Status
Niet open voor verdere reacties.
eens een vraagje,

mijn windows 10 is een upgrade vanuit windows 7. Bijgevolg is er ook wat "rommel" vanuit windows 7 gebleven. Ik zou eens een clean install willen doen echter zou niet graag mijn office pakket kwijtraken en ook niet graag herinstalleren....
Hoe ga ik het beste te werk?

Groetjes,

ben
 
ik heb je een eigen topic gegeven ... jij brak in in iemand anders zijn topic en dit mag dus niet !

wat betreft je vraag !
je zou dus een verse installatie willen doen van de Windows 10 om van de rommel dat dus van uit de upgrade is meegekomen verlost te zijn !
wel indien jij dus de Windows 10 gaat vernieuwen door de optie aanwezig in Windows 10 zelf of door middel van een verse installatie vanaf de dvd of usb stick dan ben je inderdaad alles kwijt ...
ik zeg alles en waarom dit !

*wel indien jij de optie neemt dat aanwezig is in de Windows 10 " Deze pc opnieuw instellen " dan krijg je de keuze om Niets te behouden ( hier ben je dus alles kwijt en word de Windows vernieuwt ).

*neem je echter de keuze om persoonlijke bestanden en instellingen te behouden dan krijg je hier ook weer de vraag of je persoonlijke bestanden en instellingen wenst te behouden ..
of enkel de instellingen of enkel je persoonlijke bestanden .

kies je hier dan om geen persoonlijke instellingen te behouden dan dien je tijdens het vernieuwen van de pc erbij te blijven om wederom je gebruikersnaam , email adres en je voorkeuren in te geven .

kies je om persoonlijke bestanden te behouden dan bedoeld men dus je films , muziek , je afbeeldingen en je documenten er worden geen programma"s bedoeld onder "persoonlijke bestanden "

*concreet welke optie jij dus neemt je zal elk programma dat je wenst te gebruiken opnieuw dienen te installeren !
 
Dat is dan idd een oem.
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
Je zou eerst de key kunnen opzoeken en die gebruiken bij een install, heb je wel een office versie nodig die er nu ook op staat maar of dat lukt zal de vraag zijn.

Gewoon de huidige installatie schoonmaken kan ook.
Alles wat je niet nodig hebt deïnstalleren en de opstartitems uitdunnen, laatste kan via msconfig of Ccleaner waarmee je ook kunt deïnstalleren.

Daarnaast de gebruikelijke antimalware tools voor de zekerheid laten draaien.
http://www.bleepingcomputer.com/download/roguekiller/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan