win 7 over vista gezet

Status
Niet open voor verdere reacties.
he hallo,

ik heb een probleempje mijn dochter hare vriend heeft op mijn laptop zonder dat ik dat wist over mijn vista windows 7 gezet maar nu wil ik die eraf hebben maar ik heb geen cd of dergelijks weet er mij iemand raad hoe ik dat juist doe zodat ik terug gewoon vista heb,

hij heeft achteraf wel een cd meegeven met die win 7 er op maar ik heb dat geprobeert
er af te doen maar geen sucses

alvast bedankt
 
Op welke wijze is de win7 installatie uitgevoerd?
Upgrade of nieuwe installatie? Met nieuwe installatie bedoel ik dan dat de harde schijf geformatteerd werd.
 
het is een acer aspire 9300 serie en die heeft een upgrade gedaan nu staat mijn schijf wel vol
hoe kan ik terug alles op zen plooi krijgen maar ik heb er geen cd van

gr
 
Normaal moet je via systeemherstel dat kunnen herstellen.
 
Normaal moet je via systeemherstel dat kunnen herstellen.

Als de upgrade op de juiste wijze uitgevoerd is moet het lukken. Upgrade kun je op 2 manieren uitvoeren. Met of zonder behoud van systeembestanden. Als de upgrade is uitgevoerd met behoud van systeembestanden zou het normaal moeten lukken.
 
het is een acer aspire 9300 serie en die heeft een upgrade gedaan nu staat mijn schijf wel vol
hoe kan ik terug alles op zen plooi krijgen maar ik heb er geen cd van

gr


Dank u Ivan, toch nog 1 die dit bericht goed gelezen heeft.
Wil je echt die oude vista terug?
 
:nee: Aan Win7 heb ik ook moeten wennen - en ik kwam van xp, dat is nog erger. nu ben ik blij. Laat Win7 je op de schijf en door geen multiboot te willen kunnen doen spaar je plaats. < win7 > is het stabielste wat ooit bestond, het heeft aardige functies en je zal ervan houden. <gebruik geen haevy anti-virus en firewall (bvb AVG 9 en PC tools firewall plus. Gratis en goed. Gebruik Advanced uninstaller om onnodige software te verwijderen, maar er staan nog zoveel functie op om rommel te verwijderen. Good luck! (ik merk pas :) Jullie berichten zijn al oud; wellicht is dat alles niet meer relevant. Salut. WaWa
 
Ik zie nu pas dat die berichten oud zijn. allicht is dit niet meer relevant. Salut. WW
 
:nee: Aan Win7 heb ik ook moeten wennen - en ik kwam van xp, dat is nog erger. nu ben ik blij. Laat Win7 je op de schijf en door geen multiboot te willen kunnen doen spaar je plaats. < win7 > is het stabielste wat ooit bestond, het heeft aardige functies en je zal ervan houden. <gebruik geen haevy anti-virus en firewall (bvb AVG 9 en PC tools firewall plus. Gratis en goed. Gebruik Advanced uninstaller om onnodige software te verwijderen, maar er staan nog zoveel functie op om rommel te verwijderen. Good luck! (ik merk pas :) Jullie berichten zijn al oud; wellicht is dat alles niet meer relevant. Salut. WaWa

Daarom ook mijn vraagstelling he. laat die vista waar hij is als je een cadeau gekregen hebt. Je hebt nu de verbeterde versie, vista 2. Maar het heet nu windows 7 (windows versie 6.1)
We vernemen het wel van je.
Draai ook eens tweaknow, gratis en er zit een goede tool bij om het schijfverbruik na te kijken. Mappen die veel plaats innemen kan je snel opsporen om zodoende plaats vrij te maken op je pc.
 
Hier wil ik toch even op inpikken

Wil je windows 7 behouden dan kan je eens kijken in je c schijf naar windows old daar staan alle oude bestanden van je.
Je kan windows old makkelijk verwijderen Pctuts.be - Windows.old verwijderen

Ik heb het altijd zo geweten dat bij een windows upgrade , er gevraagd word of je de systeeminstellingen van de huidige windows wil bewaren of niet (windows.old). Kies je voor nee , is het achteraf niet meer mogelijk om terug te keren naar de vorige windows. Kies je voor ja, je bent niet tevreden, kun je via configuratiescherm - software de huidige windows terug verwijderen . Dus als hier een upgrade uitgevoerd is van vista naar win7 met behoud van instellingen is het zeker mogelijk terug te keren naar Vista. Werden er in win7 nieuwe programma"s geïnstalleerd , die worden dan ook wel mee verwijdert en ga je in vista niet meer kunnen gebruiken.
 
het is opgelost met win 7 hij is in orde nu al vast bedank voor de help
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan