so. Ik merk tot nu toe ook geen vreemde dingen. Ik laat wekelijks de virusscanner draaien. Ik had voorheen de gratis virusscanner van Microsoft zelf. Nu dus Avast.Scant deze zelf regelmatig? Ik kan nl. niet vinden waar ik kan instellen wanneer hij de PC moet scannen.

Groeten Marianne.
 
Zou ik beter af zijn met het betaalde veiligheidspakket van Tele2 dit is F-scure.
Dit zit erin:

Spam control
Ouderlijk toezicht
Firewall
Anti-virus/antispyware

Of ben ik net zo goed af met de gratis software die ik gisteren heb gedownload, via jullie nieuwsbrief?
Avast, Mbam en superantispyware?
Moet ik nu ook nog apart anti-spamsoftware downloaden?

Marianne.
 
Marianne,

Moet je hier eens gaan lezen

Pctuts.be - Verwijderen van virussen, spyware en adware

Is ook zeer goed, maar dan moet je deze stappen uitvoeren
Je oude anti virus verwijderen. 2 antivirussen op één computer veroorzaakt problemen.
Als extraatje Mbam erbij
Messenger plus van je computer verwijderen. Messenger plus is een extraatje bij live messenger , maar is niet van Microsoft . Messenger plus is zeer leuk, je kan winks in messenger gebruiken, extra icoontjes enz....., maar je krijgt er ook nog eens extra ongewenste reclameboodschappen bij .
Na verwijderen messenger plus de computer eens goed opkuisen met Ccleaner.
Is je computer ooit eens getroffen door een virus , trojan enz......, weten hackers, spammers enz...... jou wonen, en zullen ze trachten terug je computer te besmetten.
Scan dus wekelijks volledig je computer op virussen en op spyware. Voer ook de beveiligingsupdates van microsoft uit, als deze aangeboden worden.
Voor het scannen, met je antivirus software en antispyware software, eerst controleren op updates.
En wat ook zeer belangrijk is, wat velen onbelangrijk is, want hun windows start hierdoor een half minuutje later op. Stel je antivirus in, dat bij het aanzetten van de computer eerst het geheugen van de harde schijf gescand word (bootsector). Het is bij de bootsector dat het allemaal begint. Liever een half minuutje je windows laten opstarten, maar dan ben ben je zeker dat je windows veilig start.
 
Zou ik beter af zijn met het betaalde veiligheidspakket van Tele2 dit is F-scure.
Dit zit erin:

Spam control
Ouderlijk toezicht
Firewall
Anti-virus/antispyware

Of ben ik net zo goed af met de gratis software die ik gisteren heb gedownload, via jullie nieuwsbrief?
Avast, Mbam en superantispyware?
Moet ik nu ook nog apart anti-spamsoftware downloaden?

Marianne.

Kopen moet je niet doen hoor is weg gesmeten geld.
 
Je pc zal nog clean zijn hoor, en gelukkig is het een hotmailaccount die niet meer gebruikt word, maar ik raad nu toch wel aan die hotmailaccount te blokkeren hoor. Zelfde via msn, blokkeer die maar beide.
Verder geen zorgen om maken, gewoon periodiek je systeem scannen als altijd op besmetting dat hij gezond blijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan