WiFi Internet - Laptop - Printer

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Ricky_Fox

Gast
Hallo, ik heb hier mss een domme vraag voor de meeste van jullie maar WiFi is niet mijne sterkste kant daarom deze vraag;kennissen gaan binnenkort WiFi hebben via Telenet, hun laptop is een Acer ASPIRE 7730Z-323G25M en de printer een HP Photosmart C6380 all-in-one (met easy WiFi) nu is de vraag hebben ze dan nog iets nodig om dit allemaal via WiFi te verbinden zo ja wat, alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes,
Ricky_fox
 
Normaal, al het gaat over een nieuwe aansluiting van telenet voorzien zij een hub (switch) met wifi, meestal worden de apparaten door de installateur aangesloten. Normaal zouden zij geen extra apparaten moeten aanschaffen. Natuurlijk volgende vraag hoeveel computers hebben ze? Telenet voorziet standaard maar een aansluiting voor 2 computers, als men meer toegangspunten tot het internet wil, moet men zelf een router plaatsen ( in hun geval dan één met wifi uitgang).
 
Ja het gaat over een nieuwe aansluiting, maar het is het volgende een neef van hen had de pc en de printer al uitgepakt en probeerde deze al op elkaar in te stellen (via WiFi) maar dat lukte niet en ik dacht dat dit kwam omdat er nog geen WiFi basisstation geïnstalleerd is, Telenet komt maar binnen 10 dagen voor de aansluiting, ben ik juist of zou die connectie tusen laptop en printer al mogelijk moeten zijn??
 
Je moet ervoor zorgen dat ipadressen elkaar kennen, als je zonder hub of router wil werken moet je alle instellingen manueel instellen. ipadres(deze mogen niet dezelde hebben, laatste cijfer moet anders zijn), subnetwerk( vb 255.255.255.0
 
Je moet ervoor zorgen dat ipadressen elkaar kennen, als je zonder hub of router wil werken moet je alle instellingen manueel instellen. ipadres(deze mogen niet dezelde hebben, laatste cijfer moet anders zijn), subnetwerk( vb 255.255.255.0

oeioeioei,da gaat dus niet voor mij zijn, ne keer zien of ik hier ne slimme pc freak in de geburen wonen heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan