Status
Niet open voor verdere reacties.
In plaats van direct geld te spenderen aan die extra koeling kan je als test ook je laptop op een paar houten blokjes leggen. Hierdoor kan de warme lucht berer afgevoerd worden.

Dit kan iets helpen, maar is geen vervanger voor een Laptopcooler.
 
Strevende Schijf ??

Strevende Schijf ??

Volgens mij is het beste een nieuwe harde schijf in je laptop zetten en daar de Windows versie van jou keuze op te zetten. Maar mag ook linux zijn hoor. Dan je harde schijf van je laptop in een andere PC hangen en proberen te redden wat te redden is.
Het redden met de Knoppix CD gaat ook hoor, maar dat is even wennen.
Letop dat je niet Chkdsk of schijf controleren gebruikt. Dan loop je het risico alles kwijt te zijn.
 
Volgens mij is het beste een nieuwe harde schijf in je laptop zetten en daar de Windows versie van jou keuze op te zetten. Maar mag ook linux zijn hoor. Dan je harde schijf van je laptop in een andere PC hangen en proberen te redden wat te redden is.
Het redden met de Knoppix CD gaat ook hoor, maar dat is even wennen.
Letop dat je niet Chkdsk of schijf controleren gebruikt. Dan loop je het risico alles kwijt te zijn.

Kweetnie, de oorzaak hoeft hier geen versleten HD te zijn.
Omdat de TS al eens de laptop schoon gemaakt heeft waardoor het toenmalige probleem verholpen was, zet ik een vraagteken of deze goed en volledig schoongemaakt is. Ook het merk laptop is niet bekend. Acer bijvoorbeeld heeft een slecht concept wat koeling betreft en bij zeer intensief gebruik kan deze dus hier te kort schieten.
 
Denk het wel, waarom zou hij anders last hebben van een corrupte boot file.
Los daarvan als je laptop niet boot, kun je niet veel anders denk ik.
 
Denk het wel, waarom zou hij anders last hebben van een corrupte boot file.
Los daarvan als je laptop niet boot, kun je niet veel anders denk ik.
Hier heb je inderdaad een punt. Alleen hij boot wel, maar valt na enkele minuten uit.
 
Iedereen alvast bedankt , maar heb laptop binnengebracht bij leverancier , heb toch wat goed nieuws gekregen ,laptop is nog geen 2 jaar oud en valt nl nog onder garantie ,ik laat iets weten wat er juist scheelde ;

gr Putskie
 
heb je al eens een schijf opruiming gedaan ...om de overtolligheden op te ruimen .
het vast lopen zelf , denk dat dit moet gezocht worden in je cache voor tijdelijke opslag ...het zou best kunne zijn dat deze volzet is om allerhande bewerkingen gelijktijdig te kunnen uitvoeren ..
ik zie ook dat je een 64bits bestuuringssysteem gebruikt terwijl je maar 2GB ram geheugen heb !!!!

een 32bits systeem was beter geweest omwille van deze 2GB geheugen ..
wil je de 64 bits versie behouden overweeg dan om extra geheugen bij te plaatsen
je gebruik pas een 64 bits systeem vanaf 4GB ram geheugen
;

laptop heeft toch 4 GB geheugen ;

gr putskie
 
dan had je verkeerde gegevens neer gezet ...in je eerste bericht
Dit zijn de specificaties van de laptop
q force 18" -ms windows 7 home premium -64 bit sp 1-Intel core 2 duo -cpu t 9600 @2,80 GHz ,2.0 GB Ram - nvidea Geforce 9100 MG
 
dan had je verkeerde gegevens neer gezet ...in je eerste bericht
Dit zijn de specificaties van de laptop
q force 18" -ms windows 7 home premium -64 bit sp 1-Intel core 2 duo -cpu t 9600 @2,80 GHz ,2.0 GB Ram - nvidea Geforce 9100 MG

Weet ik , ik had de gegevens die bovenaan CCleaner stonden overgenomen ,vandaar .
 
en nu maar hopen dat het opgelost geraakt ...fijn van je om ons nadien te laten weten wat het probleem zou geweest zijn !..
dit topic mag open blijven staan om je het toe te laten ,dit mede te delen ...
 
Met "Open Hardware Monitor" kan je de temperatuur controleren. Bij mij is het 34°. Boven de 50 is het loos...
Is het dat niet, dan moet je eens het volgende doen: je drukt op de Windows-toets en R gelijktijdig. In het bekomen venster typ je "Pefmfon /report" (zonder aanhalingstekens, maar wél met spatie). je wacht geduldig 2 min. Misschien lees je in het rapport wat er scheelt. Ook in opdrachtprompt "sfc /scannow" typen en het resultaat afwachten.
MvG
WW
 
Temperaturen en meer

Temperaturen en meer

Je bedoeld perfmon /report

En mijn I5 2400 draait lustig met een temp van 65 graden (Asus Bamboo), maar dat is omdat Asus hem stil wil houden, wat ook lukt.
De temperatuur van de HDD schommelt tussen 35 en 45 graden (afhankelijk van belasting).

Voor sfc moet je een opdracht promt in elevated mode gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Wisperbird,
't Was nog te vroeg in de morgen, zeker? Het is > perfmon /report < en > sfc /scannow in opdrachtprompt als Administrator <. Je hebt gelijk. De vraagsteller niet in de war brengen dus. Iedereen begrepen.
MvG
WW
 
@WaWa

@WaWa

Met "Open Hardware Monitor" kan je de temperatuur controleren. Bij mij is het 34°. Boven de 50 is het loos...
Is het dat niet, dan moet je eens het volgende doen: je drukt op de Windows-toets en R gelijktijdig. In het bekomen venster typ je "Pefmfon /report" (zonder aanhalingstekens, maar wél met spatie). je wacht geduldig 2 min. Misschien lees je in het rapport wat er scheelt. Ook in opdrachtprompt "sfc /scannow" typen en het resultaat afwachten.
MvG
WW
Dacht niet dat ik mensen in de war breng, dat doet Uedele.(zie uw eigen post)
En als U Win7 heeft, is alleen administrator zijn niet voldoende, dan moet U opdrachtprompt met rechts aanklikken en kiezen voor uitvoeren als administrator, dan pas lukt het.
Het enige wat ik deed was dus een fout oplossen en een belangrijke aanvulling geven.
Wij noemen dat helpen.
P.S.
Dat ik de stats van mijn Asus Bamboo er bij geeft heeft als reden dat ik zelf ook daar een schijf probleem heb gehad. alleen ik heb niet gewacht tot ik inaccessable boot drive kreeg.
 
@ Putskie
heb je al iets vernomen ,sinds de laptop werd binnen gebracht...

@ Wisperbird
dat je soms toch rechtsklik moet doen om iets uit te voeren als administrator ,
ook al ben jezelf al de administrator is gewoon het feit dat er een verborgen HoofdAdministrator aanwezig is in de windows..

deze is te omzeilen ....maar is niet aangeraden
via deze HoofdAdministrator kun je dan nog je systeem herstellen..
mocht je het dus ooit voor krijgen dat dit met jouw administator account niet mocht lukken ...

ik kan indien je dit wenst een werkwijze geven om deze HoofdAministrator dus te omzeilen ..
en dat jouw administrator account de volledige volmacht heeft op /en over de pc maar dit is dus af te raden!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan