Wie is tevreden bij zijn provider?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Graag had ik hier wat meningen gezien van tevreden internetters.
Ik ga even mijn situatie meegeven, dan zie je waarom ik wil veranderen.
Ik houd wel vast aan de formule zoals ik zelf die wil hebben en ik neem voor internet de lagere formules (30 tot 50 gig)


euphonynet

Nu betaal ik:in euro/maand:
40 voor adsl 30 gigabyte + telefonie
08 voor belgacom discoverylijn
17 voor de telefoongesprekken (kan 10 euro zijn, kan 35 euro zijn....)
10 voor tv Vlaanderen
05 voor internet away van mobistar

80 euro/maand dus


Base (tele2)

40 internet en telefonie (prijs telefoongesprekken ????????)
10 tv vlaanderen
05 internet everyware mobistar
zijn er telefoongesprekken te betalen of gratis???

55 euro



Belgacom


41,75 formule internet go (25 gig)
17 vaste lijn (kan ook zonder vaste lijn maar dan geen telefoon er bij)
17 telefoongesprekken
10 tv vlaanderen
05 internet everyware mobistar (Belgacom is 12.5, of anders alleen avond en weekeind)

90.75 euro/maand

ofwel

52 voor pack telefonie en internet
17 voor de telefoongesprekken (kan 10 euro zijn, kan 35 euro zijn....)
10 voor tv Vlaanderen
05 voor internet away van mobistar

84 euro

ofwel

52.50 voor internet + tv
17 voor belgacom discoverylijn
17 voor de telefoongesprekken (kan 10 euro zijn, kan 35 euro zijn....)
05 voor internet away van mobistar

91,50 euro/maand

ofwel

34 telefoon + tv

17 voor de telefoongesprekken (kan 10 euro zijn, kan 35 euro zijn....)
05 voor internet away van mobistar
41,75 formule internet go (25 gig)

97,75 euro/maand



Edpnet


30 voor internet
17 telefoonlijn
17 gesprekken
10 tv vlaanderen
05 voor internet away van mobistar (66.55 bij edpnet)

79 euro/maand


De vdsl formule (sneller)

35 internet
17 telefoonlijn
17 gesprekken
10 tv vlaanderen
05 voor internet away van mobistar (66.55 bij edpnet)

84 euro/maand
evonet

vanaf 80 euro voor internet
?? telefoon
10 tv vlaanderen


Mobistar belooft men:

25 voor internet home
03 voor de telefoonlijn met behoud van je nummer
07 voor telefoongesprekken (dit is een blok voor 40 uur/maand
10 voor tv Vlaanderen
05 voor internet away van mobistar

50 euro/maand

scarlet (nogal ondoorzichtig)

50 voor scarlet one (internet, digitale tv, telefoon)
08 voor belgacom discoverylijn
17 voor de telefoongesprekken (kan 10 euro zijn, kan 35 euro zijn....)
05 voor internet away van mobistar

80 euro/maand ***

Bij telenet is er
55 euro de pack internet telefoon en digitale tv
05 internet everyware van mobistar

60 euro/maand ***


Wie heeft nog tips???



Ik neem alle tips op in deze post zodat alles mooi bij elkaar staat.


PS: bedankt voor de correctie vdalex.
We bouwen verder.
 
Laatst bewerkt:
bijkomende kosten

bijkomende kosten

De bijkomende kosten waarvan geen sprake in de advertentie's (nadelen) ga ik hier verzamelen per provider.
Ik ben deze forum aan het doorspitten om aan info te komen.
Wie iets weet te vertellen over zijn provider gelieve niet te aarzelen en leg uw ei hier snel op het forum.
Hoo meer info ik krijg hoe beter beeld ik kan vormen.
De bedoeling is een zo neutraal mogelijk beeld te creeren over de markt zoals ze er vandaag uitziet.
Geen persoonlijke meningen, gewoon de naakte cijfers, waar iedereen kan uitrapen wat voor hem/haar het beste is.



scarlet

"Select NL"
"Movie & Sport NL"
"Select FR"
"Movie & Sport FR"
"Rainbow"

14,95 euro/pakket (x5 voor alle zenders)


Telenet:

50 € , veranderen naar een lager internet abo, naar omhoog is gratis .
14, 60 € per maand bij voor kabeltv en auteursrechten
 
Laatst bewerkt:
Bij Telenet komt er ook nog eens 14, 60 € per maand bij voor kabeltv en auteursrechten , maar dit vergeten ze toch wel steeds te vermelden bij TN
veranderen naar een lager internet abo is 50 € , naar omhoog is gratis .
gemakkelijk verdient zeg ik

Ik heb dit weekend mijn shake opgzegd en ga enkel nog internet ( expresnet nemen ).
Telefoon , Digitale TV en Kabeltv dus weg .
Ik ga nog TV kijken via DVB-T dat is " Free On Air " , wel enkel één , één+ , Canvas , Canvas+ , Ketnet en Ketnet+ en verscheidene digitale radiozenders .
De reciever kost 40 € bij MM
 
Laatst bewerkt:
alleen internet van TN . geen kabeltv of digitaal.

wel via sat. daar heb ik alle belgische en nederlandse zenders buiten EU.

kijk soms via internet voetbal en andere sporten.

wel erbij moet zeggen geen TVV of TV digitaal betaal ik niet.

moet altijd verbonden zijn met IE.
 
Ik heb twee abonnementen:

bij Telenet een groovy shake abonement : digitaal tv en internet XL prijs 63,33 euro

bij edpnet : ADSL home 100 GB, downloadsnelheid aan 24 Mbps, eigen webruimte .be domein van 1 GB en dit voor de prijs van 29,95 euro

Van beide abonnementen ben ik super tevreden.
 
Ik ben hiermee gestart in de eerste plaats omdat ik bij euphonynet weg wil.
Dus moet ik opzoeking doen om zodoende gegarandeerd een betere formule te vinden.
Daarom is post 1 volledig op mijn eigen profiel geschetst.
Ook behoud ik 1 enkel profiel omdat dit de enige manier is de diverse providers met elkaar te vergelijken.
Normaal doe ik zo iets op kladpapier, maar nu dacht ik dit eens op het net te plaatsen.
Wellicht hebben anderen hier een goede informatiebron aan.
Tenslotte is het bij bepaalde provoders een heuse speurtocht om te achterhalen wat de kosten uiteindelijk gaan bedragen.
Zijn er nog aanvullingen of opmerkingen dan zijn deze altijd welkom.
Je helpt er mij mee, en allen die hier komen kijken en misschien niet voldoende geinformeerd gaan zijn.


Bij tele2 (base) is er geen datalimiet en deze is voor mij 5 euro duurder dan mobistar.
Maar de downloadlimiet (momenteel 30 gig) zit ik hooguit 3x/jaar tegenaan.
Voor mijzelf denk ik er over die 5 euro te houden, en is het eens nodig dan koop ik er wat volumeblokken bij.
internet away is zeker, de rest ga ik nog eens over denken.
 
ik kijk op de zelfde manier als nickie ook via schotel maar door internet storing van telfort ben ik nu alles kwijt
 
Providers zoals tele2, gebruiken Voice Over IP.
Belgacom lijn zonder vaste lijn kan men ook kiezen voor VOIP en ik vermoed dat dit niet gefactureerd wordt, buiten speciale nummers. BGC maakt ook gebruik van HotSpots in publieke plaatsen, internetten via een gewone draadloze verbinding (ik vermoed dat dit in je abonnement zit). Vanaf vrijdagavond 24 uur tem zondag 24 uur een hoeveelheid (500M/maand ?) gratis via VodaFone-stick.
Telenet heeft snelheid als pluspunt!(?)
Ik ben maar een tech, niet bij telenet tussen twee haakjes.
Qua service, bij problemen, BGC en telenet, de andere providers hangen af van BGC.
Met mijn service terminal, proximus, heb ik ooit een Surfwedstrijd verloren bij een klant van Mobistar, niettegenstaand ik de proximus mast zag staan. Dekking van de provider in bepaalde regio's.
Persoonlijk heb ik een gewone GO, GEEN VDSL2, geen bgc-tv, wel een vodafone stick en maandelijks een paar 5 Giga pakketten en ik ben tevreden. De snelheid mis ik soms op mijne Go, het is echt géne must om een extra 20€ neer te tellen voor vdsl2!

Neutraler als dit kan ik niet zijn, kwaliteit en kwantiteit kosten eenmaal veel!
 
Laatst bewerkt:
Dommel gehad 50€ per maand gratis naar vaste lijnen en internet geen download limiet, ben er van afgestapt om dat meer de telefoon niet werkte dan wel.
 
Ik heb twee abonnementen:

bij Telenet een groovy shake abonement : digitaal tv en internet XL prijs 63,33 euro

bij edpnet : ADSL home 100 GB, downloadsnelheid aan 24 Mbps, eigen webruimte .be domein van 1 GB en dit voor de prijs van 29,95 euro

Van beide abonnementen ben ik super tevreden.

Die download snelheid van edp is helaas regio gebonden en afstand tov centrale, het stokpaardje van iedere provider, weinig klanten profiteren van dit stukje technologie!
 
Ik heb twee abonnementen:

bij Telenet een groovy shake abonement : digitaal tv en internet XL prijs 63,33 euro

bij edpnet : ADSL home 100 GB, downloadsnelheid aan 24 Mbps, eigen webruimte .be domein van 1 GB en dit voor de prijs van 29,95 euro

Van beide abonnementen ben ik super tevreden.

Die download snelheid van edp is helaas regio gebonden en afstand tov centrale, het stokpaardje van iedere provider, weinig klanten profiteren van dit stukje technologie!

http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Beschikbaarheid_BRUO_in_België
 
Dommel gehad 50€ per maand gratis naar vaste lijnen en internet geen download limiet, ben er van afgestapt om dat meer de telefoon niet werkte dan wel.

Dommel doe ik zelfs de moeite niet voor wegens de vele klachten zoals je kan zien.
Er is denk ik nog een provider die ik mis zelfs.
Maar zoals je kan zien in mijn persoonlijke profiel betaal je bij mobistar en base 30 euro minder.
Ik wil hiermee onderstrepen dat je echt moet voorop stellen wat je precies wil, en dan goed vergelijken.
De verschillen kunnen oplopen tot 50 euro/maand.
Een bedrag waarmee je veel andere dingen kan doen.
In het voorbeeld van Wivy wanneer je geen vaste lijn wil is het een volledig ander scenario, maar ook dan ben ik er van overtuigd dat je opnieuw met behoorlijke verschillen krijgt af te rekenen.
 
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%%"><tbody><tr><td align="left" valign="top">Dit is een andere internet oplossing via sateliet , doch is dit toch nog vrij duur . bron : weet het.nl

Een korte blik op hoe Internet via de Satelliet werkt.
Dit is een grote weergave van een afbeelding van de pagina "Hoe werkt Internet via de Satelliet" ...<o>:p></o>:p><o></o>
</td> <td align="right" valign="top" width="142">
satinternet_logo.gif
</td> </tr> </tbody></table>
sat_howitworks_big_3.jpg
 
Laatst bewerkt:
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%%"><tbody><tr><td align="left" valign="top">Dit is een andere internet oplossing via sateliet , doch is dit toch nog vrij duur . bron : weet het.nl

Een korte blik op hoe Internet via de Satelliet werkt.
Dit is een grote weergave van een afbeelding van de pagina "Hoe werkt Internet via de Satelliet" ...<o>:p></o>:p><o></o>
</td> <td align="right" valign="top" width="142">
satinternet_logo.gif
</td> </tr> </tbody></table>
sat_howitworks_big_3.jpg

Helaas nog te duur.
Dit werd me enkele maanden terug ook verteld in altsat (winkel voor schotelantenne).
Je bevestigd hun verhaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan