Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Semino

Gast
Beste,

ik heb een notebook die ik slechts 1 maal per jaar gebruik tijdens onze reis en nu ik hem wil opstarten ben ik mijn wachtwoord vergeten en lukt dit uiteraard niet. Het gaat om een Asus X201E die draait onder Windows 8.1
Wie kan mij een oplossing aanreiken?
Met dank en beste groeten.

Semino
 
ben je in het bezit van de recovery usb stick die jezelf kon aanmaken ....ik bedoel nu niet de recovery om een fabrieksinstelling terug te zetten .
lees de onderstaande link eens door dan begrijp je welke recovery stick ik bedoel...
http://www.pctuts.be/f484/de-recovery-usb-stick-aanmaken-de-windows-8-1-a-44917/
*ben je niet in het bezit van deze dan kun je ook deze hier vinden ..let op enkel voor de 64 bit versie !

je dient dus op te starten van af deze cd en je selecteer de opdrachtprompt ..
Bekijk bijlage 12703


Start op vanaf de opdrachtprompt en geef de opdracht netplwiz in
Haal het vinkje weg bij de vermelding
“" Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken "”
Bevestig je keuze met toepassen en ok
en herstart nu je systeem.

Noteer dat het vinkje ook kan en mag aanstaan indien er nooit een wachtwoord werd ingesteld ...
Indien er wel een wachtwoord werd ingesteld en je zet het vinkje uit ..
**dan maak je vanaf heden gebruik om je Automatisch aan te melden met een wachtwoord !
eenmaal aangemeld kun je dan nog opteren om dit wachtwoord te verwijderen ..
maar aangezien jij deze niet meer kent is het Automatisch aanmelden voor u de gemakkelijkste oplossing !
 
Laatst bewerkt:
Het is niet mijn bedoeling om tussen te komen, maar ik heb iets gevonden die misschien kan helpen. Hierna de originele tekst om vertaal-misverstanden te vermijden. Hopelijk kan je met Engels overweg. Probeer het eens:
► The first thing which you check if you forget login password. When Windows is installed, it automatically creates an account “Administrator” and sets its password to blank. So if you have forget Your user account password then try this:
Start system and when you See Windows Welcome screen / Login screen, press ctrl+alt+del keys Twice and it’ll show Classic Login box. Now type “Administrator” (without quotes) in the Username box and leave the Password field blank. Now press Enter and you should be able to log in Windows.

Now you can reset your account password from “Control Panel -> User Accounts”.

► Er is nog de truc beschreven in Deel IX p. 10 van de TopTips v. Tuts, te vinden op >> Info >> Overige tips.


Succ6
WW
 
Beste,

Ik krijg geen welkomscherm dat is juist het probleem : er wordt onmiddellijk naar een paswoord gevraagd om naar het volgende (welkom)scherm te kunnen overgaan. Mocht dit lukken dan is mijn probleem opgelost
 
Ik krijg geen welkomscherm dat is juist het probleem : er wordt onmiddellijk naar een paswoord gevraagd om naar het volgende (welkom)scherm te kunnen overgaan

Gaat het om een BIOS paswoord of om een Windows gebruikers paswoord? Ik heb de indruk dat het om een BIOS paswoord gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan