Als ik de HD met Windows XP verwijder, kan ik de HD met Windows 7 niet meer booten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
we gaan nog eens de win 7 opstarten en easybcd gebruiken...

als de easybcd opgestart is in de win7 dan ga je de tap ad new entry selecteren

selecteer in het menu de windows vista / 7
name microsoft windows 7
drive geef je de C :\ in
klik op ad entry ..
sluit alles af ..
ontkoppel de xp en herstart de pc
Bekijk bijlage 8090

[edit] de volgende afbeelding komt uit uwe handleiding ....[/edit]

Bekijk bijlage 8091
wat er hier gezegt wordt komt er op neer met het volgende : als je de nieuwe hd niet in de bios vermeld ziet staan dan is er een fout opgetreden met de aansluiting van de sata.
van het moment deze correct aangesloten is moet deze ook te zien zijn in de bios !!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de aanbevelingen uitgevoerd zoals opgegeven.
Wanneer ik de bootsequence van de HD's wijzig, zoals voorgeschreven, kan ik het systeem niet booten.
Na de XP-schijf terug als eerste HD te zetten, kan ik weer booten en kan ik kiezen tussen 2 keer W7 (waarvan 1 originele en 1 nieuwe entry)

Hierna een beeld van de situatie.

2011-11-24_new entry.jpg

Als je effen tijd hebt, wil je eens naar deze link kijken, zou ze ook een oplossing kunnen bieden voor W7?

Moving Vista Boot Manager (BCD)
 
Bekijk bijlage 8094 hier zie deze pdf om een opstart herstel te doen ....

doe deze opstart herstel zonder dat de xp aangesloten is !!!
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat we hier in een rondje aan het draaien zijn. De voorgestelde maatregelen en acties werden reeds vruchteloos uitgevoerd in vorige posts van deze discussie.

Toch bedankt voor de moeite en de raad.

Groeten,
Rudy
 
Ik vrees dat we hier in een rondje aan het draaien zijn. De voorgestelde maatregelen en acties werden reeds vruchteloos uitgevoerd in vorige posts van deze discussie.

Toch bedankt voor de moeite en de raad.

Groeten,
Rudy

de laatste voorgestelde opstartherstel werd nog niet voorgesteldt omdat dit een opstart herstel is vanuit de opdrachtprompt....
 
Bij het uitvoeren van de vooropgestelde acties volgens
opstart herstel win7.pdf
staat er bij mij geen operating system vermeld in venster 4 (punt 5 van pagina 2).
Wanneer ik toch verder ga naar de opdrachtprompt en het commando BootRec.exe /fixmbr intik dan geeft de pc wel weer dat de operatie geslaagd is, doch bij het heropstarten (zonder W7 installatieschijf) kom ik weeral de volgende melding tegen:
"Reboot and Select proper Boot Decive or insert Boot Media in selected boot device and press a key"

Er zit niets anders op dan de XP-schijf opnieuw aan te sluiten en dan boot de pc weer normaal.
 
dit heb ik nog nooit meegemaakt ....d.w.z. toch wel maar dat kon toen opgelost worden met de eerder voorgestelde manieren , echter waarom dit bij jouw telkens mislukt is me volkomen onduidelijk....
je zegt nu ""Er zit niets anders op dan de XP-schijf opnieuw aan te sluiten en dan boot de pc weer normaal. ""

de enige optie die ik nu zie is om de xp los te koppelen en dan een verse nieuwe instal te doen van de windows7, hou er rekening bij dat je eerst voorzorgen neemt door documenten ,foto's en muziek naar een externe schijf te zetten ...
zodat je deze achteraf nog terug kunt gebruiken ...
de programma's en de update's dien je terug te installeren evenals de bescherming die je gebruikt ..
 
Dit ben ik uiteindelijk ook van plan om zonder kleerscheuren uit dit avontuur te komen.
In ieder geval bedankt voor jullie tijd en moeite.

Groeten,
Rudy
 
:duimop: Finale update: het is gelukt.

Aangezien het topic mij niet losliet ben ik de handleiding van EasyBCD gaan bestuderen...
De HD met de "boot-files" staat in computerbeheer als "systeem". Op die HD kan een systeem booten.
Dus komt het er op neer om de HD met W7 "systeem" te maken.
Dit kan aan de hand van EasyBCD met de functie "Changing the boot partition".

Volgende acties hebben geleid tot het gewenste resultaat:
1. Opstarten van de pc met beide HD aangesloten. Door de bestaande settings start W7 op.
2. EasyBCD starten.
3. Open het tabblad BCD Backup/Repair.
4. Selecteer onder BCD Management Options de keuze Change boot drive.
5. Druk de knop Perform Action.
6. Vervolgens vraagt het programma op welke partitie de boot-files moeten komen: in mijn geval C:\
7. Ten slotte voert EasyBCD alle nodige bewerkingen uit en wijst erop dat de pc opnieuw moet worden opgestart en dat in het BIOS de HD met W7 als eerste dient geplaatst te worden op te booten.

Beheer na Change boot drive.jpgSettings na Change boot drive.jpg

Ik heb dit alles uitgevoerd met een gunstig resultaat.
Hopelijk heeft ook iemand anders er iets aan wanneer hij/zij met hetzelfde probleem geconfronteerd wordt.

Groeten,
Rudy
 
bedankt voor deze nuttige feedback!! :p

we zijn blij dat het opgelost is! hier gaan we dus een slotje op gooien (y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan