Status
Niet open voor verdere reacties.
Q.,
De oorspronkelijke vraagsteller was >Putskie<. Hij/zij moet de berichten info per mail krijgen.
>Wisperbird< is er maar zo tussen gekomen.
Vriendelijke groeten en het beste nog.
MvG
WW
 
@qtex

Dit is niet juist. De Administrator account kan best al die taken uitvoeren. Dit heeft te maken met de User Account Control in Windows. Dit is een extra laag als beveiliging dat niet zomaar iedereen en alles Administrator taken kan uitvoeren zonder toestemming. Men kan deze UAC (User Account Control) level verlagen of zelfs volledig afzetten.
Die andere verborgen account is de "TrustedInstaller" account van Windows. Deze ga je zelden moeten benaderen, en hier zijn andere methodes voor (dan de ownership methode) om zulke systeem bewerkingen uit te voeren. Ik weet dit ook nog maar net eigenlijk. Dus is er normaal gezien geen enkele reden om dit te doen.
 
@qtex

Dit is niet juist. De Administrator account kan best al die taken uitvoeren. Dit heeft te maken met de User Account Control in Windows. Dit is een extra laag als beveiliging dat niet zomaar iedereen en alles Administrator taken kan uitvoeren zonder toestemming. Men kan deze UAC (User Account Control) level verlagen of zelfs volledig afzetten.
Die andere verborgen account is de "TrustedInstaller" account van Windows. Deze ga je zelden moeten benaderen, en hier zijn andere methodes voor (dan de ownership methode) om zulke systeem bewerkingen uit te voeren. Ik weet dit ook nog maar net eigenlijk. Dus is er normaal gezien geen enkele reden om dit te doen.
Beste DDragon80,

Ik vind het niet erg dat je wilt tegenspreken, maar het klopt niet wat je zegt.
Natuurlijk kun je UAC uit zetten, dat kan, maar daar gaat het niet om.
Overigens zijn we nu niet erg off topic bezig, of is dit hier toegestaan.

Helaas ken ik geen vertaling voor elevated mode.
Dat heb ik niet verzonnen, maar is een kreet uit de MS technet omgeving.
Zelfs als U UAC uit zet (dit levert alleen maar de melding). moet U nog steeds "uitvoeren als administrator" = "elevated mode", kiezen om in CMD iets gedaan te krijgen wat Bill Gates dacht dat niet zou moeten kunnen.
 
Beste DDragon80,

Ik vind het niet erg dat je wilt tegenspreken, maar het klopt niet wat je zegt.
Natuurlijk kun je UAC uit zetten, dat kan, maar daar gaat het niet om.
Overigens zijn we nu niet erg off topic bezig, of is dit hier toegestaan.

Helaas ken ik geen vertaling voor elevated mode.
Dat heb ik niet verzonnen, maar is een kreet uit de MS technet omgeving.
Zelfs als U UAC uit zet (dit levert alleen maar de melding). moet U nog steeds "uitvoeren als administrator" = "elevated mode", kiezen om in CMD iets gedaan te krijgen wat Bill Gates dacht dat niet zou moeten kunnen.

Ik spreek die elevated mode niet tegen, maar die wordt trouwens nog steeds uitgevoerd onder het Administrator account.
Ik doelde hier niet op maar op het antwoord van qtex dat dit te maken had met een andere account, nl. het TrustedInstaller account.
Ik heb me misschien niet 100% correct uitgedrukt. Elevated mode en UAC zijn inderdaad 2 verschillende zaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan