Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gast

Gast
Hallo,

kan ik Windows XP in Windows 7 home premium installeren?
Hartelijk dank
Jacques Dujardin
 
Hallo,

kan ik Windows XP in Windows 7 home premium installeren?
Hartelijk dank
Jacques Dujardin

binnenin een andere besturing xp installeren is niet mogelijk, tenzij in een beschermde testomgeving binnen bepaalde programma's. het is anders wel perfect mogelijk van 2 besturingen naast elkaar te laten draaien. je kan xp gewoon bij-installeren zodat je bij je opstartscherm moet kiezen voor het OS dat je wenst op te starten, of je kan gaan voor multiboot, waar je beide OS'en naast elkaar kan draaien.
 
Ik las dat het alleen maar kon in windows ultimate

huh?

ik draai op mijn oud versleten desktop bakje xppro sp3, vista home premium sp1 en 7 home premium naast elkaar... heb nochtans strikt genomen onvoldoende systeembronnen om 7 te draaien (te weinig ram, slechts 2gb). geen problemen hier.
 
Dat is wel mogelijk met windows 7 dan moet je deze virtueel draaien.
Het is staard mogelijk met windows 7 ulimate zo als hier bven staan aangegeven.

Maar je kan het ook draaien met virtualbox
VirtualBox


suc6 ermee
Hoe het werkt kan je in de documentatie daar vinden Oracle VM VirtualBox?
 
win 7 bevat inderdaad een een xp-mode vanaf een bepaalde versie:

Download Windows XP Mode

echt handig, de download van xp is van MS zelf en hoeft geen sleutel, onberkt in gebruik! Maar ...
zoals vermeld het is geldig vanaf WIN 7 Pro dacht ik (check het uit op bovenstaande link)
 
bedankt wivy en butterflyice. dit is nuttige info. echter denk ik dat het niet interessant is voor de poster om het os virtueel te draaien. en dan heb je idd nog de beperking dat niet alle versies het ondersteunen...
 
Iedereen hartelijk dankvoor jullie uitleg. Hier kan ik dus wat mee.
Groetjes van Jacques Dujardin.
Sluiten maar
 
Nog even dit.
Ik zie net dat ik XP niet kan draaien naast mijn Windows 7 home.
Zie plaatje
download.aspx


Maar toch allen bedankt
 
@pluis thnx voor reopening

OT:
Je kan wel virtueel xp draaien in windows 7 home je moet dan wel gebruik maken van virtualbox.
De uitleg over hoe je het kan gebruiken staat al reeds gemeld in deze topic.
 
@pluis thnx voor reopening

OT:
Je kan wel virtueel xp draaien in windows 7 home je moet dan wel gebruik maken van virtualbox.
De uitleg over hoe je het kan gebruiken staat al reeds gemeld in deze topic.
dan verdwijnt er wel een activering van de xp-licentie, tenzij men een testversie gebruikt van xp!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan