word 2003 afbeeldingen comprimeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik maak vrij veel documenten in word 2003 en plaats daar dan afbeeldingen in gemaakt met een digitaal fototoestel.
Heb dan altijd via figuur comprimeren en afbeelding naar 96dpi zetten via web mijn bestandsgrootte van het word document serieus kunnen verkleinen.
Als ik nu hetzelfde doe als ervoor blijft mijn word bestand even groot, met een afbeelding of 10 is mijn document (ong 50mb) dan niet meer verstuurbaar via mail.
Doe ik iets verkeerd of is hier ook een andere oplossing voor?

Mvg Stefan
 
Gebruik je de afbeeldingen die rechtstreeks uit de fotocamera komen, of verklein je deze eerst.
Meestal zijn de gemaakte foto's te groot om in een Word document te importeren, dus kunnen deze eerst softwarematig verkleind worden.

Een klein handig programma hiervoor wat ik zelf ook gebruik is VSO Image Resizer. tegenwoordig heet dit programma Light Image resizer

Verklein de afbeeldingen bijvoorbeeld naar 800x600 en deze zullen vele malen kleiner woren en goed bruikbaar voor Word.

VSO.jpg

Download
 
Ik gebruik de afbeeldingen rechtstreeks gemaakt van de fotocamera, maar dat deed ik voorheen ook en als ik dan mijn word document klaar had was het makkelijk via comprimeren mijn bestand kleiner te maken. Heb het nu al een paar keer kunnen oplossen door de afbeeldingen op voorhand te verkleinen zoals je aangeeft, maar ik heb mijn document dikwijls al klaar zonder eerst de afbeeldingen te verkleinen en vraag me gewoon af waarom mijn word dit comprimeren niet meer doet. Ik heb ook een tweede pc met dezelfde software op (xp met office 2003) en hier werkt deze functie van comprimeren ook niet meer op.
 
Maar ja, je zegt met een afbeelding of 10 is mijn document ongeveer 50mb. Aan tekst zal deze bestandsgrootte niet liggen, wel aan de bestandsomvang van de afbeeldingen.

Maar een groot bestand is natuurlijk in te pakken met een compressieprogramma in meerdere parts. Bijvoorbeeld een bestand van 50mb zou 5 bestanden ( parts) van 10 mb kunnen worden.
Je moet dan wel 5 emailberichten versturen met allemaal 1 part bijlage.

Een andere goede mogelijkheid is het bestand uploaden naar bijvoorbeeld met wetransver https://www.wetransfer.com/
 
Dit is nu net het probleem. Zo heb ik het altijd gedaan en zo heeft het ook altijd gewerkt. En aangezien het op mijn tweede pc (met zelfde software op) vanaf dezelfde periode ook niet meer werkt vermoed ik dat het met de ene of andere update te maken heeft.
Ik heb nu wel met veel proberen vastgesteld dat als ik bij figuur opmaken, dan indeling neem en deze verander in bvb in tekstregel, dit nog niet save en nu ga comprimeren, dat daarna mijn bestand wel vele malen kleiner is geworden net als vroeger. Ik moet nu enkel opletten dat mijn foto niet te fel verspringt op mijn pagina door de indeling ervan te wijzigen. Mijn probleem is dus eigenlijk opgelost.
Iedereen bedankt voor de reactie's
 
Zo pas ik afbeeldingen aan in een word document : zie bijlage

image048.jpg

Invoegen -> afbeelding
Ik klik rechts op de afbeelding en dan kan ik die verkleinen of vergroten en de kwaliteit blijft hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan