Anoniem internetten & cookies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
internet cookie.jpg
De Nederlandse Cookiewet maakt het vraagstuk over internet privacy nogal verwarrend. Ik snap niet hoe die Cookiewet daadwerkelijk het gewenste effect zal hebben. Iedereen zal toch die cookies gaan accepteren en waarom zouden zijn die cookies gevaarlijk voor je internet privacy? Het lijkt me dat je het beste anoniem moet gaan internetten om je echt goed te beschermen. Maar dat is ook weer niet zo makkelijk als het lijkt. B.v. het gebruik maken van een anonymous proxy c.q. proxy server blijkt ook weer niet afdoende te zijn ) : .... wat is volgens jullie de beste methode om anoniem te internetten? Wat is jullie mening over deze problematiek?
 
Jemig, het is nog niet zo gemakkelijk allemaal. Ik begrijp in ieder geval dat een VPN dienst ofwel Tor de voorkeur heeft. Toch is het dan nog steeds het geval dat het IP traceerbaar blijft. Er bestaat dus niet zoiets als 100 % anonimiteit. Maar goed, het IP adres is op zich niet altijd het grootste probleem en is niet zozeer met je persoon gebonden. Het gaat meer om de inhoud van je eigen internet verkeer die moet je versleutelen en beschermen met VPN technologie. Maar hoe zit het dan met die cookies waar zo veel ophef over is? Hoe gaat een VPN dienst daarmee om? Je surft toch met je browser en die blijven daar toch op plakken en op die manier kun je toch gewoon worden opgespoord door die cookies ongeacht de VPN en de nieuwe IP?:vraagteken:
 
Indien je bijvoorbeeld roadwarrior VPN gebruikt, dan ben je ook niet onmiddellijk traceerbaar. Je legt een VPN tunnel van jouw PC naar de roadwarrior VPN server, en deze werkt als proxy voor al je webtraffic. Op die manier kan je ISP nooit achterhalen welke websites je bezocht hebt of welke (leesbare) data er verzonden/ontvangen is.

Betreffende cookies, storm in een glas water. Dit staat los van VPN gebruik. Een cookie zelf kan men niet opsporen. Het kan enkel gelezen worden door andere website indien er een "samenwerking" is tussen die websites. Men kan zo eenvoudige informatie uitwisselen. Maw, lig niet wakker van cookies. Dit is allemaal zwaar overdreven.
 
Maw, lig niet wakker van cookies. Dit is allemaal zwaar overdreven.
Helemaal mee eens, cookies zijn een belangrijk voor het vergemakkelijken van onze internet ervaring. Die cookies, zullen normaal na een bepaalde tijd zich zelf vernietigen. Zover ik het heb begrepen bevatten die geen specifiek persoonlijke info, zoals eerder hier is vermeld, programma's zoals traffic sniffers en computer & internet surveillance & spyware software zijn de echte vijanden van jouw internet privacy. Nog een leuk recent artikeltje erover gevonden: IP verbergen. Vandaar een VPN dienst zoals Roadwarrior is aan te bevelen. Die cookies kun je gewoon lekker eenvoudig verwijderen na elke surf sessie als je daar ongerust over bent. Dit is misschien niet zo'n makkelijk onderwerp, maar wel best fascinerend, niet waar? (sk) Veel geluk met jouw quest!
 
Goed punt, gewoon die cookies uitvegen naar behoefte. Maar, VPN diensten die beweren dat je 100 % anoniem blijft, liegen. Maar het is een zoete leugen, een VPN dienst biedt je een veilige en voldoende manier om zo veel mogelijk je anonimiteit te waarborgen. Dit kun je niet zeggen van de populaire proxy lists die je online kunt vinden. Maak daar geen gebruik van! Deze bieden zogenaamde anonimiteit op publieke gratis proxy servers...helaas deze zitten vol hacker pots en honey pots en bombarderen je met reclame c.q. adware. Investeer in een goede VPN dienst, maar laat je niet om de tuin leiden door marketing spreuken. Als je daadwerkelijk 100 % anoniem wilt internetten zul je een hacker opleiding moeten volgen en je eigen zombie netwerk bouwen met gehackte computers om vandaar uit te gaan internetten. Nu kunnen we pas echt een spookje plaatsen! (sk):p
 
Nou, ik weet genoeg, echt heel goed, en ik wil iedereen bedanken voor de waardevolle opmerkingen! Trouwens, datgene wat hier besproken is geworden heb ik ook kunnen lezen in een nederlands artikel over anoniem internetten: hoe kun je het beste anoniem internetten?Mijn inziens, ik zou zeggen dat de informatie hier echt waardevol is en vooral de waarschuwing om geen gratis publieke proxies te gebruiken en om een VPN dienst te testen. Lezers die het zelfde denken, zou ik willen oproepen om PCtuts te steunen door het geven van een kleine donatie. :Merci:

Vindt u deze informatie waardevol?
Doneer dan een klein bedragje aan PC Tuts!

Alle kleine beetjes helpen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan