Microsoft komt al begin 2015 met Windows 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
De afgelopen tijd hebben we al wel eens van de codenaam Threshold gehoord. Tot op heden werd ervan uitgegaan dat het hierbij gaat om de eerstvolgende grote update voor Windows 8, maar mogelijk zit de vork anders in de steel. Paul Thurrott van WinSuperSite beweert dat Threshold een op zichzelf staand besturingssysteem is, ofwel Windows 9.

windows-9-concept-1024x640.png

Threshold wordt in april 2015 verwacht, maar is naar verluidt geen update voor Windows 8.1 (review) zoals tot nu toe werd aangenomen. Microsoft zal overigens nog wel met een update voor Windows 8.1 komen, maar ondertussen wordt al hard gewerkt aan een opvolger.

Hoewel Windows 9 al begin 2015 uitgebracht moet worden, is het onduidelijk of Microsoft alvast een voorproefje toont tijdens de BUILD-conferentie voor ontwikkelaars. Deze conferentie organiseert Microsoft begin april.

Bij de ontwikkeling van Windows 9 zal de aandacht volgens Thurrott komen te liggen op de grootste punten van kritiek. Zo wordt de Modern UI-interface wellicht van een grote update voorzien. Ook zou Microsoft overwegen om gebruikers de mogelijkheid te geven om Modern UI-apps op hun bureaublad te plaatsen.

Windows 8 is door de computergebruiker niet onverdeeld positief ontvangen. Veel mensen hebben moeite met de veranderingen die Microsoft doorvoerde, zoals het verwijderen van de startknop, welke in Windows 8.1 opnieuw werd geïntroduceerd.

Bron: Techzine
 
Microsoft is er een gewoonte van het maken om na elk goed OS een rampzalig OS uit te brengen...

XP was +
Vista was -
Windows 7 was +
Windows 8 is -
Hopelijk is Windows 9 terug een +
 
Ben overigens erg tevreden met Windows 8.1 Pro.
Mijn PC start sneller op dan voorheen met Windows 7 Home Premium.
En als je naar bureaublad gaat is er bijna geen verschil met Windows 7.
Ik ben dus ene die tevreden is met zijn besluit om over te stappen naar Windows 8 Pro en nadien de gratis Update naar Windows 8.1 Pro.
PC draait als een zonnetje.
Nu al weer in blijde verwachting van wat 2015 ons brengt.
 
Nu al weer in blijde verwachting van wat 2015 ons brengt.
denkelijk word de nieuwe Windows 9 niet uitgebracht als een mogelijke upgrade ...
dit is zover ik nagelezen heb een eigen besturingssysteem ...
tevens word dit ook vermeld in de post hier boven !
*er word wel nog een update uitgebracht om de Win8.1 mogelijk naar de Win8.2 up2graeden
 
denkelijk word de nieuwe Windows 9 niet uitgebracht als een mogelijke upgrade ...
dit is zover ik nagelezen heb een eigen besturingssysteem ...
tevens word dit ook vermeld in de post hier boven !
*er word wel nog een update uitgebracht om de Win8.1 mogelijk naar de Win8.2 up2graeden

Windows OS'n worden altijd voorzien om een vorige versie te upgraden. Zal bij deze dus zeker niet verschillend zijn.
Er is echter wel een verschil tussen een update en een upgrade. Een update is een vernieuwing binnen dezelfde editie. Een upgrade is een vernieuwing naar een nieuwere editie.
Microsoft bekijkt Windows 8.1 ook als een upgrade en niet als een update voor Windows 8 (wat het ook is, een gewone update). Maar wegens commerciele redenen (naamschade), hebben ze die update opgehemeld/bestempeld naar een upgrade.
 
Zo is het Windows 8.1 Pro is gewoon super(y)(y)(y)

Windows 8 is oorspronkelijk ontwikkelt om op een pc met aanraakscherm gebruikt te worden maar de pc-makers zijn daarin niet gevolgd wegens te duur.
Windows heeft nu de 8.1 versie uitgebracht, wat op zich, op een gewone pc zonder aanraakscherm, een aanzienlijke verbetering is.
Maar voor Microsoft is dit in feite een echte "degradatie" van hun product.
 
Ben overigens erg tevreden met Windows 8.1 Pro.
Mijn PC start sneller op dan voorheen met Windows 7 Home Premium.
En als je naar bureaublad gaat is er bijna geen verschil met Windows 7.
Ik ben dus ene die tevreden is met zijn besluit om over te stappen naar Windows 8 Pro en nadien de gratis Update naar Windows 8.1 Pro.
PC draait als een zonnetje.
Nu al weer in blijde verwachting van wat 2015 ons brengt.

En dit zou de aanleiding van het zo snel uitbrengen van een nieuwe versie zijn: Paul Thurrott: Threshold is Windows 9 and Will Ship in April 2015

Windows 8 en 8.1 is en blijft, net als Vista, een ramp voor Microsoft.
 
@J.W vind dit nogal kort door de bocht om zo maar WIN8.1 af te breken...wat Luc zegt klopt als één bus!start Win7 op en je kan één senseo gaan zetten...Win8 kan je geen geen sigaret opsteken...(lichtjes over dreven(lachen))
marja den eene mens rijd graag met Volvo..andere met Ford....
 
@J.W vind dit nogal kort door de bocht om zo maar WIN8.1 af te breken...wat Luc zegt klopt als één bus!start Win7 op en je kan één senseo gaan zetten...Win8 kan je geen geen sigaret opsteken...(lichtjes over dreven(lachen))
marja den eene mens rijd graag met Volvo..andere met Ford....

Windows 8 had in november 2013 nog geen 7 % marktaandeel en was aan het dalen, Windows 7 had toen meer als 46% marktaandeel en was aan het stijgen.
Windows 8.1 (gratis) had toen nog geen 1% marktaandeel en had een minimale stijgen. Op het ogenblik zijn er slechts ongeveer 25 miljoen downloads geweest van Windows 8.1, en dit voor een gratis upgrade.
Denk eens na wat dit voor MS betekend! Dit zijn nog slechtere cijfers als voor Vista.

<<Movement on Threshold/Windows 9 will begin after planned updates to Windows 8 occur in 2014. An update to Windows 8.1, called Update 1, is expected to ship in April 2014. Also in April Microsoft will hold the BUILD 2014 conference at which developers will most likely hear something about the Windows road map going forward. Of course all of this is being planned while Microsoft continues its search for a new CEO, who, once chosen, may or may not have an impact on future plans.

Thurrott, who usually calls them like he sees them says this:

But Threshold is more important than any specific updates. Windows 8 is tanking harder than Microsoft is comfortable discussing in public, and the latest release, Windows 8.1, which is a substantial and free upgrade with major improvements over the original release, is in use on less than 25 million PCs at the moment. That’s a disaster, and Threshold needs to strike a better balance between meeting the needs of over a billion traditional PC users while enticing users to adopt this new Windows on new types of personal computing devices. In short, it needs to be everything that Windows 8 is not.

Thurrott cautions that this could all change of course, but states his opinion that Windows 9 could be a make or break release. Well, we’ve seen some releases in the last few cycles that could break lesser companies, but with new leadership, a planned new restructuring underway, and new realities, who knows where all of this will lead.>>
 
Allemaal prima. Wat ik verontrustend vind is dat zo'n 25 procent nog het verouderde Windows XP gebruikt.
 
Denk eens na wat dit voor MS betekend! Dit zijn nog slechtere cijfers als voor Vista.
Ja J.W cijfers zullen wel kloppen...is maar wat één mens zelf ervan vind toch..ben zelf gelukkig...en echt waar was er echt tegen...eerst in VM geprobeerd..en was redelijk rap verkocht..gebruik zelf die classic shell niet!nogmaals is kwestie van goesting he...dont worry be happy...;)
 
Allemaal prima. Wat ik verontrustend vind is dat zo'n 25 procent nog het verouderde Windows XP gebruikt.
logisch vind ik...wilde daar ook eerst niet van af...in Win7 was menu balk in mappen en ... verdwenen..moest je zelf activeren...in Win8.1 nu is dit netjes allemaal trug...zo als je weet heb ik 5 jaar begeleider geweest in PC lessen..zeg dat het makkelijker werken is Win8...
 
Een OS (Windows 8) dat oorspronkelijk gemaakt is voor gebruik op een pc met touchscreen, zal door upgrade naar Windows 8.1 gebruiksvriendelijker worden voor gebruik op een pc met gewoon scherm, maar het blijft nog steeds een programma dat zijn beste resultaten haalt op een pc met touchscreen.

In Amerika kregen pc-verkopers per verkocht OS Windows 8 op een pc met touchscreen van MS een beloning tot 10$.
Voor de verkoop van een OS Windows 8 op een gewone pc kregen ze dit niet.
 
Allemaal prima. Wat ik verontrustend vind is dat zo'n 25 procent nog het verouderde Windows XP gebruikt.

Ik gebruik XP ook nog regelmatig, niet om uren te surfen, maar er staat een programma op dat, als ik hiervan een nieuwe versie moet kopen, mij ongeveer € 4600 zou kosten.
Normaal gebruik ik W7 en bij één van de kinderen eerst Vista, daarna W8 en nu W8.1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan