Zangeres Yasmine is overleden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Zangeres en presentatrice Hilde Rens, beter gekend als Yasmine, is op 37-jarige leeftijd overleden. Ze heeft zichzelf van het leven benomen, meldt de VRT.


Eind april maakte Yasmine de breuk met haar partner Marianne Dupon bekend. 'We laten elkaar los’, vertelde ze toen. Yasmine en Marianne huwden in augustus 2003. In maart 2007 beviel Dupon van een dochtertje Ella Louise.

Yasmine zei, na relaties met tv-gezicht Dieter Troubleyn en presentatrice Alexandra Potvin, openlijk dat Marianne de vrouw van haar leven was. Dupon was, voor ze het televisiespel De Mol won, een nobele onbekende voor kijkend Vlaanderen.

Deze maand circuleerden er berichten dat het niet zo goed zou gaan met het Eén-gezicht. Sinds de scheiding was Yasmine fel vermagerd en volgens vrienden was ze erg depressief. 'Onzin’, reageerde Yasmine toen op de roddels. 'Ik ben al gelukkiger geweest. Maar ik red me heus wel. En meer wil ik daarover eigenlijk niet kwijt.’

VRT zwaar aangeslagen

De VRT is zwaar aangeslagen door het nieuws. Dat zegt woordvoerster Diana Waumans. 'Er wordt gezegd dat het om zelfdoding zou gaan', aldus Waumans, die zegt dat de VRT medeleven betuigt aan de familie van de zangeres en tv-presentatrice.

Op de website van de Rode Loper, staat al een reactie op het overlijden van Yasmine. 'Hilde - want zo noemden wij haar - was een gewaardeerde, enthousiaste en sympathieke collega. Wij betreuren haar overlijden heel erg en zullen haar heel hard missen. Bij deze bieden we haar familie onze innige deelneming aan.' Als eerbetoon aan de presentatrice wordt vanavond een fragment uit van haar laatste theatershow uitgezonden.

Carrière Yasmine

Yasmine werd op 3 maart 1972 geboren in Kontich. Ze was als zangeres bekend van nummers als 'Vraag me niet waarom' en 'Porselein'. In 1991 debuteerde ze met haar album Mooi zo.

Twee jaar later begon ze haar tv-carrière bij de commerciële omroep Vtm. Ze presenteerde er onder meer 'Tien om te zien'. In 1998 stond ze als VJ mee aan de wieg van TMF Vlaanderen. Nadien ging Yasmine aan de slag bij de VRT. Daar presenteerde ze onder andere het showbizzprogramma De rode loper en Zo is er maar één, een show waarin het Nederlandstalige lied centraal stond. Ze was ook omroepster op de openbare zender.

Yasmine bracht tijdens haar carrière negen albums uit en werkte samen met onder anderen Thé Lau van The Scene. Ze toerde ook met een theatershow rond liedjes van Leonard Cohen.

bron: nieuwsblad
 
het is erg dat zoiets gebeurt,maar vind het niet eerlijk
een bv pleegd zelfmoord en komt dan voluit in het nieuws,terwijl er hier ergens in het land dagelijks iemand onbekend hetzelfde doet en toch niet al die media aandacht krijgt zoals zij hier boven
 
het is erg dat zoiets gebeurt,maar vind het niet eerlijk
een bv pleegd zelfmoord en komt dan voluit in het nieuws,terwijl er hier ergens in het land dagelijks iemand onbekend hetzelfde doet en toch niet al die media aandacht krijgt zoals zij hier boven

Tsja Rudy dat is de keerzijde van het bekend zijn en het nieuws waarmee geld verdient wordt.

Als ik vannacht ga proberen te vliegen vanaf 10 hoog zal ik ook de krantenkoppen niet halen, maar als de bekende artiest waar ik verleden week mee samengewerkt heb een vliegpoging probeerd, zal deze wel de krantekoppen halen.

Of dit eerlijk is weet ik niet, gelukkig werk ik achter de schermen en zal ik via deze manier nooit de krantekoppen halen.

Daarom blijf ik voorlopig maar lekker aan de grond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan