Netwerk WPS koppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

albert.1946

Steunend lid
Vip Lid
Beste

Ik heb een Draytek router type 2132ac ( beneden), en deze werkt naar behoren, ik zou deze willen koppelen via een WPS verbinding met de Frirzbox 6000 die op de bovenverdieping zou komen

Is zo'n koppeling mogelijk van beide apparaten ??

Groeten, Albert
 
WPS is een werkwijze om een toestel (je Fritzbox) te koppelen met je router als ze niet vlak naast elkaar staan... het geeft je nl. de tijd om van het ene toestel naar het andere te gaan ... en het neemt de noodzaak weg om zelf IP-adressen aan het toestel toe te kennen op een manuele manier.

Het is dus géén WPS-verbinding, maar een Wifi-verbinding, waarbij WPS je een tool geeft om dat voor mekaar te krijgen.
Hoe het moet gebeuren moet je opzoeken in de gebruiksaanwijzing van het toestel dat je met WPS aan je router (DHCP-server) wil koppelen.
 
Beste

Ik heb een Draytek router type 2132ac ( beneden), en deze werkt naar behoren, ik zou deze willen koppelen via een WPS verbinding met de Frirzbox 6000 die op de bovenverdieping zou komen

Is zo'n koppeling mogelijk van beide apparaten ??

Groeten, Albert

Kan de router Draytek niet via wifi koppelen met de Fritz repeater 6000 ( windows 10 en netwerkadapter ASUS USB-AC68 wireless adapter)

Hoe zou dit op te lossen zijn ??

Albert
 
is het deze (zie bijlage): draytek-vigor-2132ac of is het de Fritz repeater die niet wil ...

met die handleidingen zou je toch een oplossing moeten vinden. lezen doet weten!
de Drayteck is de enige die ' DHCP ' ( adressen uitdelen) mag hebben, bij al de rest moet dit uitstaan ... algemene regel. de wifi key van beide toestellen moet uiteraard gelijk zijn (kan je manueel ingeven)... als ook het netwerk uiteraard.
 

Bijlagen

  • draytek-vigor-2132ac.pdf
    1 MB · Weergaven: 44
  • fritzrepeater-6000_man_nl_NL.pdf
    1.7 MB · Weergaven: 45
  • fritzrepeater-6000_qig_nl_NL.pdf
    25.9 MB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
om de ' WPS ' te gebruiken dienen beide toestellen over deze functie te beschikken!!!

de Draytek bevat geen ' WPS ' dus koppelen via ' WPS ' GAAT NIET. de FRitzrepeater dien je manueel af te stemmen op je Draytek.
weet je ' wifi key niet meer ', dan kan je dit es na lezen:

het 'wifi wachtwoord' van de Fritzrepeater dient enkel voor toegang tot dit toestel en is bijgevolg verschillend van de Key van je draadloos netwerk!!
 
Laatst bewerkt:
1706629711739.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan