windows 8 op een netbook dot s van packard bell

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn vrouw heeft een netbooje van 10.1 inch , met processor intel atom N455 , 1 gb dddr3 ram , 250 gbHDD, scherm &à.1 inch met erachter (1024X600); Heb er een proefversie van windows 8 opgezet , alles lukt bhalve het gebruik van de apps. Daar zegt men dat de resolutie te klein is . Zijn hier grenzen aan verbonden en kan ik dit nog verhogen. Heb effe gekeeken in de instellingen en staan op maximum nl 1024 op 600;
Heb wat rondgeneusd op google betreffende de videokaart.
Deze is de Intel(R) Graphics Media Accelerator 3150 (Microsoft Corporation - WDDM 1.0)
. nu lijkt mij de wddm parameter ok , doch ik vind geen driver om die de resolutie iets kan optrekken. Is dit mogelijk om dit de doen , of ben ik ergens in de war, en dient de driver enkel om het beeld te sturen.

Iemand enig idee, men draait toch ook een soort windows8 op ipad en iphone en die schermen zijn nog kleiner.

Iemand enig idee , vooraleer ik mij de defintieve activatiesleutel ga aankopen.

Vind het wel raar dat alles installeert en er nergens wordt gereclameerd bij de installatie.

Bedank op voorhand voor een tip of antwoordje

Marcel
 
bedankt luc,

Na installatie krijg ik wel het metro scherm , het charm scherm en al de rest , enkel kan hij de apps niet openen, hebben die een zo grote resolutie nodig.

Kan ik nergens geen andere driver voor die videokaart instaleren, zodanig dat ik de resolutie iets kan verhogen. Is maar een bedenking.

De windows 7 starter die eropstond is blijven staan en werkt nog normaal, via het buraublad van die windows8. Toch raar dat het metroscherm wel werkt en de apps niet???

Enfin, als iemand een idee heeft ik wil het altijd eens proberen.
 
Voor toegang tot de Windows Store en voor het downloaden en uitvoeren van apps is een actieve internetverbinding en een schermresolutie van minimaal 1024 x 768 vereist.
Voor het vastmaken van apps is een schermresolutie van 1366x768 vereist.
 
ook met de resolutie 1024x768 werken de apps
ik heb hier de resolutie effe aangepast van 1920x1080
nu terug naar de orginelle settings ...
**dit bericht is in feite overbodig daar ik telaat zag dat Luc dit al vermelde .
 
Zo'n Netbookje heeft zeker wel problemen met de App's op bepaalde schermresolutie.

Je kunt dit veranderen door een DWORD waarde via Regedit aan te passen.

Geef in Regedit de zoekterm Display1_DownScalingSupported als het goed is ga je deze twee keer vinden. Verander bij beiden de DWORD waard van 0 naar 1

Start opnieuw op en er zijn ineens nieuwe resoluties beschikbaar die niet aanwezig waren.

Kijk wel uit met registerwijzigen. Suc6 ermee.
 
@ pluis , dit werkt perfect, alleen indien men windows 8 al geinstalleerd heeft , dient men de driver van de Intel site terug af te halen ; anders gaat het niet. Het is zoals op de reactie van slicky ( link naar hier) wordt vermeld dat men een driver van Intel moet downloaden ( blijkbaar is er bij de installatie van win 8 iets gewijzigd aan de driver. Het veranderen van de waarde van nul naar 1 werkt dan niet.
Dus eerst driver afhalen, dan de vermelde procedure uitvoeren.

Bedankt iedereen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan