Windows 11 browser

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Wat is een goed anonieme browser, ik heb al gehoord van duckduckgo, maar ik heb iets gelezen van nog een betere maar helaas vergeten.
Kent iemand er nog aub.

Thanks

Ed
 
DuckDuckGo is een Amerikaans software bedrijf, dus deze nooit vertrouwen!
De NSA kan ten alle tijden verplichten gegevens af te staan (als ze dit al niet doen)
Dan kan je beter je internet afsluiten want dat geldt voor alle website, providers, browsers etc... over de ganse wereld !
Ook in ons land overigens ...
 
ah ... dan was ik fout, niet mee ...; gezien de ietwat bedenkelijke reputatie van de zoekmachine DuckDuckGo (logging !) heb ik ze niet verder gevolgd en was me dat ontgaan.
Excuses voor de foute informatie.
 
@mdc1756 Wil anonieme browsen of gewoon meer privacy (minder gevolgd worden)? Mozilla FireFox behoort tot een v.d. veiligere opties.
TOR is niet meer anoniem. TTZ, als ze je moeten vinden, ook al is 't op TOR, zullen ze je ook wel vinden.

Sommige "anoniem" opties zijn ook niet echt anoniem. Zo is google er pas nog voor op de vingers getikt en zouden het aanpassen.
Als je echter altijd "accepteer" klikt ben je nooit echt anoniem.
Als je weigert, ook "wettelijk belang" of hoe ze het ook noemen allemaal weigeren, is niks "wettelijks" aan. Ok, lastig maar toch weer iets anoniemer.

De reeds genoemde Brave, ook al zocht je "een andere" is wrs geen slechte optie.
Voordeel: youtube kijken ZONDER RECLAME!!!
(Ok, zijn andere opties voor maar al de jaren ik YT in Brave gebruikt nog nooit enig spoor van reclame gezien zonder een extensie te gebruiken..)
Vaak ook "+" krantenartikels "volledig" lezen. (Lukt niet altijd, soms paar keer verversen en/of registratie- of betaalverzoek wegklikken.)

Is al veilig maar kan ook nog anoniem, mss nog iets veiliger?
Heeft bv ook U-block en nog meer ingebakken:
BRAVE - Scroll naar onder tot je een tabel ziet en vergelijk

The best secure browsers to protect your privacy online in 2024 (Als NL wil, online vertaler...)
 
ja had ik ook gelezen dat Firefox tot de top behoort maar gebruikt toch veel van uw processor hoor, er is daar een programma voor om dit te reduceren maar ik ben dit natuurlijk weeral vergeten, misschien weet jij het
 
Sorry, nee, gebruik geen FF, nooit gebruikt. Heb die tijd geleden enkel geïnstalleer om dat probleem je toen had proberen op te lossen.

Browsers zijn vaak de meest belastende en geheugenvervuilende programma's.
Vooral als je verschillende vensters met tig tabs opent.
Browser sluiten en terug openen lost dat meestal op tot er weer meer gebruik komt...

Brave verbruik valt bij mij in elk geval tot hiertoe wel mee.
 
Er is geen één browser anoniem, je zoekt op www, dan ga je google/duckduckgo/yahoo/bing/ask enz naar een nameserver daar krijg je de zoekgegevens te zien of gelijk het ipadres van de site. Welke je dan kunt gebruiken.
Nu zijn er een paar browsers, ik gebruik Vivaldi en chrome, maar bij vivaldi kun je dingen instellen, traceerders blokkeren en/of advertenties blokkeren en zoals ook op andere browsers cookies en Java. Ook niet volgen, maar dat is een instelling die alleen aangeeft dat je dat niet wilt, maar ze hoeven zich er niet aan te houden. Dus opzich is geen één browser echt veilig cq anoniem.
Dan kun je beter VPN nemen.
Maar 100% veilig is www nooit, je kunt het moeilijker maken meer niet
 
Dus opzich is geen één browser echt veilig cq anoniem.
Dan kun je beter VPN nemen.
Daar is de misvatting weer dat een VPN je surfen veiliger maakt. Het enige dat een VPN doet is je IP adres verbergen tegenover derden, maar het maakt je eigen PC of phone op geen enkele manier veiliger tegen kwaad van buitenuit. Dus anoniem word je er wél door, tenminste tegenover derden-buitenstaanders. Maar andersom leg je je identiteit e.d. in handen van de VPN-provider, en die loggen je gegevens ook - ga daar maar vanuit.
Dus ... much ado about nothing, lood om oud ijzer.

Een VPN heeft maar zin als je werkelijk iets te verbergen hebt in je surf/netwerk-gebruik.
 
Er is geen ........
Dan kun je beter VPN nemen.
Maar 100% veilig is www nooit, je kunt het moeilijker maken meer niet
je betaalt eerst je internet provider een bom geld, voor een snelle verbinding, en daarna betaal je een bom geld om dit teniet te doen DOOR een VPN!

1714031622110.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Deus
In Firefox heb je ook veel adds om te blokkeren etc maar je hebt gelijk
Met "adds" bedoel je wrs add-ons?
Die heb je in Brave niet nodig, zit ingebakken.

Als je nog minder lastiggevallen wilt worden, waarom eens niet gewoon Brave proberen naas je FF, bv voor YT?
Of andere sites die veel advertenties geven?

Bij mij is het standaard Vivaldi, ga ik filmkes of andere media zien of lezen dan is het (meestal) Brave.
 
Terug
Bovenaan Onderaan