Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mijn naam is Rob.
Ik heb windows 10 geupgrade van uit windows 8.1
Ik heb de indertijd ontvangen product code ingevoerd, maar kan niet activeren.
Wie weet wat hier aan de hand is.

Groetjes Rob
 
zoals reeds vermeld word door Luc ,word er normaal gesproken niet gevraagd om te activeren !

enkel tenzij je dus een verse installatie gedaan heb vanaf de Windows 10 dvd of usb stick ( maar dit is dan géén upgrade meer van je bestaande Windows 8.1) en dan nog dien jij in het bezit te zijn van een geldige Windows 10 licentie .

**indien jij dus een verse Windows 10 heb geinstalleerd en deze dan tracht te activeren met een Windows 8.1 licentie dan krijg jij de melding dat deze licentie niet geschikt is .....!

**indien er een geldige legale Windows 8.1 aanwezig was dan diende jij de upgrade te starten vanaf deze in werking zijnde Windows 8.1 door via de update functie de upgrade te starten ..
indien jij deze via een dvd of een usb stick wenste te installeren dan diende je deze via de Windows 8.1 verkenner te openen en vervolgens op te starten via de setup.exe
er zal nooit tijdens een normale upgrade gevraagd worden om te activeren !

**indien jij opgestart bent vanaf een dvd of een usb stick , dan krijg je 2 opties
je kan een verse installatie doen of kiezen om te upgraden maar in beiden gevallen zal er dan gevraagd worden om een Windows 10 licentie in te geven ook al kies je dus hier om te upgraden ook hier kan je de Windows 8.1 licentie niet voor gebruiken !
 
activatie win 10

activatie win 10

Hoe heb je die upgrade naar 10 uitgevoerd.
Op de normale manier is er geen sprake van een productcode.
Er word enkel gevraagd naar een productcode als je onmiddellijk gekozen hebt voor een schone installatie.
Activering in Windows 10
Hoe hebt u Windows 10 verkregen?
Activering in Windows 10 - Windows Help

Hallo Luc, in antwoord op je vragen,hier het volgende.

Toen ik de computer kocht zat win 8,1 er al op.
De upgrade heb ik pas uitgevoerd,nadat ik van microsoft de melding downloaden heb gekregen.

Bij activatie kreeg ik de melding:" U moet zijn aangemeld als administrator. Als U al bent aangemeld als administrator
moet U mogelijk uw instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen.

in het gebruikersaccount sta ik genoteerd als administrator met wachtwoord beveiligd.
Welke wijzigingen en hoe moet ik die aanbrengen.

Met vrgr Rob
 
Er word enkel gevraagd naar een productcode als je onmiddellijk gekozen hebt voor een schone installatie.

Bij een nieuwe installatie word er gevraagd om de licentiecode in te voeren. Upgraden als schone installie betekend dat programma's en instellingen verwijdert worden , maar de systeembestanden van windows 8.1 behouden blijven . Bij een nieuwe installatie begint men helemaal van 0 .

Bij activatie kreeg ik de melding:" U moet zijn aangemeld als administrator. Als U al bent aangemeld als administrator

Staat er soms niet
Bij activatie kreeg ik de melding:" U moet zijn aangemeld als beheerder. Als U al bent aangemeld als administrator
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan