Image of clone laptop werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb Macrium reflect en Acronis True image 2014 op zowel desktop als laptop.
Gisteren wil ik een nieuwe clone maken maar geen van beiden doet het nog op de laptop. Acronis dan maar opnieuw geinstalleerd maar werkt niet mee. Nummer was goed voor 3 installaties. Denk dat ik de laatste verbruikt heb.
Maar ook Macrium reflect geeft af.
Schijf desktop is 1TB. Als ik daar een clone maak naar een 500GB schijf, geen probleem
Laptop heeft een 640GB schijf en als ik naar die 500GB schijf een image wil schrijven krijg ik de melding Clone fail. Het is me een maand geleden perfect gelukt dit te doen. Vandaag lukt het niet meer. Heb het program ook al opnieuw geinstalleerd. Uiteraard eerst verwijderd met Revo Uninstaller.
Ik heb geen virus. Mbam geeft geen speciale zaken gevonden.
Waarom lukt het met dezelfde schijf wel op mijn desktop en niet meer op mijn laptop?
De schijf is telkens opnieuw geformatteerd voor ze aangeboden werd op de ander computer.
 
En dan weet hij: je kan helemaal geen kloon maken op een kleinere HDD, tenzij je niet de volledige schijfruimte van die 1TB HDD gebruikt (de bronschijf)... MAAR, die info werd niet gegeven.

Dus, dan denkt hij: het gaat niet over een kloon, maar over een image ... en dan beste Mik, dan zijn er nog twee mogelijkheden: ofwel was de info onvolledig (de benutte schijfruimte op de bronschijf, ... ) ofwel is de terminologie (clone / image) die wordt gebruikt absoluut niet gekend bij de TS.
.

lees bericht #17 eens te goei wat ik daar vermeld ...
daar vermelde ik namelijk al dat Macrium Reflect enkel een kloon aanmaakt van de gebruikte ruimte op de C m.a.w. de ongebruikte ruimte word niet meegenomen in de kloon naar een kleinere doelschijf ..

ik heb er een video van aangemaakt ..
het hele gebeuren werd vastgelegd dit duurde ruim 1.40 uur maar heb dit naar ruim een 3.20 minuuten terug gebracht ..
in dit filmpje laat ik zien , hoe ik dus een kloon aanmaak van mijn Windows8.1 op een externe usb schijf van 250 GB...

 
Laatst bewerkt:
Hij heeft o.a. het onderstaande gelezen:



En dan weet hij: je kan helemaal geen kloon maken op een kleinere HDD, tenzij je niet de volledige schijfruimte van die 1TB HDD gebruikt (de bronschijf)... MAAR, die info werd niet gegeven.

Dus, dan denkt hij: het gaat niet over een kloon, maar over een image ... en dan beste Mik, dan zijn er nog twee mogelijkheden: ofwel was de info onvolledig (de benutte schijfruimte op de bronschijf, ... ) ofwel is de terminologie (clone / image) die wordt gebruikt absoluut niet gekend bij de TS.

Je kan nooit weten wat een ander denkt. Dat is speculeren...... Je kan het wel vragen als dit niet duidelijk is.
 
HIJ DOET HET.....
Heb via "Services" Macrium reflect op handmatig gezet. Opnieuw opgestart en hij is bezig met de clone.
Maar ik vraag me nu af waardoor dit op automatisch werd gezet. Dat is een groot vraagteken.
Ik ben de enige hier die werkt me de computers. 't Vrouwtje zou een zeldzame keer eens Tetris spelen. Van de rest is ze bang van computers.
De poes heeft maar interesse voor eten, knuffels en slapen...
Maar bedankt om mee te denken en het ziet er opgelost uit. Mocht er onverhoopt toch nog een foutmelding komen, dan laat ik dit zeker weten. Ook als alles goed verlopen is.

En inderdaad, alles is perfect verlopen. Bedankt aan allen voor de tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan