windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

blikkedoos

Gast
als ik mijn laptop aanzet komt er op'A DISK READ ERROR'op een volledig zwart scherm,ik kan niets ondernemen want ik heb er toen ook geen recovery disk bijgekregen,alleen een disk met 'drivers en utilties' het gaat hier om een aspire 7520 in juist uit garantie,wat kan ik nu doen,ik zou het graag zelf willen oplossen.
 
Ik heb ooit een Acer moeten herstellen met een Windows probleem. Ik heb toen via de Acer telefonische support de Windows installatie CD kunnen vastkrijgen. Deze is inderdaad er niet standaard bijgeleverd. Ik zou dus een belletje doen naar de Acer support dienst in België en proberen die CD toegestuurd te krijgen.
Ik moet er wel bijvermelden dat me dit enkele pogingen gekost heeft eer ik iemand deftig aan de lijn kreeg.... was een ramp. Heeft ook een paar weken geduurd voor ontvangst.
 
Ik heb ( niet persoonlijk met mijn eigen PC's ) maar voor iemand anders ook slechte ervaringen met Acer. De helpdesk is inderdaad, ook in Nederland, niet erg toegankelijk. Na een aantal telefoontjes is het uiteindelijk na weken goed gekomen.
 
je zou de verborgen recovery partitie kunnen aanspreken om jouw systeem te herstellen naar de fabrieks instellingen ..je bent dan wel alles kwijt van wat er nu opsta ...

deze tekst komt uit de engelstalige handleiding ..
restore & recovery

the restore and recovery features allows you to restore or recover ..
The system from a factory default image..
From a user created image..or from previously created CDé DVD backups.
You can also reinstall applications and drivers for your ACER system..
1..pres (ALT +F10 ) by starting the computer
or Select Acer Recovery Management from the Empowering Technoloy Toolbar..
to start your Acer eRecovery Management

2..Switch to the restore and recovery page by selecting the Restore Button.

3..Select the backup point you would like to resstore from..
Tou can also choose to recover the system from a factory default image..
recover from a previously created CD/DVD or reinstal applications and drivers.

4..Follow the instructions on screen to complete the proces


vrij vertaalt :
druk tijdens het opstarten de combi toetsen ALT+F10 in ..
je komt dan in de Acer eRecovery Management ...van waaruit je systeem kunt
herstellen indien je bij aankoop de recovery cd/dvd heb aangemaakt ..

ook is het mogelijk om je systeem naar de fabrieks instellingen terug te zetten ..
hierbij verlies je wel alles wat er nu van data is op geslagen ..
alsook al de geinstalleerde programma’s..

volg de aanwijzingen op die op je scherm komen ...
 
Laatst bewerkt:
Hier met een acer en recovery dvd's heb ik ook een optie dat er een map (backup) gemaakt word op de c schijf waar je uw bestanden weer kan vinden na de nieuwe instal.
 
bedankt Qtex ik heb hem terug kunnen opstarten,maar nu heb ik een ander probleempke,soms heb ik geluid en dan weer niet,het dvd station(E)werkt ook niet,aan wat zou dit kunnen liegen,ik had dit ook al voor dat ik met het eerste probleem zat(niet kunnen opstarten)????,
 
je zult de chipset driver van je moederbord moeten installeren ; indien je de cd daarvan heb gebruik je die ...anders dien je die op te halen ..
weet je niet welk moederbord je gebruik installeer dan speccy deze geeft alles weer wat er ook maar voorhanden is op je pc Download Speccy 1.11.256 - FileHippo.com

hier de link naar de drivers van jouw notebook http://us.acer.com/ac/en/US/content/drivers
je geeft in het eerste venster aan dat je de aspire gebruikt .en staps gewijs ga je verder

 
Laatst bewerkt:
bedankt Qtex ik heb hem terug kunnen opstarten,maar nu heb ik een ander probleempke,soms heb ik geluid en dan weer niet,het dvd station(E)werkt ook niet,aan wat zou dit kunnen liegen,ik had dit ook al voor dat ik met het eerste probleem zat(niet kunnen opstarten)????,

Niet goed... volgens mij is er meer aan de hand dan wat software problemen. Heb ooit zo'n Acer teruggestuurd voor herstelling, was nog in garantie toen. Moederbord werd vervangen. Ik hoop voor jou dat je het anders kan oplossen en dat het "maar" een software probleem is.
 
hij heeft een week terug gewerkt,nu heb ik terug het zelfde,heb hem dan maar binnen gestoken..;ze hebben juist gebeld dat mijn moederbord kapot is???zou ik meschien toch moeten proberen die chipset driver van het moederbord,zou ik hem daarmee nog kunnen herstellen,want ja...verkopen doen ze allemaal graag hé,en hij is in feite maar juist uit garantie???
 
je zou inderdaad eens kunnen proberen met de chipset driver opnieuw te installeren : dit had ik je nogthans al aangeraden zie vorige post !
 
Mijn vermoeden gaat uit naar defecte hardware zoals je reeds vermeld. Je moet wel weten, die laptop zit nu waarschijnlijk bij het repair center van Acer. Zomaar even terughalen om een vermoeden te testen is hier nietmeer aan de orde. Het is nu alles of niets! En het kan zelfs zijn dat je een kleine fee moet betalen als administratieve kost om die zonder herstelling terug te vorderen, maar daar ben ik niet zeker van.
 
daar heeft dragon80 gelijk in , dit was me effe ontgaan dat de laptop opgestuurd werd .. wat die kosten kunnen zijn om deze na te kijken , daar hebben we het raden naar ! aanrekenen doen ze deze echter wel..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan