Windows 8.1 via een WinPE op een USB stick zetten ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik heb het Windows8.1 Deployment and Imaging Tools Environment opgehaald en geinstalleerd .
ik heb ook al de opdracht gegeven om de amd64 files / bestanden te kopieeren ...ook dit is dus gelukt .
maar ik ondervind een probleem bij het ingeven van de volgende opdracht ...
de opdracht die ik ingeef is deze na de c:WinPE_AMD64> C:\WinPE_amd64>MakeWinPEMedia /UFD C:\WinPE_amd64 N:
de letter N is hier dus mijn usb stick
deze is met de bedoeling om dan aan te vangen met de bewerking om de stick aan te maken ..
maar deze opdracht word dus niet aanvaard ..
en ik krijg de melding dat de " C:\WinPE_amd64 " is not recognized as an internal or external command operable program or batch file .
*mijn vraag is : wat doe ik hier fout !

Ashampoo_Snap_2014.03.13_16h14m04s_005_.jpg
 
de opdracht om te kopieren werd eerder aangegeven ...in het Deployment tool ..
hier een paar afbeeldingen ..
dit is de opdracht tot het kopieeren
Ashampoo_Snap_2014.03.13_14h54m23s_001_.jpg

dit is het resultaat ..
Ashampoo_Snap_2014.03.13_14h57m03s_002_.jpg

daarna geef ik dus de volgende opdracht
Ashampoo_Snap_2014.03.13_15h01m07s_003_.jpg

en krijg ik vervolgens de foutmelding ...
Ashampoo_Snap_2014.03.13_15h11m44s_004_.jpg
 
Aha,

ik zie dan dus dat alles gekopieerd is naar de C schijf c:WinPE_AMD64

Maar ik de bovenste afbeelding zie ik dat je dat jouw root de map Programm Files is. Probeer eerst eens naar de C schijf te gaan met CD C:\
Als het goed is ben je dan in de C root.
 
snap effe niet wat je bedoeld nu !
zal wel aan mezelf liggen ...

de bovenste afbeelding was nadat ik dus het Deployment tool afgesloten had en deze heropende ...daardoor werd dus de copy bewaard in de program files op de C

hier is een filmpje van hetgene ik bedoel dus ..
 
Ik heb dit ook niet eerder gedaan, ik geef alleen antwoord voor wat ik in het dos venster zie staan.

Je hebt nu deze prompt C:\WinPE_amd64> geef daarachter eens de opdracht CD C:\

Als het goed is krijg je dan de C:> prompt
 
Ik ga er hier dus vanuit dat je een map WinPE_amd64 op de C schijf hebt staan.
Geef achter de C prompt daarna de opdracht WinPE_amd64>MakeWinPEMedia /UFD C:\WinPE_amd64 N:
Zodat dit de regel wordt C:\WinPE_amd64>MakeWinPEMedia /UFD C:\WinPE_amd64 N:

Wat jij gedaan hebt is dit c:WinPE_AMD64> C:\WinPE_amd64>MakeWinPEMedia /UFD C:\WinPE_amd64 N:
 
Hier staat inderdaad de map WinPE_amd64 in de hoofroot.
Je kan ook met "CD.." naar de hogere map raken.

Dat kan natuurlijk ook als je de c prompt hebt C:\ Dan geeft je de opdracht CD WinPE_amd64
Daarna krijg je dit C:\WinPE_amd64>
Maar dan moet je dus alleen deze opdracht geven MakeWinPEMedia /UFD C:\WinPE_amd64 N:
Zodat je weer dit krijgt zoals ik in mijn bericht #7 heb vermeld C:\WinPE_amd64>MakeWinPEMedia /UFD C:\WinPE_amd64 N:

En niet c:WinPE_AMD64> C:\WinPE_amd64>MakeWinPEMedia /UFD C:\WinPE_amd64 N: zoals qtex gedaan had.
 
geen van alle opdrachten werken ..
d.w.z. dat ik zowel de opdracht "" C:\WinPE_amd64>MakeWinPEMedia /UFD C:\WinPE_amd64 N: "" (zonder haakjes) als de opdracht "" C:\CD WinPE_amd64 "" heb gebruikt
 
Sja, als deze map geen inhoud heeft of als deze map helemaal niet bestaat, kan het wel kloppen dat je een foutmelding krijg met zo'n dos commando.

Hier ligt dan dus het probleem niet.

Ga voor de zekerheid eens in het dosscherm naar C:\WinPE_amd64> en geef dan de opdracht DIR
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan