PC: Medion Erazer X7710 D (MD 8888) van oktober 2010
Sinds de SP1 van Windows 7 uit is heb ik alles geprobeerd om die te installeren, maar dat lukt niet. Foutcodes opgezocht, oplossingen geprobeerd. Alle soorten fora afgezocht voor een oplossing, maar niets helpt. Ligt dat aan de software die Medion er op gezet heeft of wat is hier aan te doen? Microsoft helpdesk verwijst mij naar Medion.
Antwoord van Medion:
Wanneer u problemen heeft met het installeren van Windows 7 Service Pack 1 raden wij u aan de onderstaande stappen te volgen:
1. Download het volledige Service Pack 1 vanaf Download Details Windows 7 en Windows Server 2008 R2 Service Pack 1 (KB976932) en klik op 'Doorgaan'. Windows zal gevalideerd worden waarna u het Service Pack kunt downloaden.
2. Download de hotfix op http://go.microsoft.com/?linkid=9665683.
3. Hierna kopieert u beide bestanden naar de D-schijf.
4. U zet het systeem terug naar de fabrieksinstellingen. Hierbij zal de C-schijf gewist worden, maak eerst een backup van uw belangrijke bestanden! Koppel hierna alle externe hardware zoals printers, scanners en/of externe harde schijven los.
- leg de Application en support cd in een lade
- herstart de pc
- kies de optie: starten van cd-rom
- volg de aanwijzigen op het scherm
5. Wanneer het systeem opnieuw is opgestart in de fabrieksinstellingen voert u nog geen Windows Update uit maar installeert u de hotfix vanaf het bestand op de D-schijf.
6. Vervolgens installeert u Service Pack 1 ook vanaf de D-schijf.
7. U kunt nu weer Windows Update activeren en het systeem gebruiken met Service Pack 1.
Nog al drastisch lijkt me. Is er een andere oplossing? Heeft iemand hier ervaring mee?
PS
(Heb/had 3 laptops, 5 PC's van Medion in het gezin en nooit enig probleem gehad wel met andere merken.)
Sinds de SP1 van Windows 7 uit is heb ik alles geprobeerd om die te installeren, maar dat lukt niet. Foutcodes opgezocht, oplossingen geprobeerd. Alle soorten fora afgezocht voor een oplossing, maar niets helpt. Ligt dat aan de software die Medion er op gezet heeft of wat is hier aan te doen? Microsoft helpdesk verwijst mij naar Medion.
Antwoord van Medion:
Wanneer u problemen heeft met het installeren van Windows 7 Service Pack 1 raden wij u aan de onderstaande stappen te volgen:
1. Download het volledige Service Pack 1 vanaf Download Details Windows 7 en Windows Server 2008 R2 Service Pack 1 (KB976932) en klik op 'Doorgaan'. Windows zal gevalideerd worden waarna u het Service Pack kunt downloaden.
2. Download de hotfix op http://go.microsoft.com/?linkid=9665683.
3. Hierna kopieert u beide bestanden naar de D-schijf.
4. U zet het systeem terug naar de fabrieksinstellingen. Hierbij zal de C-schijf gewist worden, maak eerst een backup van uw belangrijke bestanden! Koppel hierna alle externe hardware zoals printers, scanners en/of externe harde schijven los.
- leg de Application en support cd in een lade
- herstart de pc
- kies de optie: starten van cd-rom
- volg de aanwijzigen op het scherm
5. Wanneer het systeem opnieuw is opgestart in de fabrieksinstellingen voert u nog geen Windows Update uit maar installeert u de hotfix vanaf het bestand op de D-schijf.
6. Vervolgens installeert u Service Pack 1 ook vanaf de D-schijf.
7. U kunt nu weer Windows Update activeren en het systeem gebruiken met Service Pack 1.
Nog al drastisch lijkt me. Is er een andere oplossing? Heeft iemand hier ervaring mee?
PS
(Heb/had 3 laptops, 5 PC's van Medion in het gezin en nooit enig probleem gehad wel met andere merken.)